صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۵۸۰

تذکرات توأم با اوقات تلخی‌ها

   دکتر یدالله جوانی/ انباشت مشکلات کشور و مردم از یک سو و کم‌توجهی برخی از مسئولان اجرایی و غیر اجرایی کشور به حل این مشکلات از دیگر سو، فراوانی یک سؤال را در اذهان عمومی پدید آورده است. این سؤال به صورت روزافزون در محافل و جلسات شنیده می‌شود که، چرا رهبر معظم انقلاب به مسئولان کشور برای حل مشکلات و توجه به امور مردم، به صورت جدی تذکر نمی‌دهند؟ پیش‌فرض این سؤال و سؤالات مشابه، دو گزاره قابل تأمل است: ۱ـ رهبری به مسئولان تذکر جدی نمی‌دهند. ۲ـ اگر رهبری به مسئولان تذکر جدی بدهند، مشکلات مردم حل خواهد
 شد.
در خصوص گزاره اول باید گفت؛ اگر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته، با دقت مطالعه و تحلیل محتوا شود، آنگاه مشخص می‌شود که یکی از محورهای بیانات ایشان در مناسبت‌های مختلف، تذکر به مسئولان کشور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره بوده است. برای نمونه، مشکلات اقتصادی کشور و معضلات معیشتی مردم، از جمله موضوعاتی است که در بیانات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر، به کرات مورد توجه قرار گرفته و در هر مقطع تذکرات لازم در جلسات عمومی به مسئولان برای حل مشکلات و معضلات داده شده است. اما شاید از منظر مردم و به ویژه جوانان، معظم‌له باید پس از این و به صورت جدی‌تر، به مسئولان تذکر بدهند و از آنان بخواهند تا در رفع مشکلات کوشا باشند. در دیدار مردم قم در نهم دی با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، معظم‌له نکته‌ای را در این زمینه بیان داشتند که بسیار قابل توجه است.ایشان با اشاره به ضرورت تمرکز مسئولان کشور به خصوص مسئولان اجرایی بر مسائل کلیدی به ویژه اشتغال و تولید و حل مشکلات واردات فرمودند: «این مسائل را بارها به مسئولان اجرایی تذکر داده‌ایم. برخی گله‌ می‌کنند که رهبری چرا تذکر نمی‌دهد، اما بنده با گزارش‌های مردمی و دیگر گزارش‌ها، از مسائل اساسی و مشکلات مردم باخبرم و مدام تذکر می‌دهم؛ به‌گونه‌ای که این تذکرات علنی، یک‌دهم هشدارها و اوقات‌تلخی‌های ما با مسئولان در جلسات غیر عمومی هم نیست.»
تأمل در این کلام سراسر صدق، حکایت از اوج توجه رهبر معظم انقلاب به مشکلات کشور و مردم و اهتمام معظم‌له برای حل این مشکلات دارد. این کلام نشان می‌دهد برخی از جلسات ایشان با مسئولان کشور و به ویژه مسئولان اجرایی، با اوقات‌تلخی‌ همراه شده و دلیل آن هم، کم‌توجهی مسئولان به مشکلات اصلی کشور و مردم، یا نداشتن اهتمام لازم از سوی آنان برای حل این مشکلات است. این کلام‌ مشخص می‌کند، رهبر عزیز انقلاب اسلامی، تا چه اندازه دلسوز مردم بوده، برای حل مشکلات آنان، حتی به مسئولان عالی‌رتبه کشور اوقات‌تلخی هم 
می‌کنند.
اما نکته دوم، به ساده‌انگاری موضوع برمی‌گردد. تصور اینکه با تذکر رهبر حکیم انقلاب مشکلات کشور و مردم حل خواهد شد، تصوری نادرست است. دلیل نادرستی این تصور هم، آشکار شدن تذکرات جدی توأم با اوقات‌تلخی معظم‌له به مسئولان است. برای حل مشکلات کشور، باید با همت همگانی و به ویژه کوشش نخبگان جبهه انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامی را بر کشور حاکم ساخت.
در این زمینه افزایش‌ آگاهی‌های عمومی‌موجب می‌شود، مردم در انتخاب مسئولان که باید از طریق انتخابات در سطوح مختلف برگزیده شوند، بهترین‌ها و افراد دارای تفکر انقلابی، مدیریت و روحیه جهادی را انتخاب کنند تا به حل مشکلات منجر می‌شود چرا که نمی‌توان انتظار داشت، با تذکر رهبر معظم انقلاب مشکلات کشور حل شود، در حالی که مسئولان منتخب مردم، به دلایل مختلف این تذکرات را در عمل جدی نمی‌گیرند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات