تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۶۶۲
با آزادسازی شهرستان «حویجه»

آخرین پایگاه داعش در عراق سقوط کرد

(روزنامه ايران ـ 1396/07/15 ـ شماره 6611 ـ صفحه 20)

پس از دو هفته نبرد طولانی، نیروهای عراقی متشکل از ارتش، پلیس مرکزی، واکنش سریع و حشد الشعبی موفق شدند شهر استراتژیک «حویجه» به‌عنوان مهم‌ترین و آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در غرب شهر نفت‌خیز کرکوک واقع در شمال عراق را آزاد کنند. با آزادسازی این شهر و باقی ماندن تنها یک نوار از اراضی در امتداد مرزهای غربی عراق با سوریه در اشغال این گروه تروریستی، تنها قدم کوتاهی تا پاکسازی کامل خاک عراق از وجود نیروهای تکفیری داعش باقی نمانده است.

به گزارش ایرنا، صبح روز چهارشنبه سرلشکر«عبدالامیر یارالله»، فرمانده عملیات آزادی حویجه اعلام کرد، نیروهای مشترک نظامی عراق موفق شدند مرکز شهر حویجه واقع در جنوب غرب استان کرکوک را به طور کامل آزاد کنند. سرلشکر یارالله با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مشترک نظامی عراق در حال حاضر بخش «ریاض» را محاصره کرده و آماده ورود و آزادی این بخش از چند محور هستند. فرمانده عملیات نیروهای حشدالشعبی نیز با تأیید خبر آزادسازی آخرین پایگاه نیروهای تکفیری داعش در شمال عراق نقشه‌ای از مناطق آزادشده در حویجه منتشر و تأکید کرد حویجه کاملاً آزاد شده است و تنها ناحیه «ریاض» و روستاهای اطراف آن هنوز در اشغال داعش است و آزادی ریاض آخرین فصل از عملیات حویجه خواهد بود.

در همین حال عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان در خطبه‌های نماز روز جمعه، آزادی حویجه را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که بقیه مناطق عراق نیز هر چه سریعتر از دست داعش آزاد شود. «رائد جودت»، فرمانده پلیس فدرال عراق نیز عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد در نبرد آزادسازی شهرستان حویجه، 270 تروریست داعشی کشته شدند. همچنین نیروهای عراقی در این عملیات، کنترل منطقه‌ای به وسعت 640 کیلومتر مربع را به دست گرفته و 141 هدف، روستا، ناحیه و شهرستان را از وجود داعش پاکسازی کردند. گفتنی است پس از پاکسازی کامل موصل از وجود نیروهای تکفیری داعش، این گروه تروریستی پایگاه حملات خود را به شهرستان «حویجه» منتقل کرد. مرحله اول عملیات آزاد‌سازی این شهر و حومه آن 21 سپتامبر (30 شهریور) آغاز شد و مرحله دوم نیز جمعه پیش (7 مهرماه 96) با مشارکت ارتش و نیروی بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) آغاز شد که در نهایت روز چهارشنبه (12 مهرماه) این شهرستان از وجود نیروهای تروریستی داعش پاکسازی شد.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/202641

ش.د9603563

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات