تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۸۷۲۶

صالحی‌امیری: باید عبور از پوپولیسم را جشن بگیریم

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1396/04/24 ـ شماره 4941 ـ صفحه 18)

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دراین نشست گفت: اگر از من بخواهند در حلقه‌های وفادار‌ترین افراد به آقای روحانی کسی را نام ببرم، می‌توانم به آقایان جهانگیری و شریعتمداری اشاره کنم.

صالحی امیری در تشریخ دلایل پیروزی روحانی در انتخابات اظهار داشت: اولین دلیل پیروزی آقای روحانی، فضای مشارکتی انتخاباتی مدنظر رهبری بود و ما توانستیم از این فضا و بستر استفاده لازم را بکنیم. بی‌تردید در این باره ما مدیون مقام معظم رهبری هستیم. دلیل دوم، وجود گفتمانی است که مردم به آن همدلی و هم‌نوایی نشان دادند. این گفتمان، فراگفتمانی است که تکامل‌یافته و در تداوم گفتمان‌های سازندگی و اصلاحات است. صالحی امیری همچنین با بیان اینکه در جامعه پوپولیستی منافع ملی جایگاهی ندارد، ابراز داشت: اگر پوپولیسم در ایران بود آن پیر زن ویلچر به دست، آن میوه‌فروش، آن کارگر به آقای روحانی رای نمی‌داد. باید عبور از پوپولیسم را جشن بگیریم. مهم این است که در انتخابات زبان تفاهم و همنوایی میان روحانی و جامعه شکل گرفته بود.

رای به روحانی به دلیل اعتماد به آقای روحانی است. صالحی امیری با بیان اینکه یک عامل دیگر پیروزی روحانی جنبش رسانه‌ای بود، یادآور شد: روزی حدود سه میلیون اطلاعات در جامعه شکل می‌گیرد و بستر بزرگ گردش اطلاعات در رسانه‌ها موجب پیروزی روحانی شد. یکی از عوامل پیروزی افراد، شنیده شدن صدای کاندیداهاست. شما اصحاب رسانه‌ها، این پیام را به افکارعمومی منتقل کردید و از این منظر، یکی از عوامل پیروزی روحانی، شما خبرنگاران هستید. به گزارش ایلنا، او با تاکید بر اینکه هر فرد در این انتخابات یک رسانه بود، بیان کرد: ۴۷ میلیون گوشی هوشمند در این انتخابات رسانه بودند و علیرغم نداشتن صدا و سیما، بزرگ‌ترین رسانه را داشتیم. دکتر محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران نیز در این نشست گفت: فضای مجازی تحریریه ندارد که برخی فکر ‌‌کنند می‌توانند این تحریریه را تعطیل کنند بلکه فضای مجازی به اندازه ملت ایران است. او با بیان اینکه تجلی خواست مردم در شومن (showman) روحانی نیست بلکه در ترکیب دولت دوازدهم است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین سرمایه مردم در مصاف نابرابر اعتماد ملی است. این اعتماد نباید آسیب ببینید.سخنگوی ستاد حسن روحانی با بیان اینکه ما در فراکسیون امید برای ادای دین خود دولت یازدهم را ارزیابی کردیم، تصریح کرد: برخلاف کسانی که فیگور عدم‌خواهی می‌گیرند و علی‌رغم مشارکت پایین، بیشترین سهم را می‌خواهند، وزرای کنونی را ارزیابی کردیم. شش وزیر ضریب بالای سه و نیم را از پنج گرفتند که نمره خیلی موفق را گرفتند. پنج وزیر عملکرد متوسطی داشتند و هفت وزیر متاسفانه نمره زیر متوسط را دارند و این به معنای عدم موفقیت این افراد است و اگر دوباره در کابینه باشند ما به آن‌ها رای نخواهیم داد.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=78039

ش.د9603585

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات