تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۰۹۲۴۹
واكنش تلویحی دادستان كل كشور به سخنان معاون اول رئيس‌جمهور

وقتی با نزديكان دولت‌ها برخورد قضايي مي‌شود، انگ سياسي مي‌زنند

(روزنامه جوان – 1396/07/17 – شماره 5207 – صفحه 5)

واكنش اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور به دستگيري برادرش اتهام‌زني تلويحي به قوه‌قضائيه بود. او يك روز پس از انتشار خبر دستگيري مهدي جهانگيري در چهارمين همايش روز ملي روستا و عشاير گفت: «در مبارزه با فساد نبايد هيچ خط قرمزي وجود داشته باشد و هيچ‌كس حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد تسويه‌حساب سياسي كند.» اين البته اولين واكنش او به دستگيري برادرش نبود. روز قبل از اين هم او در اينستاگرام خود در حالي كه اذعان داشت: «اطلاع دقيقي از دليل، چگونگي دستگيري، اتهام، ضابط و شاكي برادرم ندارم» گفت كه «مسئله قابل پيش‌بيني بود»! و بعد ابراز اميدواري كرد كه «سوءاستفاده سياسي نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاكميت قانون براي همه يكسان اجرا شود.»

اتهام كشاندن بحث‌هاي سياسي به موضوعات قضايي پيش از اين هم در برخورد قوه‌قضائيه با نزديكان دولت‌ها پيش آمده بود و دولت اسبق هم برخورد قضايي با نزديكان احمدي‌نژاد را تسويه‌حساب سياسي با او مي‌دانست؛ اتهامي كه البته قوه‌قضائيه براي انجامش‌ انگيزه‌اي نداشت و تخلفات هم ثابت شده بود، آنچنان كه حاميان و خانواده آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رسيدگي به اتهامات متعدد مهدي هاشمي را به دليل تسويه‌حساب سياسي با مرحوم هاشمي قلمداد مي‌كردند. دادستان كل كشور به اين اتهامات جواب داده است.

به بركت فداكاري‌ها امنيت داريم

به گزارش ميزان، همايش سراسري پليس پيشگيري ناجا و مؤسسات حفاظتي و مراقبتي (انتظام) در دانشگاه علوم انتظامي امين با حضور دادستان كل كشور و معاون هماهنگ‌كننده ناجا در سالن غدير دانشگاه انتظامي امين برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري، دادستان كل كشور در اين مراسم ضمن تبريك هفته نيروي انتظامي گفت: بايد زمينه خدمتگزاري براي مردم فراهم شود و اميدواريم اين هفته بستري باشد كه مردم با خدمات و جانفشاني‌هاي اين‌ نيروها آشنا شوند و حلقه بين مردم و نيروي انتظامي تقويت شود.

دادستان كل كشور افزود: در اطراف كشور ناامني در برخي كشور‌ها حاكم است. ويراني خانه‌ها، تجاوز به نواميس مردم و ناامني در يمن، ميانمار، پاكستان و افغانستان بالا گرفته است و مردم مي‌توانند ببينند كه مردم اين كشورها در چه جهنمي زندگي مي‌كنند. اقتصاد مرهون امنيت است، هر لذت و خوشي انسان در زندگي و پيشرفت و آرامش در هر عرصه، مرهون بودن امنيت است. امروز به لطف پروردگار و رهبر معظم انقلاب و تلاش نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي در هر رده‌اي از امنيت برخوردار هستيم. شكر نعمت امنيت به اين است كه انسان تكاليف خود را در يك فضاي امن به خوبي انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري تصريح كرد: امنيت ما به بركت شهدا ايجاد شده است. متأسفانه از اين شرايط امن براي حل مشكلات مردم استفاده نمي‌كنيم و دشمن، فضاي نامناسب را عليه جمهوري اسلامي فراهم مي‌كند و اين به ضرر ماست. ايجاد شكاف بين مردم يك آسيب بزرگ است. نظام جمهوري اسلامي در جهان مقابل استكبار ايستاده است و دشمنان به دنبال براندازي نظام هستند.

آيا تضعيف قوه‌قضائيه به نفع نظام است؟

وي تأكيد كرد: در قوه قضائيه، مقننه و مجريه بايد وحدت، هماهنگي و همدلي وجود داشته باشد چراكه عده‌اي به دنبال تضعيف سه قوه هستند كه بايد اين انسجام حفظ شود. خودمان بايد مشكلات دروني را حل كنيم و نبايد اجازه دخالت دشمن را بدهيم. تضعيف قوه‌قضائيه به نفع چه كسي است، آيا به نفع نظام است. بايد بيدار و مراقب باشيم. قوه‌قضائيه گاهي اوقات با برخي از اين نامهرباني‌ها مواجه مي‌شود. قوه‌قضائيه رسالتش برخورد با جرم و مجازات مجرمان است. اگر در جايي به وظيفه خود عمل مي‌كند آيا بايد آن را تضعيف كنيم يا تشويق، تضعيف قوه‌قضائيه به نفع كسي نيست. اين قوه بايد از خود صيانت كند تا بتواند اجراي عدالت را داشته باشد، اگر ضعف‌هايي هم داشته باشد نبايد آن را تضعيف كنيم.

با هر مهره قوي برخورد كنيم، انگ سياسي مي‌زنند

دادستان كل كشور ادامه داد: با هر مهره قوي و جرياني كه كمي ريشه سياسي دارد، قوه‌قضائيه برخورد كند، به آن انگ سياسي مي‌زنند. قوه‌قضائيه وقتي با معاون رئيس‌جمهور سابق برخورد مي‌كند، انگ سياسي مي‌زنند و تصور مي‌كنند اين قوه عقب مي‌كشد. با نزديكان دولت فعلي برخورد مي‌شود، انگ سياسي به قوه‌قضائيه زده مي‌شود. قوه‌قضائيه با نزديكان و جريان‌هاي دولت فعلي و گذشته برخورد كند، انگ سياسي مي‌زنند. قوه‌قضائيه هم منع قانوني دارد و هم منع اخلاقي و نمي‌تواند همه جزئيات پرونده را براي مردم بازگو كند.

قوه‌قضائيه با هر كسي در هر جايگاهي بر اثر مستندات برخورد مي‌كند

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري تأكيد كرد: قوه‌قضائيه سياسي برخورد نمي‌كند. در همه پرونده‌ها اسناد و مداركش موجود است. قوه‌قضائيه با هر كسي در هر مقام و جايگاهي بر اثر مستندات و مدارك برخورد مي‌كند و با اين شعار‌ها نيز كوتاه نخواهد آمد، البته وظيفه قوه‌قضائيه اين است كه با عدالت برخورد كند و كسي را بي‌دليل مجرم معرفي نكند.

با شايعات مي‌خواهند اقتدار دستگاه قضايي را زير سؤال ببرند

دادستان كل كشور با رد شايعات بنگاه‌هاي دروغ‌پراكني و وابسته به استكبار براي خدشه وارد كردن به بدنه قوه‌قضائيه افزود: ما مي‌دانيم آبشخور اين شايعات در انگليس و امريكاست و با آن برخورد مي‌كنيم. اقدامات و تلاش‌هاي قوه‌قضائيه در بازشناسي فتنه 88 و برخورد قاطعانه با آنها باعث شد عده‌اي به سمت جعل سند و جعل نامه بروند. در حالي كه رئيس قوه‌قضائيه اعلام كرده اين حرف‌ها دروغ است. اينها مي‌خواهند اقتدار قوه‌قضائيه را زير سؤال ببرند.

http://www.Javann.ir/875293

ش.د9604559

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات