حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> یادداشت حماسه وجهاد
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۸۱۴
به مناسبت سالگرد شهادت شهید قهاری سعید

مسیح دوم کردستان/ای شهدا شما بخواهید که من سال دیگر 4 اسفند با شما باشم

او البته در کسوت فرماندهی نیز به خوبی عمل می کند. او به ریز ترین مسائل و مشکلات زیر دستان خود توجه دارد. و همواره از احوال خانواده معظم شهدا جویا می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد/حمیدرضا حیدری

«خدایا ! ... ختم زندگی دنیاییم شهادت در راه خود(حق) باشد و در لباس سبز پاسداری، تا در کنار دوستان شهیدم آرام گیرم.»
این فرازی از وصیت نامه سردار شهید سعید قهاری سعید است. او در شب قدر در پیشگاه خداوند متعال عاجزانه دعا می کند و خداوند نیز دعایش را به درجه اجابت می رساند.
برای مردان خدا حیف است که مرگی جز شهادت داشته باشند. اصلا خود مرگ نیز دربرابر اینها خجالت زده می شود. و شهادت شاید بالاترین پاداشی باشد که خداوند در دنیا به مقربان درگاهش عطا می کند.
شهید سعید قهاری سعید که او مسیح کردستان شماره 2 نامیده اند یکی از کسانی است که سالهای زیادی از عمر پربرکتش را در راه خدمت به نظام اسلامی صرف کرد. او در این سالها اغلب در مرزهای شمال غربی کشور و در مقابل دشمنانی ایستاد که هر چند ظاهرا متولد همین آب و خاک بودند و در این خاک زیسته بوده اند اما عملکردشان نشان می داد که دشمن ترین دشمنان نسبت به ملت ایران هستند. همانهایی که به هیچ وجه از جنایت علیه مردم غیر نظامی دست بر نمیداشتند.
اگر بخواهیم دقیق بگوییم همان روزی که رهبر کبیر انقلاب امام خمینی فرمان آزادی پاوه را می دهند به سوی آن دیار می شتابد و از همان ابتدا فرماندهی عده ای را به عهده می گیرد. او در کنار شهید چمران، حاج احمد متوسلیان و شهید بروجردی و در مقابل ضد انقلابی که به هیچ کس از کوچک و بزرگ و پیر و جوان رحم نمی کرد می جنگد. حاج سعید اما در همین خطه می ماند و تمام توانش را برای آزادی مناطق تحت پوشش آن انجام می دهد. هر چند که اهم فعالیت های این شهید در شمال غربی کشور صورت می گیرد اما این بدان معنا نیست که در مناطق جنوب کشور حضور نداشته باشد. برای مثال این سردار رشید اسلام در عملیات کربلای 5 شرکت کرده و به سختی هم مجروح می شود.
او در سال 63 در شهر سنقر همسری هم کفو خود بر می گزیند و حاصل این ازدواج 3 فرزند است که البته هر کدام از آنها در یکی از شهرهای مرزی به دنیا می آید. و این خود نشان از روحیه وظیفه شناسی این شهید سعید است. که البته همسرش نیز در این راه همواره یارو یاور اوست و در بدترین شرایط امنیتی و در کمترین امکانات رفاهی موجود در کنارش است و هیچ گاه او را تنها نمی گذارد.
مسیح دوم کردستان/ای شهدا شما بخواهید که من سال دیگر 4 اسفند با شما باشم
شهید در طول مدت خدمتش در لباس سبز پاسداری دوبار هم مورد سوء قصد ضد انقلاب قرار می گیرد. اما خواست خداوند بر این بوده است که بماند و زمانی بیشتر به اسلام و نظام اسلامی خدمت کند. و همواره توسط آن کوردلان مورد تهدید قرار می گرفت. و زندگی در آن شرایط خود نیاز به مجاهدت فراوان دارد که شهید و خانواده معظمش همواره بدان تن داده و در نا امنی زیسته اند.
او البته در کسوت فرماندهی نیز به خوبی عمل می کند. او به ریز ترین مسائل و مشکلات زیر دستان خود توجه دارد. و همواره از احوال خانواده معظم شهدا جویا می‌شود. و در این مسیر همواره رضای الهی را در نظر دارد.
شهید سعید قهاری سعید زمانی که فرمانده سپاه یزد بود و در اجلاس کنگره که 4 اسفندماه برگزار می شود در مسجد و در حضور مردم یزد گفته بود که "ای شهدا شما بخواهید که من سال دیگر 4 اسفند با شما باشم" و دقیقاً سال بعد 4اسفند 85 عصر جمعه به شهادت رسید.
شهادت
شهادت او در درگیری با گروهک تروریستی پژاک رخ می دهد. در واقع در همان ابتدا اعلام شد که شهید در سقوط هلی کوپتر به شهادت رسیده است اما بعد مشخص شد که سردار قهاری در درگیری با پژاک و با حضور در منطقه درگیری با آنها در گیر شده و هدف گلوله قناسه قرار گرفته و به فیض عظیم شهادت می رسد.
مسیح دوم کردستان/ای شهدا شما بخواهید که من سال دیگر 4 اسفند با شما باشم
وصیت نامه
السلام علیک یا ابا الحسن یا امیر المومنین یا علی بن ابی طالب یا حجت الله علی خلقه یا سیدنا و مولانا انا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیها عند الله ، اشفع لنا عندالله.
درود بر پیامبر گرامی اسلام که پیامبر رحمت و لطف بود. درود بر خاندان گرامی او که همگی نوری در تاریکی بودند.
همانا که حافظان امت و نشانه ی روشن دین و ترازوی سنجش فضائل هستند.
در شبی با خدای خود راز و نیاز می کنم که شب بسیار عزیزی است، شب قدر، شب خیرات، شب برکات!
خدایا ! از اینکه 50 سال عمر با عزمت با سلامتی جسمی به بنده عطا کردی سپاسگذار و شاکرم.
خدایا ! وابستگی های دنیایی را از من دور کن و برایم بی ارزش قرار بده تا بتوانم زود از آن بگذرم.
خدایا ! عبادات ناقص و خیرات حسنات ناچیز بنده حقیر را مورد قبول خودت قرار ده.
خدایا ! بر خانواده سخت گرفته ام. بخاطر هجرت زیاد و عدم رسیدگی، آنها را از من راضی گردان.
خدایا ! اگر عمری از من باقی است و نمی توانم درست به کار بگیرم به رهبرم (آیت الله خامنه ای) عطا فرما.
خدایا ! آرزویی ندارم. آرزوی بنده آزادی قدس شریف و پیروزی اسلام و شکست آمریکاست .
خدایا ! تو به من قدرت و توفیق دادی تا با دشمنان دین در سخت ترین شرایط بجنگم. پس ختم زندگی دنیاییم شهادت در راه خود (حق) باشد و در لباس سبز پاسداری، تا در کنار دوستان شهیدم آرام گیرم.
والسلام
سرباز خاکی ولایت، سعید قهاری سعید
سال 82


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات