تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۹۸۱۸
وزير پيشنهادي ارتباطات در كميسيون اجتماعي:

به دلیل مشکلات امنیتی،‌ کشور به شنود نیاز دارد

(روزنامه آفتاب‌يزد - 1396/05/22 - شماره 4965 - صفحه 3)

وزير پیشنهادی ارتباطات با بیان اینکه به خطوط قرمز نظام پایبند هستم، گفت: کشور به شنود نیاز دارد، زیرا با موضوعات و مشکلات امنیتی روبه‌رو است، اما در دوران فعالیتم مسئولیت شنود را نداشتم. به‌گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه توسعه فناوری اطلاعات داشته است، گفت: کف رشد شاخص‌های توسعه‌ای ۱۰ برابر شد و پهنای باند قبل از فعالیت اینجانب حدود ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه بود، اما بعد از ۱۶ ماه به ۱۰۰گیگابیت رسید.او ادامه داد: پهنای باند داخلی کشور زمان تحویل ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بود و زمانی که مدیرعامل شدم این میزان به ۴ هزار مگابیت رسید و امروز به ۱۰۴۰ گیگابیت رسیده است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت دوازدهم یادآور شد: در این ۴ سال باید از این فضا استفاده و خود را به استاندارد جهانی در حوزه اشتغال در بحث فناوری اطلاعات برسانیم؛ در برنامه‌ای که دولت تدوین کرده و به مجلس ارائه کرده و در واقع دولت تعهد ۹۰۰هزار اشتغال را داشت که ۱۰۰هزار شغل آن مربوط به وزارت ارتباطات است. جهرمی آذری با بیان اینکه سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور حدود ۲ درصد است، تصریح کرد: در برنامه ششم 5/2 درصد دیده شده و بناست از این میزان ۲ درصد سهم فناوری اطلاعات باشد.در همین جلسه جلیل مختار، نماینده مردم آبادان با مورد خطاب قراردادن وزیر پیشنهادی ارتباطات، گفت: ما با وزارت ارتباطات در سطح کلان مشکل داریم و انتظار داریم تحول بزرگی در حوزه ارتباطات انجام شود. نماینده مردم آبادان افزود: از زمانی که اصل ۴۴ در ارتباطات اجرایی شده متاسفانه مخابرات و اغلب دستگاه‌های مرتبط با آن عملکرد درستی نداشته‌اند؛ در این رابطه در اکثر شهر‌ها تلفن‌های ثابت به دلیل عدم‌نوسازی مشکل دارند و در ۴۰ درصد روستا‌ها نیز قطع است اگر خصوصی‌سازی شده است درآمد آن در کجا هزینه می‌شود؟

او ادامه داد: انتقال مستغلات مخابرات به‌عنوان یک نقطه مجهول بوده شما این مشکل را حل کنید.آذری جهرمی در پاسخ به سوال این نماینده، گفت: قول می‌دهم ظرف مدت ۱۸ ماه این مشکلات پوششی شهرهای مختلف را با حذف تصدی‌گری حل کنیم. وزیر پیشنهادی یادآور شد: اعتقاد به دسترسی آزاد اطلاعات داشته و با جدیت در برابر تمامی فشارهای امنیتی و قضایی برای مسدودکردن ایستادگی کردم، در این رابطه بار‌ها بازخواست شدم و انواع و اقسام فشار‌ها را متحمل شدم. وی ادامه داد: کشور به شنود نیاز دارد، زیرا با موضوعات و مشکلات امنیتی روبه‌روست؛ در این رابطه شنود قانونی داریم و قانون را مجلس مصوب کرده و در ماده ۱۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری تشکیلات شنود بررسی شده که تشکیلات شنود باید در ادارات کل تمامی دادگستری‌ها تشکیل و قاضی آن نیز رئیس قوه‌قضائیه است.

با کسانی که بازجویی کردم جلسه بگذارید

پیش از این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در توئیتی از موافقت گزینه پیشنهادی مخابرات برای شرکت در جلسه‌ای با حضور کسانی که گفته‌اند آذری جهرمی از آنها بازجویی کرده، خبر داد.محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس توئیت کرد: در جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون شفاف‌سازی با آذری جهرمی، او آمادگی‌اش را برای جلسه حضوری با کسانی که گفته‌اند از آنها بازجویی کرده، اعلام کرد.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=81065

ش.د9601844

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات