صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۰۹۳۲۱

اخبار کوتاه سه‌شنبه 17 بهمن

محمدجواد آذری‌جهرمی با بیان اینکه حوزه پیام‌رسان در اختیار بخش خصوصی است و دولت مسئولیتی برای توسعه آن ندارد، گفت: فضای پیام‌رسان یک فضای اقتصادی بزرگ برای کشور است و تکالیف وزارت ارتباطا‌ت در حوزه پیام‌رسان نسبت به بخش خصوصی شامل در اختیار قرار دادن فضا برای سرورها، تعیین تعرفه و اختصاص وام‌های کم‌بهره و متناسب با نیازها و در اختیار قرار دادن پهنای باند است.
بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از طرح دو فوریتی نمایندگان برای کاهش عوارض واردات خودرو خبر داد و گفت: دولت حقوق ورودی خودروهای وارداتی را از ۱۵ تا ۶۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده و این رشد نگران‌کننده است و توجیهی ندارد؛ اما در طرحی که قرار است در مجلس مطرح شود، پیشنهاد کاهش عوارض ورودی حداکثر تا 55 درصد مطرح شده است.
عبدالرحمن ندیمی، معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های وزارت اقتصاد با بیان اینکه نرخ ارز محاسباتی بودجه باید به یورو تغییر کند، گفت: ۸۰ درصد مردم نگاه‌شان به دلار است و حتی نمی‌دانند یورو چه قیمتی دارد. مبنای ارز عملیات و فعالیت‌های بزرگ کشور با یورو است؛ اما اثر دلار در بازار و میان افراد بیشتر است که باید اصلاح شود.
منابع آگاه اعلام کردند، دولت سعودی از مقامات سازمان‌های امور زیارتی کشورهای گوناگون خواسته است اعمال 5 درصد مالیات بر حج را از سال 2018 در نظر بگیرند. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی منابع آگاه، زائران حج 2018 مجبور خواهند بود برای استفاده از امکانات حمل‌ونقل، اسکان و خدمات دیگر این مالیات را بپردازند.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک دیپلمات غربی درباره تنش بین امارات و قطر نوشت: «رقابت بین عربستان و متحدانش با ایران در حال شدت گرفتن است. این کشورها دهه‌هاست که شرکای تجاری و امنیتی مهم برای غرب هستند و اگر بین آنها اختلاف ایجاد شده و حملات نظامی انجام شود، ایران سود برده و آمریکا بازنده می‌شود.»
گروه «Tax Justice Network» در گزارش شاخص‌های پنهان مالی سال 2018 خود اعلام کرد: سوئیس فاسدترین کشور جهان از نظر ساختار مالی است و پس از این کشور، آمریکا و جزایر کایمن قرار دارند.
رئیس‌جمهور کماکان در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا نمی‌کند. این موضوع از دوران آقای هاشمی‌رفسنجانی وجود داشت و در زمان ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تداوم یافته و بسیار طولانی‌مدت شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات