تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۹۸۵۶

دكتر روحاني: قلم‌ها را به بهانه واهي نشكنيم

(روزنامه اطلاعات - 1396/05/18 - شماره 26788 - صفحه 2)

رئيس جمهوري در پيامي‌تاکيد کرد: از قلم شکسته و دهان بسته کاري ساخته نيست. قلم‌ها را به بهانه واهي نشکنيم و دهان‌ها را با بهانه غيراساسي نبنديم. بگذاريم در اين جامعه «آزادي مسئولانه» باشد .

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس جمهوري کشورمان با صدور پيامي‌روز خبرنگار را تبريک گفت.

متن پيام به شرح زير است: از قلم شکسته و دهان بسته کاري ساخته نيست. قلم‌ها را به بهانه واهي نشکنيم و دهان‌ها را با بهانه غيراساسي نبنديم. بگذاريم در اين جامعه «آزادي مسئولانه» باشد‌.

اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري هم به منا سبت فرا‌رسيدن 17مرداد- روز خبرنگار- در توييتر خود نوشت‌:

«‏خبرنگاري يعني هنرخوب ديدن، خوب شنيدن، خوب گفتن و خوب نوشتن و كاش بگذاريم خبرنگار بتواند همه اين هنرهايش را به خوبي نشان دهد.

روز خبرنگار مبارک».

يادگار گرامي امام: اخلاق رسانه از نيازهاي امروز ماست

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني هم در صفحه اينستاگرام خود نوشت:

روز خبرنگار مبارک باد.

امروز ياد خاطره اى افتادم از روزهاى تلخى که پشت سر گذاشتيم. روزى يکى از دوستان که در يکى از تشکل‌هاى محترم حوزوى عضويت داشت به من گفت که خبرنامه داخلى آنها خبرى را درباره من انتشار داده است و آن را براى من نقل کرد. خبر از اساس دروغ بود. از آن جمله دروغ‌ها که ردّ پايى هم در واقعيت ندارد. حقيقتش به اين دروغ‌هاى جور و واجور عادت کرده بودم و تنها گفتم که خبر از صحت برخوردار نيست.

اما گويا آن عزيز احساس مسئوليت کرده و به متصديان خبر نامه اعتراض کرده بود و آنها گفته بودند اين خبر را عيناً از بولتن ويژه يکى از خبرگزارى‌ها نقل کرده‌اند و در ادامه خودشان از سردبير آن خبرگزارى پيگير شده بودند. بعد از چند روز مسئول سياسى آن تشکل محترم به من مراجعه کرد و با ابراز تأسف مطلبى را گفت که بهانه اين نوشته است. گفت سردبير آن خبرگزارى وقتى با اعتراض ما مواجه شد که سند خبر شما چيست،در کمال آرامش گفت "اگر تا کنون نمى‌دانستيد بدانيد خبر ويژه يعنى دروغ"، " جنگ روانى يعنى دروغ".

ترديد ندارم که بيش از هر کس‌، خبرنگاران شريف و محترم ما از اين تفکر لطمه ديدند به گونه‌اى که هنوز آثار زخم‌هايش را به يادگار دارند.

اما خواستم يادآور شوم که علاوه بر آن که شرافت اين شغل بيش از هر کار ديگر به صداقت است‌، راستگويى مهمترين شرط توفيق اين منصب است. خبر بايد "راست "باشد و "همه ى راست" باشد و "جز راست نباشد"و"غلو و بزرگنمايى " در بيان آن نباشد. شک نکنيد خبرنگاران ما از زمره بهترين خبرنگاران هستند و جز با نيت خدمت و عشق به آرمان‌هايشان به اين امر که هزينه اش بعضاً بيش از فايده‌اش مى‌باشد، مبادرت نمى‌کنند.

البته اين را هم فراموش نکنيم که امروزه به سبب پيدايش شبکه‌هاى اجتماعى همه مردم به نوعى خبرنگار هستند و اگر بهتر بگويم داراى رسانه هستند و همين است که رعايت صداقت‌، انصاف، پاک چشمى‌، امانت، احترام، ادب‌، حفظ آبروى ديگران و در يک کلام اخلاق را بيش از هر زمان ديگر واجب مى‌سازد. "اخلاق رسانه" از مهمترين نياز‌هاى امروز ماست.

http://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2017\08\08-08\22-14-51.htm&storytitle=%CF%DF%CA%D1%20%D1%E6%CD%C7%E4%ED:%20%DE%E1%E3%9D%E5%C7%20%D1%C7%20%C8%E5%20%C8%E5%C7%E4%E5%20%E6%C7%E5%ED%20%E4%D4%DF%E4%ED%E3

ش.د9601871

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات