تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۴۱۲
جریانات سیاسی در آینه مطبوعات 33

حمله به سفارت ایران محل منازعه غربگرایان و غرب ستیزان

در حالی که رسانه ها اصلاح طلب تلاش کردند موضوع حمله به سفارت ایران را کم اهمیت جلوه دهند و مدعی شدند که تعرض چندساعته به سفارت ایران به انگلیس ربطی نداشته و نباید این اتفاق در روابط بین دوکشور تاثیرگذار باشد روزنامه ها اصولگرا ضمن تاکید بر اینکه پلیس لندن کم کاری کرده یا به عمد از چنین تعرضی حمایت کرده است سمت و سوی انتقادات را به سمت دولت و سیاست خارجی او بردند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ سید فخرالدین موسوی
حمله به سفارت ایران محل منازعه غربگرایان و غرب ستیزانمهمترین تقابل جریانات سیاسی در مطبوعات این هفته به موضوع حمله به سفارت ایران در انگلیس اختصاص داشت به گونه ای که جریان اصلاح طلب اصولگرایان را به فرصت طلبی برای تعمیق حس تنفر مردم از اروپا مقصر می کردند و جریان اصولگرا نیز دولت و حامیانش را ضمن غربگرا دانستن به سوء مدیریت و کم اعتبار کردن پاسپورت ایرانی متهم کردند.

غربگرایی با طعم تبرئه انگلیس
«صادق زیباکلام در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد با این تیتر که «می خواستید معترضین به گلوله بسته شوند؟ گفت: اینکه یک تعرض نمایشی چندساعته با واکنش های زیادی از سوی محافظه کاران مواجه شده بار دیگر ثابت می کند بخشی از مخالفان دولت منتظر هستند تا هر حادثه ای را جهت اهداف و اغراض سیاسی خود تفسیر و تبیین کنند.بدیهی است این جریان نمی خواهد روابط خوبی میان ایران و کشورهای غرب شکل بگیرد و به دنبال تیره و تار کردن روابط ایران و بریتانیا هستند و به همین دلیل است که خیلی زود انگشت اتهام را به سمت دولت انگلیس بردند یا در سطحی تعدیل شده روی این مواضع تاکید می کنند که پلیس لندن کم کاری کرده یا به عمد از چنین تعرضی حمایت کرده است.آنها می خواهند از هر حادثه ای نگاه ضد غربی بسازند.برخی علاقه مند بودند پلیس انگلیس در همان لحظه اول معترضین را به گلوله می بست!»زیباکلام مدعی شده است که تعرض چندساعته به سفارت ایران به انگلیس ربطی نداشته و نباید این اتفاق در روابط بین دوکشور تاثیرگذار باشد.
محافظه کار خواندن نیروهای انقلابی  که نسبت به  موضوع  حمله به سفارت ایران در لندن واکنش نشان دادن را بگذارید کنار مقصر جلوه دادن نیروهای  انقلابی در موضوع سقوط هواپیما  تهران یاسوج  و انحراف افکار عمومی از درخواست مطالبه گری و پرسش سوال از دولت و وزیر راه، مقصر جلوه دادن نیروهای انقلابی در بی ثمر بودن برجام  و انحراف افکار عمومی از  بدعهدی های متعدد طرف غربی و به ایالات متحده آمریکا و نمونه های بسیاری دیگر که این رسانه ها ویک جریان سیاسی تلاش کردند با وارونه انگاری از علل اصلی ماجرا، تنها نیروهای انقلاب را عامل ناکارآمدی  و عدم تحقق وعده های دولت و... نشان دهند. جریان اصلاحات و رسانه های آن همچنان به جای  پرداختن به اصل ماجرا  تلاش می کنند آدرس  غلط بدهند که واضح است هدف آنها برای فرار از پاسخگویی و به حاشیه بردن افکارعمومی تا انتخابات آینده است.

حمله به سفارت ایران محل منازعه غربگرایان و غرب ستیزان

سر در گمی اصلاح طلبان
از یک سو «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «در حال حاضر دو گروه برجام را نقض کرده‌اند؛ امریکایی‌ها و اروپایی‌ها. امریکایی‌ها به دلیل سیاست‌های واشنگتن و اروپایی‌ها به دلیل سیاست‌های امریکا. اروپایی‌ها در برخی موارد به دلیل سیاست‌های امریکا نتوانستند تعهدهای برجامی خود را به ویژه در حوزه روابط بانکی اجرا کنند» و از سوی دیگر؛روزنامه شرق در سرمقاله امروز نوشت: «برخلاف همان مدعیانی که در ۲۲ ماه مذاکرات نفس‌گیر، بر طبل دلواپسی کوبیدند، ایران از طریق مذاکره هسته‌ای به تمام خواسته‌های خود دست یافت» این تنها یک نمونه از تناض در رفتارهای اصلاح طلبان در توصیف شرایط پسابرجام و آثار برجام است، به نظر می رسد اصلاح طلبان در مواجهه با موضوع  برجام که آنهمه درباره آن مبالغه کردند و به تعبیری آن را بزک کردند چنانچه سردبیر روزنامه شرق نیز اخیرا در مصاحبه ای به بزک و تعریف بیش از حد واقعی  برجام گفته بود، دچار فقدان  برنامه و سردرگمی شده اند و نمی دانند باید چه رویکردی داشته باشند!

 حمله به سفارت ایران محل منازعه غربگرایان و غرب ستیزان
سوال از رئیس  جمهور 
در حالی که رسانه ها اصلاح طلب  تلاش کردند موضوع حمله به سفارت ایران را  کم اهمیت جلوه دهند در مقابل روزنامه های منتقد دولت  این موضوع را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کردند  وطن امروز در سه روز متوالی  تیترهای «دم الیزابت بیرون زد»، «سفیر انگلیس: متاثر شدم»، «کار انگلیسی» ها را بر صفحه اول خود نشاند و درباره   نقش عربستان در این باره می نویسد و کیهان نیز «توطئه تازه دولت انگلیس با بهره‌گیری از پادوهای فرقه شیرازی» را تیتر می کند و می نویسد؛ «برخی شبکه‌های غربی تصاویر حمله به سفارت ایران در انگلیس را به صورت زنده پخش کرده‌اند. این خود نشان دهنده هماهنگی کامل بخش‌های رسانه‌ای وابسته به برخی سرویس‌های امنیتی انگلیس و افراد مهاجم می‌باشد. به عبارت بهتر، در حادثه حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران به لندن، ما با حادثه‌ای طراحی شده و هدفمند رو به رو بوده‌ایم. تحلیل‌ها می‌گویند این بازی هدفمند از سوی سرویس‌های امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای دولت انگلیس طراحی و اجرا شده است. بدیهی است که در این معادله، نمی‌توان ادعای دولت انگلیس مبنی بر عدم اطلاع و آگاهی از این موضوع را پذیرفت زیرا رفتار پلیس و دیگر شواهد و مستندات موجود، چیز دیگری را نشان می‌دهد!»  والبته فراتر از این توطئه انتقاد جدی است که در میان عملکرد دولت می توان آن را جستجو کرد و آنجا که قرار بود این دولت اعتبار را به پاسپورت ایرانی بازگرداند اما اکنون در سال پنجم دولت اعتدال  سفارت های خانه های ایران و سفرای ایران نیز در خطر هستند، چنانچه پس از این اتفاق  بعیدی نژاد  سفیر ایران در انگلیس تهدید به مرگ می شود و سفیر ایران در اتریش نیز مورد سو قصد قرار می گیرد؛ در اینجا باید از دولت پرسید که تا چه حد توانسته وعده خود به مردم را عملیاتی کند!

 حمله به سفارت ایران محل منازعه غربگرایان و غرب ستیزان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات