فرهنگی >>  فرهنگی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۵۷

شعبان ماه دعا، ذکر و استغفار و مقدمه ورود به ماه پرفضیلت رمضان

ماه شعبان یکی از سه ماه پرفضیلتی است که انسانهای مومن می توانند از چشمه سار این ماه عزیز خوشه طهارت بچینند و دل را شستشو داده و به کمال برسند.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی/ علی بیگدلی
ماه شعبان یکی از سه ماه پرفضیلتی است که انسانهای مومن می توانند از چشمه سار این ماه عزیز خوشه طهارت بچینند و دل را شستشو داده و به کمال برسند؛ ماهی که در آن برای ابراز محبت به رسول گرامی اسلام و ذریه پاکش به کرار در احادیث و روایات یاد شده است؛ ماهی که منتسب به حضرتش می باشد چنانچه فرمودند: شعبان ماه من است و خداوند بخشش و آمرزش را شامل کسی می کند که با پاس داشتن حق این ماه او را یاری کند.
ماه دعا، ذکر و استغفار و مقدمه ورود به ماه پرفضیلت رمضان است. ماهی که بنده خالص خدا چراغ دل را به نور معرفت الهی روشن می کند تا فارغ از همه حجاب ها، خود را در آغوش رب جلی ببیند و برای سفر معنوی و عرفانی رمضان ره توشه ای پربار فراهم کند.
ماهی پر بها که مناجات عابدان و شب زنده داری پاکان و یارب یارب سحرخیزان در لحظه لحظه این ماه نهفته است. 
چه با برکت است این ماه که اهل دعا در ماهی دست به دعا بر می دارند که همه پیامبران الهی و ائمه بزرگوار علیهم السلام در آن ماه مقیم و معتکف بوده اند.
ماهی که شرافت ذاتی دارد و شخصیت هایی از ستارگان آسمان امامت و ولایت همچون ابا عبدالله الحسین، قمر منیر بنی هاشم، امام سجاد و آخرین منجی عالم بشریت علیهم السلام دیده به جهان گشوده اند.
عجب ماه با برکتی است بدانسان که اگر قرار است وابتغوا الیه الوسیله باشیم چه زیبا شود که دست تمنا به سوی موالید این ماه دراز کنیم و برای آمرزش گناهان و برای آمادگی بر مهمانی خدا آنها را واسطه قرار دهیم.
در روایات آمده است که حضرت رسول گرامی اسلام به هنگام آغاز این ماه، خطبه ای خواندند و مردم را نسبت به شرافت این ماه عزیز آگاه فرمودند و فرمودند: «شعبان ماه شریفی است و ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می شمارند و حق آن را می شناسند. ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می گردد و در آن بهشت آذین بسته می شود و این ماه را شعبان نامیده اند زیرا در آن ارزاق مومنان تقسیم میشود و آن ماهی است که عمل در آن چند برابر می شود و کار نیکو هفتاد برابر ثمره می دهد.»
ماهی که مناجات شعبانیه آن برای همه سالکان کوی دوست کافی است مناجاتی که بین عابد و معبود فاصله ای نیست و شرایط مهیاست برای در میان گذاشتن قصه دل و جان بدون هیچ حجابی با معبود یزدان. به فرموده رهبر معظم انقلاب: «نمونه ی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مومن از خدا»
ماه خشنودی خداست و ماه قدردانی از نعمات بیکران الهی. ماهی که با توسل به موالید بزرگان دین می توان خود را از ظلمت و گرفتاری نجات داد و میتوان مجوز ورود به میهمانی خداوند را گرفت.
بر اساس صلوات شعبانیه، ماه بیدار باش ولایتمداران واقعی است که در کدامین گروهند المتقدم لهم مارق، المتاخر عنهم ذاهق و یا واللازم لهم لاحق.
امید است همه باهم با توسل به ذات اقدس الهی با اعمال شایسته خود را برای میهمانی خداوند آماده کنیم و ملازم با ولایت وارد آن ماه عزیز شویم. انشالله   

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات