صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۰۱

از پایبندی تا مخالف‌نمایی

1ـ ایران به تعهداتش در برجام پایبند بوده است
«کورنل سروتا» از مقامات ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد، ایران به تعهدهای خود ذیل برجام پایبند است. به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی»، وی در این زمینه اظهار داشت: «ایران، اکنون تحت شدیدترین ساز و کار بازرسی قرار دارد و این کشور در حال اجرای تعهدهای خود بر اساس برجام است.» وی در ادامه گفت، با توافق هسته‌ای سال 2015، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی خود به این کشور را به طور قابل توجهی افزایش داده است. همچنین «ایزومی ناکامیتسو» نماینده عالی‌رتبه سازمان ملل در امور خلع سلاح، درباره تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با اشاره به پایبندی ایران به تعهداتش از طرفین برجام خواست، از این توافق خارج نشوند و تأکید کرد:‌ »امیدواریم که تمامی شرکت‌کنندگان (در برجام) به طور کامل به اجرا و حفظ طولانی‌مدت این توافق متعهد باقی بمانند.»

2ـ مخالف‌نمایی درباره مدیریت پیام‌رسان‌ها

رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در اینستاگرام اعلام کرد، مردم حق انتخاب دارند و می‌توانند توامان در شبکه‌های گوناگون اجتماعی فعالیت داشته باشند. آقای روحانی نوشت: «رفع انحصار و کمک‌ به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به معنای محدودسازی سایر شبکه‌های اجتماعی نیست. مردم حق انتخاب دارند و می‌توانند توامان در شبکه‌های مختلف اجتماعی فعالیت داشته باشند. دولت دوازدهم از فضای مجازی و امکان دسترسی و برقراری ارتباط مردم، حراست خواهد کرد.» در واکنش به این مطلب، محمدعلی ابطحی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «روحانی گفته رفع انحصار و کمک به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به معنای محدودسازی سایر شبکه‌های اجتماعی نیست. خدا کند معنایش فیلتر نکردن تلگرام باشد. نمی‌دانم چرا فکر می‌کنم روحانی می‌خواهد بگوید اگر فیلتر شد، ما مخالف بودیم. خدا کند اشتباه کنم و معنایش جلوگیری از فیلتر تلگرام باشد.»

3ـ چهار بازیگر اصلی معاملات ارزی کشور

ولی‌الله سیف با ردّ عدم پرداخت ارز به نرخ 4200 تومان گفت: از 22 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه 9 هزار و 210 فقره تخصیص ارز انجام شده که ارزش آن معادل 2 میلیارد و 361 میلیون دلار بوده است. وی حجم تخصیص ارز به یورو طی روزهای گذشته را 5 هزار و 250 فقره برشمرد که معادل دلاری آن یک میلیارد و 264 میلیون دلار است. سیف ادامه داد: چهار بازیگر اصلی شامل واردکنندگان کالا و خدمات به منزله متقاضیان ارز، صادرکنندگان کالا و خدمات به منزله عرضه‌کنندگان ارز، واسطه‌گران شامل بانک‌ها و صرافی‌ها که منابع را از سمت عرضه‌کنندگان به متقاضیان هدایت می‌کنند و در نهایت سیاستگذار ارزی حضور دارند که براساس پیش‌بینی منابع و مصارف، نرخ،‌ دامنه آزادی نرخ‌ها، اولویت‌ها و سقف مصارف را از طریق سامانه تحت کنترل قرار می‌دهد.

4ـ پس کی قرار است کار کنند؟!

غلامحسین کرباسچی با انتقاد شدید از عملکرد شورای شهر پنجم تهران، اظهار داشت: شوراي شهر با اين نوع عملكرد يك سال شهرداري تهران را بين زمين و آسمان نگه داشته و عملاً كار مثبتي در پايتخت اتفاق نيفتاده است. وی هشدار داد: شوراي شهر با اين عملكرد به جز آنكه خود را به لحاظ كاري زير سؤال مي‌برد، مجموعه اصلاح‌طلبان و افرادي كه آنها را به مردم معرفي كرده‌اند، نيز زير سؤال مي‌برد. کرباسچی افزود: مگر شوراي شهر چند سال قرار است كار كند؟ چهار سال اين شورا مي‌تواند كار كند كه يك سال از آن، در شك و ترديد چه كسي را معرفي كنيم يا چه كسي را معرفي نكنيم، سپري شده است. متأسفانه، مهم‌ترين دغدغه امروز اعضاي شوراي شهر آن است كه چه كسي ميثاق‌نامه را امضا كرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات