صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۱۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 5 اردیبهشت

وزیر خارجه آلمان در نشست گروه ۷ در کانادا اعلام کرد: اوضاع خاورمیانه بدون برجام بسیار خطرناک‌تر خواهد شد؛ بنابراین، گروه ۷ به طور مشترک به دنبال راه‌حل‌هایی برای محافظت از برجام است. وزارت خارجه آلمان نیز در پیام‌هایی توئیتری به نقل از «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: باید تمام تلاش خود را برای آغاز یک فرآیند سیاسی با هدف برقراری صلح در سوریه به کار ببندیم. در زمان بحران به همکاری بیشتر و گفت‌وگو نیاز داریم.
«انیس نقاش» کارشناس مسائل استراتژیک لبنانی گفت: گمان نمی‌کنم که مسئله ورود یک پهپاد تفریحی به کاخ پادشاه عربستان صحت داشته باشد؛ زیرا در تصاویر ضبط شده از این حادثه مشاهده می‌کنیم که هیچ گلوله‌ای به سمت آسمان شلیک نشد و این مسئله ثابت می‌کند که درگیری‌ها بر روی زمین بوده است. حجم تبادل آتش نشان می‌دهد، به احتمال زیاد گروه‌های مخالف پادشاه دست به حمله زده‌اند و در پی براندازی پادشاه یا ترور محمدبن‌سلمان هستند.
پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با انتقاد از غیر بهره‌ور بودن مصرف انرژی در ایران گفت: شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست تا آنجا که شرایط نامطلوبی را برای کشور رقم می‌زند؛ از این رو باید با جدیت بیشتری برای حل این چالش قدم برداریم.
«دلفین او» نماینده مجلس ملی فرانسه گفت: با خروج آمریکا از برجام احتمالاً ایران هم خارج خواهد شد و در این صورت، توافق دیگر وجود نخواهد داشت و اقبالی هم نخواهد داشت. عواقب این کار هم برای روابط ما با ایران و هم برای اوضاع منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.
«میکائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در ایران گفت: اراده سیاسی آلمان قویاً بر ادامه همکاری‌ دوجانبه با ایران است، هر چند که تصمیم واشنگتن بر وفق مراد نباشد. ایران تاریخی شش هزار ساله دارد و تاریخ ۱۲ می و تصمیم ترامپ ایران را زیر سؤال نخواهد برد.
بنابر اخبار منتشر شده، خبرنگار هتاک به ساحت امام رضا(ع) در فضای مجازی حین فرار در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر شده است. بر پایه این گزارش‌ها، با هوشیاری مأموران انتظامی مستقر در فرودگاه این فرد که قصد فرار به گرجستان را داشت، شناسایی و بازداشت شد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که میزبان امانوئل مکرون است، بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و آن را فاجعه نامید و گفت: برجام غیرعاقلانه و وحشتناک است و نباید امضا می‌شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات