صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۵۲

گزارش روز/ سکانس پایانی

«نه اتحادیه اروپا به ترامپ»، «سخن آخر موگرینی: ترامپ بداند برجام را ادامه مي‌دهيم» و... تیترهای درشتی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی برجام وقتی فهمیدند امضای جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما هیچ تضمینی برای حفظ توافق هسته‌ای و اجرای تعهدات ایالات متحده نخواهد بود[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: «نه اتحادیه اروپا به ترامپ»، «سخن آخر موگرینی: ترامپ بداند برجام را ادامه مي‌دهيم» و... تیترهای درشتی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی برجام وقتی فهمیدند امضای جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما هیچ تضمینی برای حفظ توافق هسته‌ای و اجرای تعهدات ایالات متحده نخواهد بود و این ترامپ دیوانه است که سرنوشت برجام را در دست گرفته، به تعهدات آمریکا پایبند نیست و هر آن ممکن است تصمیم بگیرد که دیگر برجامی وجود نداشته باشد، بر صفحه‌های اول خود نشاندند. همان‌گونه که طرف غربی انتظار و برنامه داشت تا این‌گونه وانمود ‌شود که اروپا با گرفتن امتیازهای بیشتر ترامپ را بر سر عقل می‌آورد تا نه تنها برجام را حفظ کند، بلکه وادار به اجرای تعهداتش شود و در این راستا نمایش خود برای القای این مسئله را آغاز کرد، رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز در داخل همان‌گونه که اروپایی‌ها انتظار داشتند، آغاز به بزرگ‌نمایی همراهی کلامی سیاستمداران اروپایی با ایران کردند و بازی رسانه‌ای برای فشار به دولت و نظام به منظور نرمش و امتیاز‌دهی به اروپا با هدف تحقق اتحاد اروپا و ایران در برابر آمریکا را آغاز کردند؛ هدف و خیالی که با توجه به واقعیات فضای بین‌الملل در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و... اگر نگوییم خنده‌دار است، می‌توان گفت بسیار ساده‌لوحانه بود.
اما حالا این نمایش به سکانس نهایی‌اش رسیده است و پس از اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در پایان سفرش به آمریکا که از همراهی این کشور با آمریکا در برابر ایران و به ویژه برجام خبر داده بود، حالا دفتر نخست‌وزیری انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان توافق کردند که برجام باید گسترش یافته و دیگر حوزه‌های فعالیت ایران از جمله برنامه دفاع موشک بالستیک این کشور را نیز در بر بگیرد. طرفین تعهد کردند که به صورت تنگاتنگ با آمریکا درباره نحوه مواجهه با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، از قبیل مسائلی که باید در توافق جدید گنجانده شود، همکاری کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات