صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۶۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 11 اردیبهشت

«محمد البرادعی» معاون سابق رئیس‌جمهور مصر و مدیرکل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتقاد از رویکرد خفت‌بار برخی رژیم‌های عربی که سبب شد ترامپ از واژه گاو شیرده برای آنها استفاده کند، خواستار بازنگری این کشورها در مواضع خود و تغییر واقعیت موجود شد و گفت: اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه کشورهای عربی نمی‌توانند یک هفته بدون آمریکا زندگی کنند، برای همه ما تحقیرآمیز و ننگ‌آور است.
رژیم آل‌خلیفه مسجد امام حسن عسکری(ع) در منطقه مدینه حمد را تخریب کرد. این مسجد که از جمله ۳۸ مسجدی است که پس از انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در سال ۲۰۱۱ تاکنون به دست رژیم بحرین تخریب شده‌اند، به تازگی با همت اهالی منطقه بازسازی شده بود و مردم با هزینه شخصی آن را به صورت موقت بنا کرده بودند که بار دیگر رژیم آل‌خلیفه آن را تخریب کرد.
مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی گفت: در سال 96 میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی 3/5 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 95 که میزان جذب سرما‌یه‌گذاری خارجی 2 میلیارد دلار بوده، به میزان 75 درصد رشد داشته‌ایم. بهرامی تأکید کرد: در 20 سال گذشته مجموع میزان جذب سرمایه‌گذاری کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت 40 میلیارد دلار بوده است.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از اتمام 40 پروژه ملی و راهبردی در 40 سالگی انقلاب اسلامی از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه قدردانی کرد و گفت: اتمام این پروژه‌ها در چهلمین سال انقلاب برای ملت ایران شیرین خواهد بود.
«محمد المؤمنی» وزیر امور اطلاع‌رسانی دولت اردن اعلام کرد، خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره بمباران مناطق سوریه از اراضی اردن صحت ندارد. وی تأکید کرد، اردن در مواضع خود در حمایت از تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه به عنوان تنها راه حل، ثابت قدم است.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: وی مذاکره درباره توافق هسته‌ای جدید با ایران را بعید نمی‌داند. دونالد ترامپ افزود: ما قبل از 12 می (22 اردیبهشت) تصمیم خود را خواهیم گرفت، ولی این به معنای این نیست که ما برای توافقی واقعی مذاکره نخواهیم کرد.
محمود شکرآبی، مدیرعامل قشم‌ایر با بیان اینکه در حال پیگیری فاینانس خارجی برای خرید هواپیما هستیم، از استقبال بانک‌های ایرانی برای جذب فاینانس خبر داد و افزود: فعلاً باید تا 20 اردیبهشت و تصمیمات آمریکا در این حوزه صبر کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات