تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۲۵

پیروزی حزب‌الله لبنان در جبهه مردم‌سالاری

پیروزی بزرگ انتخاباتی جریان مقاومت در لبنان در شرایطی که حزب‌الله به جرم مبارزه با تروریسم تکفیری تحت فشار قرار گرفته بود، پیام‌های روشن و آشکاری برای دوستان و دشمنان جبهه مقاومت و حزب‌الله داشت
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل/رسول سنایی راد
پیشتازی نامزدهای حز‌ب‌الله در انتخابات مجلس لبنان و انتخاب 67 نفر از آنان از سوی مردم، پیروزی بزرگ مقاومت در صحنه سیاسی این کشور و حتی منطقه به شمار می‌آید که برخلاف توطئه‌های پیچیده و سرمایه‌گذاری سنگین جبهه ضد مقاومت و تبلیغات سنگین امپراتوری رسانه‌ای حامی صهیونیسم و تروریسم تکفیری انجام شد. این پیروزی بزرگ انتخاباتی در شرایطی که حزب‌الله به جرم مبارزه با تروریسم تکفیری تحت فشار قرار گرفته بود، پیام‌های روشن و آشکاری برای دوستان و دشمنان جبهه مقاومت و حزب‌الله دارد:

1ـ حزب‌الله و مقاومت که افتخار مبارزه با تروریسم تکفیری و ایستادگی در برابر ستمگری صهیونیست‌ها را دارد،‌ از حمایت گسترده مردمی برخوردار است و هیچ‌گاه فشارها، توطئه‌ها و تبلیغات جبهه عبری‌ـ عربی و حامیان اروپایی و آمریکایی آنها نتوانسته به این پایگاه مردمی خللی وارد کرده، بلکه موجب تقویت آن هم شده است.

پیروزی حزب‌الله لبنان در جبهه مردم‌سالاری

2ـ حزب‌الله و مقاومت که با خلق پیروزی‌های بزرگ و رشادت در عرصه نظامی برتری خود را به اثبات رسانده، ‌با اتخاذ تدابیر و رفتارهای عقلانی و حکیمانه در عرصه سیاسی و انتخابات به مزیّت‌ها و ظرفیت‌هایی مؤثر برای کسب موفقیت و برتری دست یافته که امکان رقابت را برای آنان در عرصه‌های قدرت نرم فراهم آورده است.

3ـ نقش برجسته حزب‌الله و مقاومت در مبارزه بی‌امان با تروریسم تکفیری و تجاوزات ظالمانه صهیونیست‌ها، همراه با خردورزی در برابر فتنه‌جویی آل‌سعود که مقوّم ثبات و امنیت داخلی بوده و همراه با ارتش لبنان، ‌خطر جنگ داخلی را از سر مردم دور نگه داشته، ‌ترغیب‌کننده جامعه لبنانی به انتخاب نامزدهای حز‌‌ب‌الله برای استمرار امنیت و ثبات و استحکام پایگاه مردمی حزب‌الله و مقاومت به شمار می‌آید.

4ـ ثبت عملکرد مداخله‌جویانه و متکبرانه آل‌سعود در حافظه تاریخی مردم لبنان به واگرایی و حتی نفرت آنان و شکل‌گیری درک و شناخت عمیقی نسبت به واقعیت‌های سیاسی انجامیده که عدم اقبال به چهره‌های وابسته به عربستان، پیامد این شناخت واقع‌بینانه محسوب می‌شود.

5ـ پذیرش نتایج انتخابات از سوی سعدالحریری و حزب مستقبل به منزله رقیب اصلی حز‌ب‌الله در انتخابات،‌ نشان‌دهنده واقع‌بینی و درک آنها از محیط و فضای سیاسی حاکم بر جامعه لبنان است که از منازعات طایفه‌ای خسته شده‌اند و مداخلات متکبرانه آل‌سعود و بی‌پروایی‌های بن‌سلمان را که در مغایرت با عزت ملی لبنان است، بر نمی‌تابند.

در واقع، مردم لبنان که سابقه طولانی مردم‌سالاری را دارند، با رأی خود ثابت کردند که به آن درجه از رشادت و بلوغ سیاسی نائل آمده‌اند که عزت و امنیت ملی خود را با هیچ‌یک از وعده‌ها و وعید‌ها و حتی تهدیدهای صاحبان زر و زور و تزویر معاوضه نمی‌کنند.
بدیهی است، چنانچه فتنه‌جویان بخواهند مقابل رأی مردم ایستاده و این شکست را با توطئه‌گری و فتنه‌های طایفه‌ای جبران کنند، نه تنها در نتایج انتخابات تغییری اتفاق نخواهد افتاد، بلکه شناخت مردم نسبت به دوستان و دشمنان واقعی‌شان عمیق‌تر و دقیق‌تر شده و مقاومت استحکام بیشتری خواهد یافت. این از حماقت برآمده از عصبانیت صهیونیست‌ها بود که اولین ابراز نگرانی‌ها را نسبت به رأی مردم اعلام داشته و لبنان را تهدید کردند. تهدیدی که به مردم لبنان نسبت به صحت انتخابات‌شان اطمینان بیشتری می‌دهد. همین صهیونیست‌ها از پیروزی مقاومت در عرصه نظامی در برابر تروریست‌های تکفیری هم به شدت عصبانی و پرخاشگر هستند./

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات