صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۲۰

آیا ایران پاسخ حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه t4 که منجر به شهادت 7 نفر از نیروهای ایرانی شد را داد؟

بر خلاف تصور تعدادی از تحلیلگران غربی مبنی بر این که با توجه به تفکر سیاسی حاکم بر دولت ایران اراده ای برای پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی وجو ندارد. حمله موشکی به جولان اشغالی نشان داد که در ایران اراده ای قاطع در برخورد با متجاوز وجود دارد. این درک توسط دشمن صهیونیستی و غرب بازدارندگی بسیار زیادی را ایجاد کرده و می کند.
پایگاه بصیرت / پایگاه بصیرت
آیا ایران پاسخ حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه t4 که منجر به شهادت 7 نفر از نیروهای ایرانی شد را داد؟آیا ایران پاسخ حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه t4 که منجر به شهادت 7 نفر از نیروهای ایرانی شد را داد؟ 
حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای ایرانی در سوریه مسبوق به سابقه نبوده است و در ماجرای حمله به جمعی از نیروهای حزب الله لبنان در قنیطره نیز که به شهادت شهید الله دادی انجامیده بود رژیم صهیونیستی عنوان نموده بود که ما از حضور ژنرال ایرانی در جمع نیروهای حزب الله بی اطلاع بودیم. (البته این حمله نیز توسط حزب الله لبنان پاسخ داده شد) لذا این حمله بی سابقه بود و عدم پاسخ به آن به معنی عقب نشینی در مقابل تجاوزگری رژیم صهیونیستی محسوب می شود.
از زمان وقوقع حمله t4 رژیم صهیونیستی در آماده باش کامل است و این فضای ابهام در مورد چگونگی پاسخ ایران آرامش نیروهای رژیم صهیونیستی را سلب نموده است. بسیاری از کارشناسان حمله موشکی به 10 مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی را پاسخ ایران به تجاوزگری این رژیم می داند ولیکن این موضوع رسما توسط ایران مطرح نشده است.
حمله موشکی به این 10 مرکز نظامی رژیم صهیونیستی را اگر پاسخ ایران به حمله t4 بدانیم حاوی چند پیام مهم است:
1- بر خلاف تصور تعدادی از تحلیلگران غربی مبنی بر این که با توجه به تفکر سیاسی حاکم بر دولت ایران اراده ای برای پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی وجو ندارد، این حمله نشان داد که در ایران اراده ای قاطع در برخورد با متجاوز وجود دارد. این درک توسط دشمن صهیونیستی و غرب بازدارندگی بسیار زیادی را ایجاد کرده و می کند.
2- این حمله در زمان و مکانی اتفاق افتاد که رژیم صهیونیستی انتظار آن را می کشید. همانطوری که گفته شد این رژیم انتظار داشت که بعد از حمله t4، در منطقه جولان اشغالی مورد اثابت قرار بگیرد و لذا قوی ترین سیستم دفاعی خود به نام  گنبد آهنین را در این منطقه مستقر کرده بود، ولیکن در این حمله موشکی گنبد آهنین ناکارآمدی خود را به وضوح نشان داد.
3- مراکزی که مورد اثابت قرار گرفته اند کاملا محرمانه و بخشی از آنها سری بوده اند و دو مرکز از آنها بسیار راهبردی بوده اند. ضمن اینکه علی رغم سانسور شدید تلفات این حملات، برخی منابع از هلاکت 50 تا 80 نفر در این حملات سخن گفته اند. 
4- نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بلافاصله در مرزهای جولان اشغالی به گشت زنی پرداخت ولی نتوانست حتی یکی از سکوهای پرتاب موشک را کشف و منهدم کند؛ این در حالی بود که این حملات دو ساعت به طول انجامید.
آیا ایران پاسخ حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه t4 که منجر به شهادت 7 نفر از نیروهای ایرانی شد را داد؟
5- فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی بلافاصله اعلام کردند که امیدواریم این حملات پایانی بر تنش نظامی بین ایران و این رژیم باشد که این موضوع حاکی از وزن بازدارندگی این حملات می باشد. این موضوع علاوه بر اعلام عمومی با چند واسطه مختلف نیز به مسئولین ایران اعلام شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات