صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۴۸

از گفتار درمانی تا توافق جایگزین

1ـ فرانسه به دنبال توافق جایگزین برجام!
یک روزنامه روس به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت خارجه فرانسه نوشته است پاریس آماده آغاز مذاکرات با تهران بر سر یک توافق جدید پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است. روزنامه «ایزوستیا» نوشته است: کمیته امور خارجی، دفاعی و نیروهای مسلح سنای فرانسه این موضوع را تأیید کرده و افزوده است پاریس احتمال امضای توافقی جدید با ایران و خروج از توافق قبلی (برنامه جامع اقدام مشترک) را بررسی می‌کند. این روزنامه نوشته است: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در جریان دیدار اخیرش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با او درباره حفظ برجام و در عین حال، تدوین سندی جدید که به امضای همه طرف‌های توافق، از جمله آمریکا برسد، رایزنی کرده است. مکرون در دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هم این موضوع را مطرح کرده است. به نوشته این روزنامه روس، سند جدید باید همه موارد اضافه بر موضوع هسته‌ای را که محل نگرانی مشارکت‌کنندگان در توافق است، شامل شود.

2ـ بررسی مطالبات کامیون‌داران در دستگاه‌های دولتی
معاون وزیر کار از پیگیری مطالبات کامیون‌داران در قالب کمیته‌های تخصصی خبر داد و تأکید کرد: این وزارتخانه تا حصول نتیجه، پیگیر مطالبات آنها خواهد بود. احمد مشیریان با اشاره به نشست کامیون‌داران و رانندگان برون‌شهری با «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل تأمین اجتماعی گفت: بیشترین مشکلات و مطالبات این رانندگان در پی اعتراضات صنفی اخیر، خارج از حیطه اراده وزارت کار است که برای رسیدگی به مشکلات آنها نشست‌هایی با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه داشتند. این افراد طی نشست مشترکی با یکی از معاونان وزیر صنعت، مشکلات خود را در حوزه‎های گوناگون، از جمله تأمین لاستیک و مطالبات مربوط به وزارت صنعت طرح کردند. وی افزود: بخشی از مطالبات رانندگان مربوط به مشکلات بیمه‌ای، از جمله بیمه تکمیلی است که در نشست مشترک بنده و مدیرعامل تأمین اجتماعی مطرح شد.

3ـ گفتار درمانی بی‌فایده است
روزنامه «قانون» در مطلبی با عنوان «پرش فنر تورم!» با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت نوشت: «از ابتدای سال 97 شاید بتوان گفت نرخ ارز به عنوان اصلی‌ترین بازیگردان عرصه اقتصاد در کشور ما ایفای نقش می‌کند... اگر به این ترتیب پیش برویم، نرخ تورم بیش از حد انتظار افزایش پیدا خواهد کرد... در حال حاضر نبود عرضه کافی به این موضوع دامن می‌زند، ضمن اینکه انتظارات تورمی در بازار شکل گرفته و دولت برای از بین بردن این شکاف و انتظارات تورمی باید اقدامات مؤثر و واقعی انجام دهد. اینکه صحبت کرده و به قولی گفتاردرمانی کند، فایده‌ای ندارد. با توجه به حرکت‌ها و صحبت‌هایی که دولت تا به حال انجام داده، متأسفانه اعتمادی از سوی فعالان اقتصادی به گفتار درمانی دولت وجود ندارد و هیچ افاقه‌ای هم نخواهد کرد.»

4ـ دولت ترامپ به دنبال براندازی در ایران است
«وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران درباره احتمال مذاکره مجدد میان آمریکا و ایران گفت: به نظر من در آینده نزدیک، این مسئله موضوعیت ندارد. ایرانی که فرهنگ مقاومت دارد و به خودش می‌بالد، پس از خروج آمریکا از برجام، قرار نیست به میز مذاکره با دونالد ترامپ برگردد. به نظر من، آقای بولتون احتمالاً رئیس‌جمهور را تشویق می‌کند که تحریم‌های ایران برگرداند و آنها را شدیدتر کند تا همگان را در جامعه بین‌المللی به همکاری دوباره (با آمریکا برای تحریم ایران) بکشاند و امیدوار است که این تحریم‌ها چنان سخت و شدید باشند که مردم ایران برخاسته و حکومت را سرنگون کنند. به نظر من استراتژی آقای بولتون و شاید رئیس‌جمهور تغییر رژیم است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات