صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۰۶۹

به کلیپ من نگاه کنید/تاثیر خاموشی میکروفن مجلس و افزایش بهره وری

نماینده در طول یک سال 7 دقیقه وقت سخنرانی دارد، پس باید در این زمان شما یک حرف تازه بزنی از و حرفت باید تاثیر گذار باشد. اگر میکروفن مجلس را خاموش کنند 30 درصد بهره وری مجلس بالا می رود، چراکه بسیاری از نمایندگان تنها به منظور استفاده پوپولیستی از تریبون بهره برداری می کنند، اعتقاد من این است که این زمان ابزار نماینده است و باید صحبت های نماینده در شرایط خاص می تواند تاثیر بسیار عمیقی بر روی روند برخی از اتفاقات بگذارد و به همین دلیل است که باید مراقبت گردد تا حداکثر تاثیر را داشته باشد.
روز گذشته برخی از رسانه های کشور آماری را از میزان فعالیت نمایندگان در مجلس منتشر کردند، این گزارش نشان میدهد که کدام نماینده در مجلس از زمان آغاز تا کنون سخنرانی داشته و چقدر از وقت خود را به نطق میان دستور و اضطراری اختصاص داده اند.
 موضوعی که با واکنش زیادی در جامعه مواجه شد و اظهار نظر های متفاوتی نسبت به آن از سوی افراد مختلف و بخصوص در فضای مجازی منتشر شده است، اما خود نمایدگان نظر دیگری در این خصوص دارند و برخی از آنها اعتقاد دارند که می شود در مجلس سخنرانی نکرد اما در عین حال تاثیرگذار بود و حرف خود را زد.
 فریدون احمدی یکی از نمایندگانی است که اسم وی در لیست نمایندگانی که تا کنون نطق نداشته اند وجود داشت و بر همین اساس توضیحاتی در خصوص این موضوع در گفت و گو با خبرنگار تابناک ارائه کرد؛ وی در گفت و گو خود اظهار داشت: من تا کنون چندین بار نطق داشته ام.
 وی در توضیح این مطلب افزود: اینکه من حرف خود را بزنم و از وقت قانونی خود استفاده نکنم یک نوع نکته قوت است، ما حرف خود را می زنیم اما حرف های خود را از طرق دیگر مطرح می کنیم و در قالب موافقت یا مخالفت ویا قرعه کشی دو دقیقه ای و یا نطق اضطراری بیان کردیم.
 
این نماینده مجلس گفت: کلیپ های من هم در این مورد موجود است، البته یک بار هم قرار بود در یک تاریخی من صحبت کنم اما متاسفانه زمان آن به ماموریت من برخورد کرد و نتوانستم در مجلس نطق کنم، وی گفت با این وجود من در مجلس اظهارات زیادی کرده ام و حتی یک کلیپ از سخنان من در مورد ساخت و سازهای قوه قضاییه موجود است.
 این نماینده مجلس گفت: باید اینجا من یک توضیحی در این خصوص بدهم، به هر حال این فرصت 7 دقیقه ای یک فرصت طلایی است و خیلی راحت نباید آن را سوزاند و در واقع الان من یک فرصت 7 دقیقه دارم که هر زمان اراده کنم خارج از قرعه کشی در همان هفته متوانم از آن استفاده کنم.
 وی گفت: زمان را باید خودم مدیریت کنم به عبارت دیگر این زمان که در اختیار نماینده است و آن را به منظور تریبون و بلند گوی تبلیغاتی به دست نماینده نداده اند، این زمان که در سال 7 دقیقه به هر نماینده داده می شود یک فرصت طلایی است که نباید از در آن حرف مفت زد.
 وی گفت: این زمان را باید ذخیره کرد و از آن استفاده کرد، این یک هنر است که من حرف های خود را زده ام و در عین حال زمان سخنرانی من محفوظ مانده است.
 این نماینده در پاسخ به این سوال که چگونه می شود که برخی ها 9 بار سخنرانی کرده اند اما برخی اصلا سخنرانی ندارند نیز گفت: اینگونه نیست که هیچ کس حرف نزده باشد بسیاری از نمایندگان در قالب موافقت و مخالفت و یا از طریق تذکر و سایر موارد نظرات خود را بیان می کنند.
 وی گفت: اعتقاد من این است که فرصت 7 دقیقه ای که خیلی ها در پشت تریبون در باره آب، برق، لوله کشی و موارد این دست حرف می زنند درست نیست، نماینده در طول یک سال 7 دقیقه وقت سخنرانی دارد، پس باید در این زمان شما یک حرف تازه بزنی از و حرفت باید تاثیر گذار باشد. آب ندارم، برق ندارم، نفت ندارم اینها حرف نیست این 7 دقیقه زمانی است که یک نماینده باید از آن به نفع مسائل کشور سود ببرد و زمانی نیست که صرف مباحث منطقه و مسائل جزئی که نفعی برای کشور ندارد گرددبنابراین در این زمان نباید حرف بی ربط زد.
 وی در پاسخ به این سوال که تا کنون وقت خود را به کس دیگری داده اید یانه نیز گفت: نه من به هیچ وقت زمان خود را به کس دیگری نداده ام اما اتفاق افتاده است که در پاره ای مواقع از وقت کس دیگری استفاده کرده باشم.
 نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: اگر میکروفن مجلس را خاموش کنند 30 درصد بهره وری مجلس بالا می رود، چراکه بسیاری از نمایندگان تنها به منظور استفاده پوپولیستی از تریبون بهره برداری می کنند، اعتقاد من این است که این زمان ابزار نماینده است و باید صحبت های نماینده در شرایط خاص می تواند تاثیر بسیار عمیقی بر روی روند برخی از اتفاقات بگذارد و به همین دلیل است که باید مراقبت گردد تا حداکثر تاثیر را داشته باشد.
 این نماینده گفت: ما نباید مرعوب رسانه ها باشیم و این گزارش ها زیاد مهم نیست و مهم این است که یک فرد حرف خود را در موقعی که لازم است گفته باشد و نکته بعد این است حرفی که گفته می شود در جای خود بنشیند و تاثیر لازم را داشته باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات