صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۱۲۹۸

اخبار ویژه روزنامه‌ها 5 تیرماه

روزنامه کیهان **

استقبال گسترده از تیتر کیهان /اعدام مفسدان جواب می‌دهد

تاکید دیروز روزنامه کیهان بر لزوم اعدام و مصادره اموال تروریست‌های اقتصادی که خون مردم را در شیشه می‌کنند، با استقبال طیف‌های مختلف مردم روبرو شده است.

شهروندان بسیاری ضمن تماس و ارتباط از طرق مختلف، گزارش تیتر اول دیروز کیهان تحت عنوان «اعدام و مصادره اموال، راه‌حل فوری مقابله با تروریست‌های اقتصادی» را حرف دل خود و بسیاری از توده‌های مردم دانستند.

در همین حال مخاطبان سایت‌های حامی دولت نیز واکنش‌های خواندنی به این تیتر از خود نشان داده‌اند.

سایت فرارو از سایت‌های حامی دولت ضمن انتشار تصویر صفحه اول کیهان نظر مخاطبان خود را جویا شد که گزیده‌ای از این نظرات را می‌خوانید؛

- این یه بار باهات هستم. اوکی

- بسیار حرف خوبی زدید ولی به شرطی که هیچ‌کسی حتی بعضی از مسئولان در امان نباشند...

- این حرف درستیه قانون هم هست طبق قانون اخلال‌گر را اعدام کنید.

- بهترین راه‌حل.

- در این مورد راست میگه! چون کاری که دلالان و اخلالگران اقتصادی با زندگی مردم کردند در حد یک جنایت و نسل‌کشی است!

- تنها موردی که با اعدام موافقم، اعدام اخلالگران اقتصادیه.

- این اعدام شامل اصول‌چی‌ها هم می‌شود یا فقط اصلاحات‌چی‌ها در لیستند (کیهان: مفسد اقتصادی، نه اصولگرای واقعی است و نه اصلاح‌طلب حقیقی. مفسد، مفسد است).

- مخالف اعدامیم اما مصادره اموال را فکر کنم همه مردم موافقند.

- اگه یه بار حرف حساب زده باشی، این دفعه بود.

- ما که دوست داریم اعدام بشن.

- آدمی که با ارز 4200 به طور خیلی شیک و مجلسی جنس شو وارد می‌کنه و با وقاحت تمام با ارز 8000 می‌فروشه به نظرتون باید چیکارش کرد؟ ای بابا قوه قضائیه بدون مصلحت‌اندیشی چند بار سخت برخورد کنه تا بقیه حساب دستشون بیاد.

- فکر کنم این اولین بار باشد که 100٪ با نظر روزنامه کیهان موافقم.

- با اعدام موافقم برای تمام کسانی که به منافع ملی خسارت وارد کرده و می‌کنند.

- گل گفتی کیهان جونم.

- با اینکه خیلی مواضع کیهان را قبول ندارم ولی این بار خداییش درست گفته. کسایی که سواستفاده مالی دارند و مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد می‌کنند و مردم را به خاک سیاه مینشونن چی کارشون باید کرد؟ حتی اعدام هم برای اینها کمه.

- حرف درستی زده.

به نظرم فقط محتکرین و سوداگران از این پیشنهاد کیهان ناراحت می‌شوند.

- درست گفته. ولی الان اصلاح‌طلبان و کارگزارانیها که ژن خوبهایشان مشغول کاسبی‌اند فریاد و شانتاژ می‌کنند علیه این پیشنهاد عالی.

- اگر اینکار قبلا شده بود و چنتا جنایتکار اقتصادی اعدام شده بودن الان کمر ملت اینجوری نشکسته بود. بدبختمون کردن و گردنشونم کلفتر شده!

- واقعیت رو گفته. نباید دست رو دست گذاشت.

- موافقم. اعدامشون کنند.

- برای اولین بار با کیهان موافقم. کسانی که به خاطر نفع شخصی با سرنوشت یک ملت بازی می‌کنند خائن به وطن هستند و اعدام کمترین مجازات برای این افراده.

در همین حال مخاطبان سایت عصر ایران دیگر سایت حامی دولت نیز کامنت‌های قابل تأملی درباره لزوم برخورد قاطع با عناصر سودجو و زالوصفت گذاشته‌اند.

- وظیفه دولتمردان افشاگری نیست، پیگرد و برخورد با متخلفان است.

- لیست کسانی که ماشین وارد کردند را منتشر کنند.

- انتشار لیست واردکنندگان موبایل با ارز دولتی، افتخار نیست، نشانه ضعف است آقای جهرمی.

- آفرین آقای جهرمی وزیر شجاع کابینه.

- کیهان راست می‌گه اینا رو باید اعدام کرد کسایی که وضع اقتصاد رو اینجوری کردن باید اعدام بشن مفسدان اقتصادی.

- با اون کسی که گفته مفسیدن رو اعدام کنیم موافقم.

- آقا بیاریدشون وسط میدونای شهر آفتابه بندازین گردنشون آبروشون بره.

- اینایی که این کارها رو می‌کنن تروریست اقتصادی هستند وباید مثل داعشی‌ها اعدام بشن چون هیچ فرقی با اونا ندارن.

- از شجاعت و برخورد قاطع وزیر جوان تشکر و قدردانی می‌شود و ضمنا در همه حوزه‌ها نیاز به شفاف‌سازی و برخورد قاطع و سریع قوه قضائیه همراه با اطلاع‌رسانی از نتیجه آن به مردم ضروری می‌باشد.

- بگیرنشون خب، فقط اعدام جواب میده و لاغیر.

موج سواری سودجویان اقتصادی روی ندانم‌کاری برخی مدیران دولتی

تیم اقتصادی دولت دچار بی‌برنامگی است؛ وقتی رئیس بانک مرکزی بگوید نمی‌داند چه تصمیمی بگیرد معلوم است یک نفر می‌تواند 38 هزار سکه بخرد.

روزنامه آرمان از روزنامه‌های حامی دولت در یادداشتی نوشت: دادستان تهران آقای جعفری دولت آبادی در نشست خبری خود از تعیین تکلیف چند پرونده اقتصادی صحبت کردند و در ضمن سخنان خود به مطلبی اشاره کردند که این روزها نقل مجالس است. به گفته ایشان انحصار حجم سکه فروخته شده با منطق عدالت ناهمخوان است. دولت برای جذب نقدینگی در مدت اخیر اقدام به فروش سکه در سطح گسترده کرد و خریدار اول 38 هزار سکه، نفر دوم 23 هزار عدد و نفر سوم نیز چهار هزار و اندی سکه خریداری کرده است. وقتی تیم اقتصادی دولت همانند حجره نشین‌های دوره قاجاریه طرح و برنامه اقتصادی دارد، آیا امیدی به برون رفت از وضع موجود می‌رود؟

تیم اقتصادی دولت در حوادث ارزی اخیر با کدام کارت بازی کردند و چگونه صندوق ارزی بانک مرکزی را چند قفله کردند که ارز نزدیک به 4 هزار تومانی در کوتاه مدتی به هشت هزار تومان رسید و خنده‌دار به بهانه جمع‌آوری نقدینگی از بازار بیش از 7 میلیون سکه بهار آزادی به قیمت زیر دو میلیون تومان فروختند و امروز قیمت سکه به مرز 3 میلیون تومان رسید یعنی خریداران سکه که به گفته دادستان محترم تهران یک نفر 38 هزار سکه خرید در یک معامله هر سکه سودی یک میلیون تومانی بردند.

آیا توقع دارید من کشاورز باز هم طاقت بیاورم و با بانک و تأمین اجتماعی و اداره کار و اداره دارایی سر و کله بزنم و سرپا بمانم یا مانند دوستم با فروش املاک آباء و اجدادی در صف خرید سکه و ارز دعاگوی از ما بهتران باشم. از قول رئیس کل بانک مرکزی در مورد ارز در فضاهای مجازی خواندیم که او نمی‌داند چه کار کند. وقتی رئیس بانک مرکزی نمی‌داند چگونه تصمیم بگیرد طبیعی است که تصمیماتی از این دست گرفته می‌شود که یک نفر بتواند 38 هزار سکه خریداری کند و سودی معادل حقوق هزاران کارگر را یک شبه به جیب بزند.

چه کسانی صدای تروریست‌ها را جای صدای مردم جا می‌زنند

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور می‌گوید باید بیشتر تامل کرد تا صدای کاسبکاران دلال با صدای تهیدستان نگران اشتباه گرفته نشود.

حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود به برخی تحرکات در بازار اشاره کرد و نوشت: صدای خیابان و پاساژ و بازار را باید شنید. اولی صدای مردم است اما باید در تشخیص صدای دوم و سوم بیشتر تامل کرد تا صدای کاسبکاران دلال با صدای تهیدستان نگران اشتباه گرفته نشود.

درباره این دغدغه درست آقای مشاور گفتنی است عدم همراهی با منطق درست ساماندهی و قانونمندی فضای مجاری از سوی برخی مدیران دولت به ویژه آقای روحانی، فضایی را ایجاد کرده که مرز مردم و مطالبات اقتصادی بازاریان با موج‌سواری فرصت‌طلبان سیاسی و تروریست‌های اقتصادی قابل تشخیص نباشد و نفوذی‌ها و عناصر وابسته به دشمن و اتاق جنگ اقتصادی آن بتوانند در پوشش مطالبات و گلایه‌های مردم، اقدام به ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی ‌‌کنند.

دی‌ماه گذشته پس از تحرکات برخی محافل و رسانه‌های ضدانقلاب که منجر به جنایت علیه شهروندان بی‌گناه و مأموران خدوم نیروی انتظامی، آتش زدن اموال عمومی و مردم، حمله به حسینیه‌ها و مساجد و حتی آتش زدن پرچم‌ جمهوری اسلامی شد، وزیر ارتباطات به درستی به مدیر کانال تلگرام اعتراض کرد که برخی از کانال‌ها رسما آموزش ساخت بمب و ترور و جنایت را می‌دهند اما مدیر تلگرام در قبال انسداد برخی از همین کانال‌ها مقاومت کرد و ایستادن کنار تروریست‌ها را بر 40‌ میلیون کاربر تلگرام ترجیح داد.

پس از این اتفاقات با وجود تاکید منطقی نظام بر همراهی تلگرام یا انسداد آن، برخی مدیران دولتی حاضر نشدند در مقابل نفوذطلبی سرویس‌های جاسوسی و گروهک‌ها از این معبر قاطعیت نشان دهند و حتی شنیده می‌شود که با ایجاد پیام رسان‌‌هایی مانند تلگرام و هاتگرام، سعی کردند انسداد تلگرام را دور بزنند و حتی مشکل فیلتر بودن آن را نیز حل کنند!!

عجیب‌تر اینکه طی یکی دو ماه گذشته از وزیر اقتصاد و رئیس‌ بانک مرکزی گرفته تا سخنگوی دولت و... بارها بر نقش‌آفرینی فضای مجازی به ویژه تلگرام در ایجاد التهاب در بازار و ایجاد تورم انتظاری و به هم ریختن بازارهای سکه و ارز تاکید کردند اما با این همه دولت هنوز تصمیم راسخی درباره ساماندهی این فضا نگرفته و آخرین بار دیروز عناصر سودجو و تروریست‌های اقتصادی و سیاسی از طریق همین فضای به حال خود رها شده، اقدام به موج سواری روی گلایه‌های بازاریان و تهدید و ارعاب برای به تعطیلی کشاندن بازار کردند؛ نوعی خود تحریمی که دود آن قبل از همه به چشم کسبه زحمتکش و مردم و اقتصاد کشور می‌رود.

ترامپ یک ماه است از برجام خارج شده اما گرانی‌ها از یک سال پیش کلید خورد

یک سایت حق‌العمل‌کار مدعی شد وقتی برجام رفت، دانستیم چه بود.

سایت عصر ایران نوشت: برجام به کما رفته است؛ این جمله سیدعباس عراقچی است، عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای. از وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا زیر میز برجام زده، اوضاع اقتصاد ایران به طور کاملاً ملموسی دچار آشفتگی شده است. دلار که در قریب به 5 سال نخست ریاست جمهوری روحانی، دارای ثبات نسبی بود، ناگهان افسار پاره کرده و بی‌آنکه حد و مرزی برای خود قائل باشد، همچنان پیش می‌تازد، سکه و طلا نیز در این رقابت کم از ارز ندارند. ثبات در بازار مسکن نیز به هم خورده است، قیمت خودروها، لحظه‌ای شده، روند فرار سرمایه‌ها از کشور افزایش یافته، شرکت‌های خارجی یکی پس از دیگری از ایران خارج می‌شوند. امنیت روانی مردم دچار اختلال جدی شده است و...

مدیر این سایت می‌افزاید: «این وضعیت اسفناک، نشان می‌دهد که برجام، چقدر برای مردم ایران مفید بوده است و حالا که در حال فروپاشی است، عموم مردم با تمام وجود آثار رفتن برجام را حس می‌کنند. ای کاش وقتی برجام سرپا بود و به کما نرفته بود، با تدبیر بیشتری از آن مراقبت می‌شد تا چنین به کما نرود و جامعه را این گونه شوک‌زده و مضطرب نکند. دیر نیست که مخالفان برجام و آنان که می‌گفتند برجام برای ما چه کرده است، با چراغ گردسوز، دور بیفتند و دنبال برجام بگردند.»

مغالطه نویسنده در حالی است که ترامپ یک ماه است از برجام خارج شده اما روند شتابان افزایش قیمت‌ها از یک سال پیش آغاز شد؛ چنان که دلار بهمن و اسفند به مرز 6 هزار تومان صعود کرد. سکه نیز بهار و تابستان سال گذشته 900 هزار تا 1/2 میلیون تومان معامله می‌شد اما اواخر سال به 1/9 میلیون تومان صعود کرد. همین طور است قیمت خودرو و مسکن که جهش قیمتی آن از میانه سال گذشته آغاز شد.

در حقیقت عامل مهم‌تر در چالش اقتصادی فعلی، نگه داشتن اقتصاد کشور و تولیدکنندگان و مدیران در حالت بی‌عملی و تعلیق و انتظار طی 5 سال گذشته است که عملاً موجب ضعیف شدن بنیه اقتصاد ملی و کاهش تولید و قدرت اقتصادی شد و بیش از آن که اراده کند روی پای خود بایستد، به امید بیگانگان به انتظار نشست. در حقیقت دولت به جای اینکه آسیب تکانه‌های خارجی و تأثیر آن بر اقتصاد ملی را کم کند، به واسطه برجام‌زدگی حاد، موجب وابستگی ذهنی به تحولات خارجی شد. در اینجا نیز یک ظلم و اجحاف بزرگ صورت گرفته است.

اما درباره سایت مورد اشاره باید یادآور شد که همین سایت تا مدت‌ها دولت ماقبل روحانی را تبلیغ و از این طریق کاسبی می‌کرد اما به مرور ریل عوض کرد و با تغییر دولت، به حامیان دولت جدید پیوست!!

سودجویان اقتصادی زبان مجازات را می‌فهمند نه سخنرانی

یک سایت حامی دولت خواستار تنگ کردن عرصه برای سودجویان اقتصادی و به قول عامیانه، انداختن افراد متخلف در تنور شد.

عصر ایران نوشت: «‌برخی حرف‌ها و استدلال‌ها برای مردم باورپذیر نیست. مردم نمی‌خواهند مسئولانشان از حباب و یا واقعی نبودن قیمت‌ها حرف بزنند آن هم در حالی که همین حباب قیمت‌ها زندگی مردم را سخت کرده است.

مردم زیر فشار اقتصادی هستند و حرف زدن از حباب برای آنها قابل قبول نیست. حباب برای آنها سنگی است که جلوی زندگی‌شان افتاده است.

حالا که آمریکا حلقه فشار بر ایران را تنگ کرده، بهتر است دولت هم حلقه فشار به سودجویان اقتصادی را تنگ کند.»

این سایت با ‌اشاره به ماجرای ضرب‌المثل شده‌انداختن یک نانوای متخلف در تنور توسط ظل‌السلطان می‌نویسد: نقل نسل به نسل این ماجرا توسط مردم، از انتظار برخورد با سودجویان خبر می‌دهد.

همان‌گونه که با جان مردم نمی‌شود بازی کرد با نان مردم نیز نمی‌توان. و از این رو تا عادی شدن اوضاع که فراتر از اقتصاد و در عرصه سیاست باید اتفاق بیفتد مردم انتظار دارند دولت با کمک قوای دیگر وارد میدان عمل شود و با این سودجوها برخورد کند.

امروز افزایش قیمت‌ها زندگی مردم را سخت کرده است و تنها حرف زدن برخی مسئولان این سختی را دو چندان کرده است.

عصر ایران ادامه می‌دهد: مشخص نیست چرا رئیس‌جمهور در مورد شرایط اقتصادی کشور و دلایل گرانی و راه‌های مقابله با آن با مردم حرف نمی‌زند؟ البته اگر قرار است در این گفت‌وگو همان حرف‌های تکراری گذشته زده شود بهتر است اصلا حرفی زده نشود. مردم حرف‌ها را بشنوند و بدانند راهکار دولت چیست قطعا با آن همراه خواهند شد. واقعا الان هیچکس نمی‌داند چه خبر است. دلار با چند قیمت مختلف در کشور عرضه می‌شود. قیمت کالاها ساعتی تغییر پیدا می‌کند و مردم به سختی زندگی می‌کنند.

نویسنده تاکید کرد: حالا وقت اقتدار است. اقتدار با کسانی که در حال سوءاستفاده هستند و می‌خواهند از شانه‌های مردم بالا بروند.

شگفتی و حیرت وقتی بیشتر می‌شود که پدران ما دهه 60 را به یاد دارند که کشور با شرایط بسیار دشوارتر و درآمد بسیار کمتر اداره می‌شد و سودجویان این همه تاخت و تاز نمی‌کردند.

یادآور می‌شود کیهان اخیرا در گزارشی خواستار مجازات شدید و مصادره اموال عناصر سودجو و تروریست‌های اقتصادی شده بود.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

*دیروز حضور عده‌ای تحت عنوان کسبه و بازاریان تهران در اطراف مجلس شورای اسلامی، علاوه بر اینکه بدون مجوز و موجب اختلال در عبور و مرور خیابان‌های مرکزی شهر شد، به دلیل شعارهای انحرافی و خارج از موضوع مطالبات بازاریان که حل مشکلات اقتصادی بود، موجب تعجب و حیرت ناظران و عابران شد. این افراد شعارهائی در تمجید از موسس رژیم فاسد و وابسته پهلوی دادند و نمایندگان مجلس و مسئولان را مخاطب تعبیرات بی‌ادبانه و توهین‌آمیز کردند.

*سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید غرب برای اجرای طرحی جهت سرنگونی بشار اسد آماده می‌شود. ماریاز اخارووا گفت: ماموریت ائتلاف به سرکردگی آمریکا سرنگونی دولت سوریه بود ولی این ائتلاف شکست خورد. وی افزود: ما اطلاعات کاملی از حمایت مالی بعضی کشورها برای تحقق این هدف داریم. این سخنگو از مردم سوریه خواست در دام برنامه‌های مشکوک گروه‌هائی همچون «کلاه سفیدها» نیفتند. وی گفت به‌زودی دروغ این گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی فاش می‌شود.

*********************************

روزنامه خراسان**

کدام کارمندان مشمول پاداش پایان کار نیستند؟

یک نهاد مسئول دولتی با ارسال بخشنامه ای برای تعدادی از ادارات تاکید کرده با توجه به این که کارگران و کارمندان مشمول قانون کار در دستگاه های اجرایی، طبق ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری به خدمت گرفته می ‌شوند و در این ماده به خاتمه قرارداد کار معین اشاره شده، بنابراین در صورت اتمام قرارداد کار به صورت دایمی، مشمولان قانون کار از حقوق و مزایای پایان کار بهره ‌مند می ‌شوند اما در صورتی که قرارداد این گونه کارکنان، سالانه تمدید شود، مصداق پایان کار نداشته و پرداخت سالانه به عنوان مزایای پایان کار به آنان، موضوعیت ندارد.

دستور مهم دولت برای اشتغال زایی در مناطق محروم

با توجه به تاکیدات یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه که هم اکنون وارد مرحله برنامه ریزی اجرایی شده، قرار است طبق اختیارات اعطا شده به دولت براساس ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه، نهادهایی چون وزارت نفت و نیرو و نیز سازمان انرژی اتمی در پروژه های خود و در شرایط برابر، اولویت را به پیمانکاران بومی واجد شرایط اختصاص داده و در قرارداد با کلیه شرکت ها و پیمانکاران نیز اولویت به کارگیری نیروهای بومی استانی در شرایط برابر را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

*********************************

روزنامه ایران**

ممانعت از ورود سولانا به امریکا

امریکا با ورود «خاویر سولانا»، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل سابق ناتو به خاکش به دلیل سفرهایی که به ایران داشته، مخالفت کرد. به گزارش ایرنا از روزنامه ال‌پاییس، این سیاستمدار اسپانیایی به خاطر سفرهایش به ایران، به تازگی شاهد رد مجوز الکترونیکی برای سفر به امریکا بوده است. اسپانیایی‌ها برای سفرهای کمتر از 90 روز به امریکا، نیازی به ویزا ندارند اما این تضمین نمی‌‌دهد که آنها را در مرز رد نکنند. به همین دلیل برای جلوگیری از هرگونه مشکل، توصیه می‌‌شود که افراد قبل از سفر یک مجوز الکترونیکی سفر داشته باشند که حق ورود به کشور را نمی‌‌دهد اما تضمین می‌‌دهد که در گمرک مشکلی‌ پیش نخواهد آمد. سولانا نتوانست این مرحله نخست را پشت سر بگذارد و به همین دلیل نتوانست در مراسم مؤسسه بروکینگز امریکا که در آن برنامه‌ای برای سخنرانی داشت، شرکت کند.

آشنا: صدای کاسبکاران با تهیدستان اشتباه نشود

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در کانال تلگرامی خود درباره اعتراض‌های دیروز کاسبان بازار نوشت: «صدای خیابان و پاساژ و بازار را باید شنید. اولی صدای مردم است اما باید در تشخیص صدای دوم و سوم بیشتر تأمل کرد تا صدای کاسبکاران دلال با صدای تهیدستان نگران اشتباه گرفته نشود.»

گزارش «آسوشیتدپرس» از اعتراض بازاریان تهران

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به موضوع اعتراض‌های دیروز در بازار تهران پرداخته و نوشته است: بازار تهران به طور سنتی مرکز اصولگرایان سیاست ایران است و همچنان علی رغم ساخته شدن مال‌ها و مراکز خرید متعدد یکی از نیروهای اقتصادی کشور باقیمانده است. به گزارش ایلنا، این رسانه در ادامه این گزارش با اشاره به اعتراضات سراسری دی ماه نوشت: به گفته تحلیلگران، اصولگرایان تندرو موج اولیه اعتراضات را از مشهد و علیه دولت روحانی آغاز کرده بودند. دولت روحانی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. برخی اصولگرایان تندرو خواستار انتخابات جدید یا جایگزینی دولت غیر نظامی روحانی با دولتی نظامی شده‌اند.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

بحران‌های منطقه با هدایت آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل می‌گیرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بخش مهمی از بحران‌‌های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای منطقه شکل می‌گیرد. علی شمخانی در دیدار فالح فیاض، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق با تبریک به دولت و ملت عراق برای برگزاری موفق انتخابات و تامین امنیت کامل آن تاکید کرد: بخش مهمی از بحران‌‌های منطقه با هدایت و طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای منطقه شکل می‌گیرد لیکن مردم عراق ثابت کردند امنیت خریدنی نیست و به‌جای اعتماد به قدرت‌‌های خارجی با اتکا به خود و بسیج مردمی شکل گرفته بر اساس فتوای مرجعیت می‌توانند بر بزرگ‌ترین تهدیدات امنیتی فائق شده و به پیروزی دست یابند. شمخانی با اظهار تاسف نسبت به رفتارهای برخی کشورهای منطقه که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند و به گاو شیرده آمریکا و شریک راهبردی اسرائیل تبدیل شده‌‌‌‌اند، افزود: دولت‌های بی‌تجربه و متوهم این کشورها با وجود کاهش شدید ذخایر ارزی و کسر بودجه سنگین و بی‌سابقه با اتخاذ رویکردهای نمایشی و مضحک در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی فزاینده و خودساخته هستند. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش مستمر آمریکا و بهره‌‌‌گیری از موقعیت‌های مختلف به منظور حمایت از عناصر باقیمانده تروریست افزود: کشورهایی که گمان می‌کنند با اعتماد به آمریکا می‌توانند امنیت داخلی خود و ثبات در منطقه را تامین کنند عملا به تقویت تروریسم کمک می‌کنند.

فائزه هاشمی: روحانی مسائل کشور را رها کرده است

پس از نامه ذلت‌بار برخی اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب‌های خارج‌نشین به مقامات کشور برای آغاز مذاکره با ترامپ، فائزه هاشمی نیز خواستار مذاکره با آمریکا شد و مدعی شد هیچ گزینه دیگری غیر از این نداریم. به گزارش فارس، «فائزه هاشمی» در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس، گفته است: «نباید منفعل عمل کرد بلکه باید با آمریکا بزودی، قبل از آنکه شرایط بدتر شود، مذاکره کرد... هیچ گزینه دیگری نداریم. مذاکرات دیرهنگام می‌تواند بعد از فشار بیشتر انجام بگیرد». این اظهارات در حالی بیان می‌شود که برخی کارشناسان معتقدند التهابات اخیر در حوزه اقتصادی کشور، بعضاً از سوی برخی جریانات دامن زده می‌شود تا فشار روی نظام برای سازش با دولت دونالد ترامپ تشدید شود. وی همچنین گفت: «اینکه از ابتدا، هیچ ارتباطی با آمریکا نداشتیم درست نبود... جمهوری اسلامی باید مشکلات خود را با آمریکا حل کند چون ارتباط نداشتن با ابرقدرت برای ما هزینه‌بر بوده است... من در حال حاضر خطر فروپاشی را نمی‌بینم اما اگر راه‌حل‌هایی پیدا نشود، کشور می‌تواند به آن سمت پیش برود». او در بخش دیگری می‌گوید: «ایران باید نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد ولی اگر در حال حاضر هیچ متحد وفاداری غیر از حزب‌الله لبنان نداریم، [این بدان معناست که] رویکرد ما نمی‌تواند درست باشد». وی در بخشی از این گفت و گو

درباره حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: «اینطور احساس می‌شود که آقای روحانی مسائل کشور را رها کرده است».

برخی دستگاه‌ها کارآفرینان را با مشکل مواجه می‌کنند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کارآفرینی که می‌خواهد یک کار سالم و بدون نقض قانون انجام دهد، باید مورد حمایت قرار گیرد، گاهی برخی دستگاه‌ها کارآفرینان را با مشکل مواجه می‌کنند که پیگیری و حمایت قوه‌قضائیه می‌تواند مؤثر واقع شود. به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار مسؤولان قضایی استان خراسان‌رضوی که همزمان با هفته قوه‌قضائیه در تالار ولایت حرم رضوی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌ها باید مقررات فسادزا را اصلاح کنند و بسترهای وقوع جرم را از بین ببرند، چرا که نتیجه کارآمدی هر بخش اداری در کشور، کاهش ورود پرونده‌ها به نظام قضایی کشور خواهد بود. وی افزود: گاهی برخی اقدامات یک‌سویه دستگاه‌ها بدون در نظر گرفتن حقوق مردم منجر به تضییع حقوق عامه میشود، در این راستا توجه دستگاه قضا نسبت به احقاق حقوق مردم ضروری است.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات