صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۱۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 5 تیر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خرداد ماه مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممنوعیت واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا را به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرده است. طبق این ابلاغیه، از ابتدای تیر ماه ثبت سفارش و واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری از جمله خودرو ممنوع شده و همچنین ثبت سفارش‌های پیشین انجام شده برای واردات این محصولات نیز در صورتی که تا تاریخ ۳۰ خرداد ماه ارز آنها تخصیص نیافته باشد، ممنوع است.
شبکه تلویزیونی «السومریه» گزارش داد: «فردوس العوادی» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت: آمریکا نقشه‌ای برای بازگرداندن گروه داعش و کمک به آن برای اشغال برخی مناطق شمالی و غربی کشور و غرق کردن عراق در جنگی جدید و فرسودن اقتصادی این کشور دارد. وی هشدار داد: آمریکا از سرگرم بودن فراکسیون‌ها برای تشکیل دولت به منظور اجرای این نقشه بهره‌برداری می‌کند.
خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق با هدف حمله به هواپیمای باربری ایرانی خبر داد. برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز می‌گویند، نیروی هوایی این رژیم دو موشک به سمت فرودگاه دمشق شلیک کرده است. تلویزیون دولتی سوریه نیز اعلام کرد، دو موشک به فرودگاه بین‌المللی پایتخت این کشور اصابت کرده است.
هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت می‌تواند بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نرخ سوخت را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهد؛ اما اگر بیش از ۱۰ درصد باشد، مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد. در لایحه بودجه ۹۷ دولت خواهان افزایش قیمت حامل‌های انرژی شده بود که مجلس با رقم پیشنهادی دولت، موافقت نکرد و آن رد شد.
پس از تصمیم دولت مبنی بر آزاد شدن خرید و فروش توافقی ارز میان صادرکنندگان و واردکنندگان، اکنون دولت برای جذب نقدینگی، به صورت جدی در حال بررسی افزایش نرخ سود بانکی است. بر اساس این، افزایش نرخ سود بانکی برای مدیریت ریال‌های ناشی از فروش اسکناس دلار در بازار غیر رسمی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از دولت گفت: روحانی 24 میلیون رأی دارد. ایشان باید در موقعیت سخت وارد عرصه کار شود. آقای روحانی نشسته است و کارآمد نیست؛ آن هم در دوره‌ای که این میزان فشار بر ما وارد می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات