صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۳۸۰

اخبار ویژه روزنامه‌ها 12 تیرماه

روزنامه جمهوری اسلامی **

* با اینکه روزنامه‌ها دوران سختی را به خاطر گرانی کاغذ می‌گذرانند، گزارش مربوط به تخصیص ارز 4200 تومانی نشان می‌دهد دو شرکت دریافت‌کننده ارز دولتی برای وارد کردن کاغذ روزنامه، کاغذهای وارداتی را به مصرف بسته‌بندی میوه‌جات و گیاهان داروئی رسانده‌اند. ضعف نظارت و حتی وجود عناصر نفوذی در دستگاه‌ها موجب این انحراف شده و مسئولان باید با این عناصر و مسئولین شرکت‌های متخلف برخورد کنند.

* دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید کشورهای عضو اوپک باید میزان تولید خود را با آنچه ما می‌گوئیم منطبق کنند. وی در مصاحبه با خبرنگار شبکه فاکس نیوز که از او درباره قیمت نفت پرسید و اینکه ترامپ مدعی است قیمت نفت بسیار بالاست گفت: 100 درصد، اوپک در بالا بودن قیمت‌ها مقصر است. آنها قیمت‌ها را دستکاری کرده‌اند. وی افزود: بهتر است اوپک این اقدامش را متوقف کند؛ چرا که ما از بسیاری از این کشورها محافظت می‌کنیم. آنها کمتر از چیزی که ما فکر می‌کردیم را قبول کرده‌اند. از نظر من آنها باید دو میلیون بشکه نفت دیگر روزانه تولید کنند؛ چرا که ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیافتد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: فراموش نکنید که یکی از آثار منفی (خروج از) توافق هسته‌ای ایران، از دست رفتن مقدار زیادی نفت است و آنها (اعضای اوپک) باید کاری برای این مساله بکنند. ترامپ با طرح این سوال که دشمن بزرگ اعضای اوپک کیست، افزود: ایران. بله باید به این فکر کنید. ایران دشمن بزرگ آنهاست. در نتیجه آنها به سمت افزایش تولید نفت، خواهند رفت. من رابطه بسیار خوبی با پادشاه و شاهزاده عربستان و سایر اطرافیان دارم و آنها قرار است نفت بیشتری تولید کنند.

* مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد. احد وظیفه، در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به اظهارات اخیر رئیس پدافند غیرعامل مبنی براینکه تیم‌های مشترکی از اسرائیل با همکاری یکی از کشورهای همسایه ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند و همچنین ما با ابردزدی و برف دزدی در کشور مواجه هستیم، گفت: نمی‌دانم ایشان برچه اساسی این موضوعات را مطرح کرده است، احیانا ایشان اسناد و مدارکی در این زمینه دارند و من در جریان نیستم، اما براساس اطلاعات هواشناسی امکان اینکه کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد. وی افزود: کشوری نمی‌تواند، ابر بدزدد، اگر اینگونه بود پلیس آب در آمریکا ایجاد نمی‌شد، چراکه ابرها را از دیگر کشورها می‌دزدیدند و دیگر نیازی به پلیس آب نبود و آن را حذف می‌کردند. وی با تاکید بر اینکه اگر ابری رطوبت کافی داشته باشد، برف و باران ایجاد می‌شود و در صورتی که نداشته باشد اصلا بارشی نخواهد داشت، ادامه داد: ایران دچار خشکسالی‌های ممتد است و این روند جهانی است و فقط شامل ایران نیست. وظیفه افزود: کشورهای عراق و ترکمنستان، ازبکستان و آسیای میانه درگیر خشکسالی هستند و خشکسالی موضوعی نیست که فقط کشور ما با آن مواجه باشد.

*********************************

روزنامه خراسان**

هشدار بلوکه شدن دارایی برخی نهادهای ایرانی در امارات

یک مقام مسئول در اطلاعیه روزهای اخیر خود خطاب به تعدادی از مدیران نهادهای صنفی و خصوصی، با اشاره به گزارش های واصله اعلام کرده است اقداماتی خصمانه از سوی دولت امارات متحده عربی، علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف از جمله مالی و اقتصادی، جریان داشته و بر این اساس، احتمال بلوکه شدن دارایی برخی نهادهای ایرانی، در این کشور وجود دارد.

طرح جدید دولت برای مجازات سربازان فراری

در حالی که بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، افرادی که خدمت یا معافیت سربازی را به صورت قانونی پشت سر نگذاشته باشند، از مواردی چون دریافت وام و کمک دولتی، نامزد شدن در انتخابات، صدور پروانه کسب و استخدام محروم خواهند بود، طبق طرحی که هم اکنون توسط تعدادی از مدیران اجرایی، در نهاد ریاست جمهوری مشغول رسیدگی است، قرار شده فارغ التحصیلان برخی رشته های خاص همچون گروه علوم پزشکی نیز در صورت خودداری از انجام تعهدات، مشمول این محرومیت ها شوند.

*********************************

روزنامه ایران**

سکوت طولانی مقام امریکایی در پاسخ به مقایسه دموکراسی ایران و عربستان

واکنش یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا به بی‌توجهی همیشگی امریکا در برابر عدم برگزاری انتخابات در عربستان و در عین حال نقد دائمی دموکراسی در ایران، سکوتی طولانی بود. به گزارش ایلنا، «استوارت جونز» یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا در جلسه گزارش هفتگی این وزارتخانه با حضور خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا امریکا همواره انتخابات ایران را مورد نقد قرار می‌دهد ولی حرفی از انتخابات در عربستان نمی‌زند و اینکه چطور انتخابات عربستان را تعریف می‌کند، پس از مکثی طولانی گفت: من فکر می‌کنم در این نشست ما تنها باید درباره پیشرفت‌های قابل توجه عربستان و شرکایشان در شورای همکاری‌های خلیج فارس صحبت کنیم. او با بیان اینکه مکانیزم مشخصی در دستور کار شورای همکاری است که ما را قادر به مقابله با افراط‌ گرایی می‌کند، مدعی شد: «مشخصاً یکی از منابع افراط‌ گرایی و تهدیدات تروریستی از سوی ایران است. بخشی از ایران به رأی دهندگان‌شان پاسخگو نیستند.»

حضور یاسین رامین در دادگاه کارکنان دولت

یاسین رامین در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه ویژه کارکنان دولت حاضر شد. به گزارش ایسنا، یاسین رامین (متهم پرونده واردات شیر خشک و فرزند محمد علی رامین) صبح دیروز برای رسیدگی به پرونده‌اش در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه ویژه کارکنان دولت حضور یافت. پیش از این، دو جلسه دادگاه با حضور متهم، وکیل مدافع متهم و نماینده حقوقی هلال احمر برگزار شده است. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شاکی پرونده مزبور است. محمد شعبانی، وکیل‌مدافع یاسین رامین، موضوع اصلی این پرونده را اختلاف حساب مالی بین شرکت موکلش و هلال احمر عنوان کرده است.

واکنش مداخله‌جویانه امریکا به اعتراض‌ها در خرمشهر

بخش فارسی وزارت امور خارجه امریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به زبان فارسی به اعتراض‌های اخیر در خرمشهر علیه کمبود آب در شهرهای جنوبی کشورمان واکنش نشان داد و مدعی تیراندازی به معترضان شد. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه امریکا در پیام مزورانه و مداخله‌جویانه خود نوشت: آب خواستند و گلوله نثارشان شد. این واکنش پس از آن بود که معدودی از افراد ایرانی خواهان براندازی که پیش‌تر نیز در نامه به ترامپ خواستار تحریم ایران شده بودند با انتشار تصاویری که از خرمشهر، دوران اشغال رژیم بعث و جنگ تحمیلی ایران و عراق به جای مانده مدعی شدند که اعتراض مردم به بی آبی با گلوله پاسخ داده شده است. این در حالی است که این اخبار علاوه بر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، از سوی خبرنگاران مستقل محلی نیز تکذیب شده‌اند. در جریان اعتراض شامگاه شنبه خرمشهر، مأموران ناچار به شلیک به یک فرد مسلح شدند که اکنون او در بیمارستان است و روند درمان را طی می‌کند.

سرقت 20 دستگاه خودروی نمایندگان مجلس

باشگاه خبرنگاران جوان از سرقت 20 دستگاه خودرو با برچسب مجلس در یک سال گذشته خبر داد. بر اساس این خبر، این خودروها به دلیل داشتن برچسب هولوگرام‌دار مجلس شورای اسلامی، توانایی عبور از گیت‌های اصلی ساختمان مجلس را دارند و بیشتر از منطقه غرب تهران به سرقت رفته‌اند. باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که خودرویش سرقت شده، نوشت: «ارزش مادی این خودروها را کنار بگذاریم، اگر فردا این خودروها را با برچسب مجلس پر از مواد منفجره و وارد خانه ملت کنند، چه کسی پاسخگو است؟» حسن‌نژاد افزود: «زمانی که یک کیلومتر سرعت بالاتر می‌رویم، بلافاصله جریمه برایمان پیامک می‌شود، اما هنوز این خودروها پیدا نشده‌اند.»

سومین جلسه دادگاه «یاشار سلطانی» 21 مرداد

وکیل مدافع یاشار سلطانی گفت جلسه سوم رسیدگی به پرونده موکلش۲۱ مردادماه در دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، سیدصادق کاشانی در این باره با این توضیح که این جلسه قرار بود روز ۱۷ بهمن ماه سال 96 برگزار شود، ولی در آن روز به دلیل اینکه نماینده دادستان حضور نداشت، جلسه تجدید وقت شد، درباره عناوین اتهامی موکلش گفت: موضوع اتهامی، پرونده مربوط به شکایت اشخاص، شهرداری، شورای شهر و همچنین مدعی‌العموم است. یاشار سلطانی، سردبیر سایت معماری‌نیوز منتشر کننده گزارش واگذاری املاک شهرداری، اواخر شهریور ۹۵ بازداشت شد و سپس با تبدیل قرار تأمین آزاد شد.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

محاکمه مدیران مسؤول ۷ خبرگزاری و روزنامه به اتهام نقد دولت

دادگاه رسیدگی به شکایت دولت از مدیران مسؤول ۷ خبرگزاری و روزنامه، امروز در دادگاه کارکنان دولت برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، دادگاه رسیدگی به شکایت وزارت کشور از مدیران مسؤول و عامل 7 خبرگزاری و روزنامه، امروز سه‌شنبه 12 تیر در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، این شکایت به ایام برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بازمی‌گردد که وزارت کشور به استناد ماده 68 قانون انتخابات از مدیران مسؤول و عامل خبرگزاری‌های مهر، تسنیم، فارس و مشرق و روزنامه‌های کیهان، جوان و همشهری شکایت کرده است. نکته جالب توجه این است که وزارت کشور با استناد به ماده قانونی مذکور و اینکه رسانه‌های یادشده بودجه دولتی دارند و نباید در ایام انتخابات له یا علیه هیچ یک از نامزدها مطلبی منتشر کنند، شکایت کرده، این در حالی است که نام خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا و روزنامه‌های ایران، اطلاعات، جمهوری اسلامی و... که بودجه دولتی دارند و در ایام انتخابات نیز از برخی نامزدهای خاص حمایت می‌کردند، در این شکایت دیده نمی‌شود.

شریعتمداری و نوبخت در نشست غیرعلنی مجلس

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از تصمیم هیات‌رئیسه برای حضور وزرای صنعت، کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسات غیرعلنی مجلس خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز مجلس به صورت غیرعلنی گفت: بر اساس تصمیم هیات‌رئیسه مجلس، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی درباره برنامه‌های دولت برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی ارائه خواهند کرد. نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: همچنین محمود حجتی روز چهارشنبه در جلسه غیرعلنی مجلس، گزارش حوزه مربوط به خود را ارائه خواهد کرد. وی یادآور شد: روسای کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان نیز در جلسات غیرعلنی نظرات خود را مطرح می‌کنند. همچنین محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست اضطراری مجلس برای بررسی بحران آب و برق در کشور با حضور وزیر نیرو خبر داد. وی اظهار داشت: با توجه به بحران موجود در کشور در حوزه‌های آب و برق از رضا اردکانیان، وزیر نیرو برای حضور در مجلس دعوت کردیم. قرار است در این جلسه موضوع بحران آب و برق در کشور مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آن راهکاری عاجل و فوری پیش‌بینی و مورد دستور قرار گیرد. از سوی دیگر جمعی از نمایندگان مجلس پرسشی را درباره نحوه تخصیص ارز دولتی برای کالاها و علت عدم نظارت بر فروش کالاهای واردشده به کشور با این ارز را تهیه و تدوین کردند.

واکنش واعظی به درخواست‌ موسویان برای استعفای رئیس‌جمهور

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات اخیر موسویان که خواستار استعفای روحانی شده بود، گفت: آقای موسویان که ایران نیست چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند! محمود واعظی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره اظهارات اخیر سیدحسین موسویان مبنی بر استعفای حسن روحانی و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: اظهارات ایشان به هیچ‌وجه ارتباطی با دولت ندارد، آقای موسویان یک شخص است نه جریان. وی افزود: برخی مصاحبه‌های وی خوب بوده و برخی هم مناسب نبوده است؛ این مصاحبه اخیرش هم بسیار بد بوده و نمی‌دانم ایشان بر اساس چه مبنایی این حرف را زده است! آقای موسویان که ایران نیست چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند! آن کسانی هم که در ایران زندگی می‌کنند و شرایط را می‌دانند چنین حرفی نمی‌زنند و مطمئنا صحبت ایشان هیچ ارتباطی با دولت ندارد. سیدحسین موسویان، از نزدیکان سابق روحانی درباره وضعیت کشور بویژه اوضاع اقتصادی به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود: بزرگان نظام باید قبل از هر چیز در این باره چاره‌اندیشی کنند، حتی به قیمت یک خانه‌تکانی اساسی در دولت یا حتی استعفای دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودرس، زیرا استمرار وضع فعلی تا 2 سال دیگر، ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران

شود.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات