صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۰۵

اخبار ویژه روزنامه‌ها 14 تیرماه

روزنامه خراسان**

**عماد افروغ جامعه شناس با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) درباره برنامه دشمن برای شکاف میان مردم و مسئولان گفت: خوشبختانه ما دیدیم در صحبت های رهبری این موضوع توجیه نشد، بلکه نوید تغییر داده شد. آن جا که رهبری می گویند «پیوند میان مردم و نظام بیشتر خواهد شد» به این معناست که تغییری رخ خواهد داد. /ایرنا

**جلال میرزایی رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با بیان این که هم اکنون، تلاش‌هایی در دولت برای به حاشیه راندن جهانگیری دیده می‌شود، افزود: روحانی باید دقت کند که مانع به حاشیه راندن جهانگیری در دولت شود. /ایلنا

**ریچارد نفیو عضو تیم پیشین مذاکره کننده هسته ای آمریکا و معمار تحریم های ایران تأکید کرد: من تردید دارم که تحریم های مجدد بتواند به اندازه تحریم هایی که قبلا تحمیل شده بود، موثر باشد. دلیل آن هم فقدان اجماع بین المللی درباره تحریم های جدید است. /مهر

**محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این که مهار بحران در شرایط فعلی، صداقت و اراده نهادهای حاکمیتی را می‌طلبد، افزود: اگر مردم حس کنند اراده‌ای برای حل مشکلات وجود دارد و تعارفات پس از بحران‌ها نیست، جو جامعه آرام‌تر خواهد شد. /ایلنا

**محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اعتماد عمومی آسیب دیده است و دیگر این احساس وجود ندارد که برخی مسئولان و مقامات فداکارانه پیش‌قدم می‌شوند. اما این حس وجود دارد که عده‌ای از آن ها در رانت و فرصت‌طلبی پیش قدم هستند. /ایلنا

*********************************

روزنامه ایران**

«ابر دزدی» تکذیب شد

روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره سخنان منتسب به رئیس این سازمان درباره «ابر دزدی» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برخلاف فضاسازی‌های صورت گرفته، موضوع مورد اشاره در سخنرانی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره سرقت ابرها و تغییرات عامدانه اقلیمی صرفاً یک نگاه آینده‌نگرانه‌ علمی بوده است و الزاماً به معنای رقم خوردن آن در مقطع کنونی نیست و موضوع سرقت ابرها از طرف دشمنان و رژیم صهیونیستی غاصب رؤیایی بیش نیست. داود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی کشور هم اعلام کرد، این اظهارات پایه علمی ندارد چون دستکاری جو توسط بشر امکان پذیر نیست.

تکذیب مذاکره محرمانه روانچی با مقامات امریکا

یک منبع آگاه در دفتر رئیس جمهوری در گفت‌وگو با ایسنا، خبر یکی از رسانه‌ها را درخصوص مذاکره محرمانه مجید تخت روانچی مشاور سیاسی رئیس دفتر رئیس جمهوری با مقامات امریکایی تکذیب کرد.

سؤال از وزیر اطلاعات درباره مولوی عبدالحمید

شماری از نمایندگان مجلس درباره علت محدودیت در تردد و مسافرت‌های مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان از وزیر اطلاعات سؤال کردند. به گزارش «ایران آنلاین»، محمود صادقی نماینده تهران در صفحه شخصی خود متن این طرح سؤال را منتشر کرده است. عبدالحمید پیش‌تر اعلام کرده بود: برای تردد و سفر در تهران و سیستان و بلوچستان و قم مشکلی ندارم اما برای استان‌های دیگر محدودیت‌هایی وجود دارد.

هویت ۲ ایرانی بازداشت شده در بلژیک

خبرگزاری تسنیم با انتشار تصاویری گزارش داد یکی از بازداشت‌شدگان در بلژیک که رسانه‌های این کشور از او به عنوان «امیر.س» نام می‌بردند، «امیر سعدونی» نام دارد و او از اعضای شناخته شده سازمان تروریستی منافقین بوده و حتی با سران این سازمان از جمله مهدی ابریشم‌چی نفر دوم منافقین نیز عکس یادگاری دارد. پلیس بلژیک چند روز پیش مدعی بازداشت 2 ایرانی شد که قصد داشتند به همایش سالانه منافقین در پاریس حمله کنند. پلیس بلژیک اعلام کرده بود: مرد 38 ساله به نام «امیر. س» و زن 33 ساله به نام «نسیم ن» که هر دو تبعه بلژیک هستند، به تلاش برای اقدام تروریستی متهم شده‌اند.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

۵ سال کشور را معطل آرزوهای برجام کردند

عضو مجمع تشخیــص مصلحت نظام، حساب باز کردن روی حسن‌نیت آمریکا را افسانه خواند و گفت: دولت 5 سال فرصت‌های خود را از دست داد و کشور را برای تحقق آرزوهای خام برجام در شرایط رکود تورمی معطل نگه داشت. سیدمصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با مهر، گفت: «درباره وضعیت کشور واژه بحران حکایت از بن‌بست و در اختیار نداشتن راه‌حل دارد. به نظر من برای مشکلات موجود کشور راه‌حل وجود دارد ولی فرصت‌ها محدود است». عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ اصلی وضع موجود را فقدان مدیران با تجربه در حوزه اجرایی دانست و تاکید کرد: «ما شعار شایسته‌سالاری را داده‌ایم و می‌دهیم ولی بدان عمل نمی‌کنیم و عمده گرفتاری‌های کنونی ما از آن سرچشمه می‌گیرد». میرسلیم با انتقاد از اعتماد دولت یازدهم به آمریکایی‌ها برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: «راهبرد اصلی دولت یازدهم و سپس دولت دوازدهم این بود که با مذاکره با آمریکا به تفاهم نائل شوند تا آمریکا دست از شرارت خود بردارد، درحالی که روند خباثت‌های آمریکا و همپیمانانش بویژه بعد از پیروزی انقلاب نشان داد حساب باز کردن روی حسن‌نیت آمریکا افسانه و خوابی بیش نیست». وی شرایط ایجاد شده در اقتصاد را ناشی از بی‌عملی دولت روحانی دانست و گفت: «5 سال فرصت‌های طلایی اخیر خود را از دست دادیم و کشور را برای تحقق آرزوهای خام برجام، در شرایط رکود تورمی معطل نگه داشتیم».

هدف از نشست وین توافق بر سر راه‌هایی برای اجرای برجام است

اتحادیه اروپایی در بیانیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد هدف از نشست روز جمعه در وین توافق بر سر راه‌هایی جهت تضمین اجرای توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا از آن است. در بیانیه اتحادیه اروپایی آمده است: «نشست وزرای خارجه درباره برنامه جامع اقدام مشترک روز 6 جولای 2018 در وین برگزار خواهد شد. ریاست این جلسه را فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به عهده خواهد داشت و وزرای خارجه چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران در آن حضور خواهند داشت.» این بیانیه اضافه می‌کند: «هدف از درخواست برای برگزاری این جلسه، توافق بر سر راه‌هایی جهت ادامه اجرای برجام در تمام جوانب آن، بعد از خروج آمریکا از این توافق است.» وزارت خارجه چین هم در بیانیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در نشست روز جمعه حضور خواهد داشت.

سفر مقامات کره‌جنوبی به آمریکا برای مذاکره درباره تحریم‌ نفت ایران

مقامات کره‌جنوبی برای مذاکره درباره تحریم‌های نفتی ایران راهی آمریکا می‌شوند. به گزارش تسنیم به نقل از یونهاپ، کره‌جنوبی خود را برای دور جدیدی از مذاکرات فشرده با آمریکا درباره واردات نفت ایران آماده می‌کند. هدف از این مذاکرات متقاعد کردن کره‌جنوبی از سوی دولت ترامپ است که چرا سئول باید خرید نفت از ایران را کاهش دهد. تیمی از مقامات کره‌ای به ریاست معاون وزیر خارجه در امور اقتصادی این ماه به صورت رسمی به واشنگتن سفر می‌کنند تا برای دومین بار درباره موضوع ایران گفت‌وگو کنند. مذاکرات قبلی در ماه ژوئن در سئول برگزار شد. آمریکا، کره‌جنوبی و تعدادی دیگر از مشتریان نفت ایران را تحت فشار قرار داده تا در دور جدید تحریم‌ها خرید نفت از ایران را طبق آنچه دونالد ترامپ گفته به صفر برسانند. یک مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: هدف نهایی آمریکا قلع و قمع درآمد نفتی ایران است. این اظهارات درحالی مطرح شده که کره‌جنوبی 13 درصد از خرید نفتی خود را از ایران انجام داده و به گفته یکی از مقامات این کشور منابع انرژی ایران نقش بسیار مهمی در اقتصاد کره‌جنوبی ایفا می‌کند.

سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران به هیچ وجه در دستور کار نبوده است

سخنگوی وزارت خارجه ضمن استقبال از گسترش روابط با ژاپن گفت سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران به هیچ وجه در دستور کار 2 کشور نبوده است. بهرام قاسمی در واکنش به خبر رسانه ژاپنی درباره لغو سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران گفت: هیچ گفت‌وگو و برنامه‌ای برای سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران وجود نداشته است که در شرایط کنونی بخواهد لغو شود و خبر منتشر شده توسط برخی خبرگزاری‌‌های ژاپنی از اساس نادرست و کذب محض است. وی افزود: ما از گسترش روابط با ژاپن به عنوان یک دوست و شریک قدیمی در همه سطوح استقبال می‌کنیم اما سفری در آینده قابل پیش‌بینی در دستور کار نبوده است.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات