سیاسی >>  سایر >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۴۸۳
مدير کانال جنايات غرب در گفتگو با بصيرت

پيشينه غرب مملو از جنايت است

ما بايد يک جريان مبارزاتي جهاني در اين زمينه ايجاد کنيم تا در گام اول ملت ها آگاه شوند و دشمنان واقعي خود را بشناسند و سرنوشت شان را با اعتماد به غرب گره نزنند و در گام بعدي به مطالبه حقوق غارت شده شان بپردازند.
پایگاه بصیرت / گفتگو با مدیر کانال جنایات غرب

اشاره: هفته حقوق بشر آمريکايي(7 الي 12 تيرماه) که با پيشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال‌هاي اخير شکل گرفته است، فرصتي است تا لايه پنهان ليبرال دموکراسي غرب و آنچه امروزه تحت عنوان تمدن سرمايه دار غرب شناخته شده و استيلاي خود را بر سراسر جهان گسترانده است به درستي شناخته شود. واقعيت آن است تمدني که خود را با شعارهاي پرطمطراقي چون حقوق بشر، دموکراسي، آزادي و صلح و برابري مزين کرده است، مبتني بر جنايتي دهشت‌ناک در طول قريب به 500 سال در سطح جهان شکل گرفته است، که در فهرست سياه عملکرد آن هزاران مورد از جنايت، تجاوز، قتل، غارت، فريب، دروغ، خودکامگي، بردگي، استثمار و ... به چشم مي‌خورد که نظيري براي آن در تاريخ بشريت يافت نمي‌شود. تداوم

به منظور شناخت ابعاد اين جنايات بزرگ و معرفي آثاري که به اين موضوع پرداخته‌اند، جشنواره حقوق بشري آمريکايي در سال‌هاي اخير در کشور برگزار شده است که سومين دوره آن هفته گذشته برگزار گرديد و آثار برتر معرفي و مورد تقدير قرار گرفتند. در اين مراسم کانال "جنايات غرب" (jenayaat@) به عنوان کانال برتر در فضاي مجازي انتخاب گرديد که به همين مناسبت با مدير آن آقاي محمدرضا مرادي به گفتگو پرداخته ايم.

***

مطلع شديم که کانال جنايات غرب رتبه نخست جشنواره حقوق بشر آمريکايي را کسب کرده است، لظفا به اختصار کانال تان را معرفي بفرماييد؟

بسم الله الرحمن الرحيم، سلام عليکم، بنده محمدرضا مرادي، مدير کانال جنايات غرب و عضو تيم پژوهشي هيئت امام صادق(ع) هستم. موضوعات مورد بررسي در کانال جنايات غرب خيلي گسترده است. از بررسي جنايات غرب در تاريخ دنيا (که شامل ده‌ها کشور در سراسر پنج قاره جهان حتي اروپا نيز مي‌شود) تا پرده برداشتن از چهره واقعي غربي که امروزه خودش را مهد تمدن مي‌داند و مدعي و مطالبه گر حقوق بشر در کشورهاي ديگر است.

تنوع مطالب هم زياد هست، از عکس هاي تاريخي و مستندي که خود غربي ها از جنايات شان با افتخار منتشر کرده‌اند تا انواع نوشته‌ها به شکل يادداشت‌هاي روزانه و يا گزارش و حتي کتاب خاطرات سفيران و کارکنان سفارت‌خانههاي اروپايي در سراسر دنيا. همچنين انواع کليپ هاي مستند و تحليل هاي تاريخي سياسي را در کانال مي‌توان مشاهده نمود.

چند سال است که اين کار را شروع کرده‌ايد و گسترده مخاطبان تان چقدر بوده است؟

از سال 1393 تيم پژوهشي هيئت امام جعفر صادق(ع) شروع به طرح ريزي و تحقيق در مورد اين پروژه کرد و بيش از 250 کتاب در همان ابتداي کار جمع آوري کرديم و شروع به مطالعه و فيش برداري کرديم. هرچقدر هم که کار پيش مي رفت بيشتر متوجه گستردگي مطالب و عمق جنايات غربي‌ها در جهان شديم. آنقدر مطالب تکان دهنده فراوان بود که اعضاي پژوهشگر تيم را به شدت متاثر کرده بود! از گزارشات درباره جزئيات جنايات عليه مردم بي‌دفاع يک شهر و روستا، تا استفاده از مواد شيميايي عليه کودکان و زنان! از مثله کردن و قطعه قطعه کردن مخالفان شان از زن و کودک، تا نابود کردن کل جمعيت يک روستا و شهر و حتي يک کشور! گستره ي جنايات به قدري زياد است که فقط نشر اسناد خود استعمارگران ده ها جلد کتاب خواهد شد!

همزمان که مطالب گردآوري مي‌شد، بحث فعاليت در فضاي مجازي در دي ماه سال 1394 با راه اندازي کانال جنايت غرب آغاز شد. به تحقيق عرض مي‌کنم که اولين و تنها کانال و پيج تخصصي در اين زمينه را راه اندازي کرديم که با استقبال مخاطبين همراه شد و به سرعت اعضا کانال از چند صد نفر به بيش از ۱۰ هزار نفر رسيد. اين عدد شايد براي يک کانال عمومي قابل توجه نباشد، اما در مورد يک کانال تخصصي عدد قابل توجهي است، آن هم در حالي که تنها چند ماه از آغاز به کار آن مي‌گذشت.

مطالب تان چقدر بازديد داشته است؟

در مورد بازديدهاي مطالب بايد عرض کنم ما رکورد يک ميليون بازديد را زماني زديم که اين براي هر کانال‌هاي عمومي يک رکورد محسوب مي‌شد! عمدتا مطالب چند ده هزار بازديد مي‌خورد و اين يعني مطالب کانال در گروه هاي ديگر نيز دست به دست مي‌شد!

در همين راه عده زيادي هم از اعضا اعلام همکاري کردند و ما اولين گروه تخصصي بررسي جنايات غرب در فضاي مجازي کشور را با کمک اعضاي فعال‌مان راه اندازي کرديم، بطوري که مخاطبين اگر نقدي يا پيشنهادي و يا مطلب مناسبي داشتند در آن گروه قرار مي‌دادند و توسط اعضاي تيم پژوهشي بررسي و استفاده مي شد.

علت راه اندازي اين کانال چه بود؟

در مورد علت راه اندازي بايد عرض کنم، ما ديديم موج شديدي در کشور به راه افتاده در تحقير ايران و تنزيه غرب! جرياني که همه داشته‌هاي فرهنگي، تاريخي و ... ما را بي اعتبار دانسته و کشورهاي جهان سوم را عقب مانده و بي‌تمدن نشان مي داد و غرب را مهد تمدن، پيشرفت، انسانيت و عقلانيت معرفي مي‌کرد و تنها راه نجات ما را پيروي بي چون و چرا و پناه بردن به غرب ميداند.

ما با انجام اين پروژه خواستيم چهره واقعي غرب و گذشته جنايت بارش را نشان بدهيم و مخاطب را آگاه کنيم که اولا اين پيشرفت مادي غرب حاصل غارتِ همراه با جنايت و وحشي گري منابع دنيا بوده است و در ثاني تاريخ نشان داده که عاقبت پيروي و پناه بردن يک ملت به غرب چيزي جز غارتگري و تحقير و جنايات براي آن ملت نبوده است! همه اين مطالب در سابقه تاريخي غرب به طور مستند وجود دارد که ما بخشي از آن اسناد را استخراج و منتشر کرديم.

چقدر کار تان را مفيد و موثر براي مخاطب ميدانيد؟

بايد عرض کنم خيلي! فراوان از اساتيد حوزه و دانشگاه به ما پيام داده اند که به شدت از مطالب مان دارند در کلاسها استفاده مي کنند و واکنش مخاطبين و دانشجويان چيزي جز بُهت و حيرت و تاسف نبوده است! عرض کردم ما اولين کانال و گروه تخصصي بررسي جنايات غرب بوديم، اما بعد از چند مدت که کانال شکل گرفت، اعضا را تشويق کرديم که کانال هاي مشابه ايجاد کنند و بحمد الله امروز چندين کانال و صفحه در فضاي مجازي به طور اختصاصي به اين موضوع مي پردازد و هر روز هم اين جريان در حال قوي شدن است.

با توجه به اوضاع امروز منطقه و جنايات استکبار جهاني در کشورهاي اسلامي چه نقشي براي کانال جنايت غرب قائل ايد؟

اتفاقا از اهداف کانال ما پرداختن به همين موضوع هم بوده است. به واقع وضعيت فعلي منطقه و کشور ارتباط مستقيم به خوي جنايتکارانه و عملکرد وحشيانه غرب دارد. به تحقيق عرض مي کنم سر رشته اوضاع اسفبار منطقه در ماهيت زياده خواهانه و تجاوزکارانه غرب نهفته است. نشان دادن چهره واقعي غرب ميتواند جلوي گسترش اين نفوذ پليد غرب را در بين ملت هاي منطقه بگيرد. به همين جهت قصد داريم تا بخش عربي و انگليسي کانال را نيز راه اندازي کنيم.

برنامه‌تان براي آينده چيست؟

برنامه مان در گام اول راه اندازي بخش عربي و انگليسي کانال جنايات غرب است. در گام بعدي قصد داريم در اينستاگرام، توييتر، يوتيوب و ديگر رسانه هاي اثرگذار فعاليت مان را گسترش دهيم. در گام بعدي قصد داريم با جريان هاي همسو در سراسر جهان ارتباط برقرار کنيم و اين موضوع رو به يک مساله ي فراگير و جهاني تبديل کنيم.

قطعا با ارتباط با ساير جريانها ي همسو در آفريقا و آمريکا و آسيا و حتي اروپا به اسناد جديدتري دست خواهيم يافت و خود همين ارتباط هم کمک خواهد کرد که يک تشکل بين‌المللي را با محوريتِ نشان دادن چهره‌ي واقعي غرب مدعي حقوق بشر ايجاد کنيم. جنايات و وحشي‌گري‌هاي غرب چنان بر تاريخ همه کشورهاي جهان اثر گذاشته که پتانسيل اين را دارد که دهها کتاب در اين باره نوشته شود و صدها سايت و هزاران صفحه در اين زمينه ايجاد شود.

ما بايد يک جريان مبارزاتي جهاني در اين زمينه ايجاد کنيم تا در گام اول ملت ها آگاه شوند و دشمنان واقعي خود را بشناسند و سرنوشت شان را با اعتماد به غرب گره نزنند و در گام بعدي به مطالبه حقوق غارت شده شان بپردازند. به نظر ما اين کار ميتواند زمينه ساز ظهور منجي عالم و نجات جهان از ظلمِ اين مدعيان حقوق بشر شود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات