کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۱۶

مسئولین چگونه رابطه خود با مردم را محکم کنند؟!

پایگاه بصیرت / علی ظهرابی
رهبرمعظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی افسران دانشگاه امام حسین با اشاره به برنامه های دشمنان انقلاب فرمودند: "پیوندمان را با مردم محکم تر می کنیم". این بیان رهبری سنگ بنای شکل گیری انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون بوده و تنها راهکار عبور از مشکلات پیش روی نظام در مقطع فعلی می باشد.
دشمنان و معاندان نظام اسلامی به خوبی دریافته اند که تنها راه استحاله نظام مقدس اسلامی جدایی مردم از مسئولین و به عبارتی ناامید کردن ملت از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی است و خصوصاً در این مقطع و در چهل سالگی انقلاب، هدف اصلی آنان هم آوردی مردم در مقابل انقلاب و ضدیت با جمهوری اسلامی ایران است. برای تحقق این هدف، تبلیغات سوء امپراطوری خبری در قالب بحران مشروعیت، مشکلات کشور را به سمت رهبری انقلاب نشانه گرفته، اما قاطبه مردم و امت اسلامی می دانند سکاندار نظام از جنس خودشان است و نابسامانی های موجود خصوصاً در حوزه اقتصادی، نبود همت و دغدغه جدی در مسئولین نسبت به اجرای تدابیر و سیاست های ابلاغی از سوی ایشان است. به عنوان نمونه اگر منویات ایشان در ارائه راهکار اقتصاد مقاومتی عملی می شد، گرانی، تورم و کاهش ارزش پول ملی و... که امروز مشاهده می کنیم را نداشتیم و پدیده های اقتصادی پاشنه آشیل کشور نمی شد. بنابر این بر مسئولین فرض است که برای درک صحیح و اجرای دغدغه مندانه منویات رهبری و خواسته های مردمی، پیوند خود را با مردم بیش از پیش کنند و این امکان پذیر نخواهد بود مگر با هم رنگ شدن و هم عقیده شدن با مردم که خصوصیات آن مشخص و مشاهده پذیر می باشد.
خصوصیات مسئولین مردمی:
1-    مسئولین مردمی سبک زندگی خود را هم پای قشر ضعیف جامعه تنظیم می کنند و شبیه آنان زندگی می کنند. نمونه آن بنیان گذار نظام و رهبر معظم انقلاب است که هم به این خصیصه عامل بوده و هستند و هم بارها به مسئولین نظام در این زمینه توصیه های اخلاقی و قانونی داشته اند.
2-    مسئول انقلابی هم نشینی با کوخ نشین را بر کاخ نشین ترجیح می دهد.
3-    معتقد به مردم پا برهنه و مستضعف جامعه باشند و آنان را همچون رهبران انقلاب صاحب اصلی نظام بدانند و در صدد گره گشایی از مشکلات آنان باشند.
4-    مسئولین نظام اسلامی باید هم نشینی با مردم کشورشان را برای خود افتخار دانسته و خدمت به مردم را یک فریضه بزرگ و لطف از سوی خدای متعال برای خود تلقی کنند، نه این که در ارتباط و مراودات دیپلماتیک با دشمنان، مردم را غریبه فرض کرده و مسائل کلان را از مردم پنهان نگه دارند.
5-    مسئول نظام اسلامی از اعتماد مردم برای رسیدن به قدرت و منافع فردی و گروهی بهره برداری سوء نمی کند و هدف قدرت را خدمت می پندارد.
6-    مسئول انقلابی در برخورد با فاسدان، خودی و غیر خودی، آشنا و غیر آشنا، آقا زاده و غیر آقازاده نمی شناسد.
7-    مسئول انقلابی خادم ملت است و همه مردم کشورش را آقا بالاسر تصور می کند، نه یه عده آقازاده که به دنبال تأمین منافع و مطامع شخصی خود از جیب ملت هستند و خود را ژن خوب و سرور ملت می دانند.
8-    مسئول در خط انقلاب، به اصول پایبند است و برای اصلاح از خود شروع می کند.
9-    نماینده واقعی مردم با صداقت و راست گو است و اگر حرفی زده به وعده اش وفا می کند.
10-     یک مدیر انقلابی مصداق اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات