صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۲۹

گزارش روز/ پس از سه سال

در سومین سالگرد برجام قرار داریم و البته در آستانه بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان! سه سال از سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه همه تحریم‌ها بالمره لغو خواهند شد[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: در سومین سالگرد برجام قرار داریم و البته در آستانه بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان! سه سال از سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه همه تحریم‌ها بالمره لغو خواهند شد، سه سال از تیترهای درشت رسانه‌های اصلاح‌طلب از فروپاشی تحریم‌ها، سه سال از پایکوبی و جشن تعدادی از حامیان اعتماد به آمریکا در خیابان‌های تهران و رقص با دلار گذشته و در ماه‌های اخیر بازار دلار بی‌ثبات‌ترین روزها و ساعت‌های خود را سپری کرده است، تحریم‌ها هیچ وقت به یک‌باره کنار نرفتند و در حال تشدید شدن هستند. در حال حاضر، جامعه از وضعیت اقتصادی گلایه‌مند و ناراضی است و یکی از وزرای دولت به جای آنکه برای حل مشکلات تلاشش را مضاعف کند و به  جامعه و فعالان اقتصادی و... امید بدهد، یأس و نا‌امیدی را پمپاژ کرده و اعلام می‌کند در آستانه طوفان قرار داریم! اما فراتر از همه اینها آنچه موجب تلخی و امید توأمان می‌شود، گفته معاون اول رئیس‌جمهور، جناب آقای جهانگیری است که اعلام کرده‌اند: «خروج آمریکا از برجام، سبب غافلگیری ما شد!»
این عبارت بسیار تلخ و گزنده است؛ چرا که نشان می‌دهد با وجود همه هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب به مسئولان دادند و همه نکاتی که  منتقدان درباره قابل اعتماد نبودن آمریکا گفتند، به آمریکا اعتماد شده بود؛ اما این گفته همزمان امیدبخش نیز است، چرا که گویا سرانجام خوش‌بین‌ترین جریان‌ها و افراد به آمریکا نیز در بدنه تصمیم کشور این حقیقت را دریافته‌اند که  سران کاخ سفید قابل اعتماد‌ نیستند و راز پیشرفت و جلو رفتن کشور در خارج از مرزها نیست. امیدبخش است که امروز دیگر درباره تکرار مدل برجام و اعتماد به دشمنان ملت ایران در حوزه‌های دیگر و موضوعات دیگر سخنی به میان نمی‌آید؛ بلکه درباره قابل اعتماد نبودن آمریکا و لزوم اعتماد نکردن به این کشور سخن گفته می‌شود! فهم مشترک که می‌تواند به موتور محرک کشور برای عبور از مشکلات تبدیل شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات