صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۱۵۹۴

حرف روز/ هر کس سهم خودش را بیاورد!

اوضاع کشور مناسب نیست! حال اقتصاد کشور خراب است! رشته نظم و سامان بازارها از دست دولت و کسبه و بازاریان واقعی در رفته و سوداگران عنان اختیار و مدیریت آن را به دست گرفته‌اند! نظارت و پیگیری‌های سازمان‌های متولی بازرسی و داوری بازدارنده نیستند[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: اوضاع کشور مناسب نیست! حال اقتصاد کشور خراب است! رشته نظم و سامان بازارها از دست دولت و کسبه و بازاریان واقعی در رفته و سوداگران عنان اختیار و مدیریت آن را به دست گرفته‌اند! نظارت و پیگیری‌های سازمان‌های متولی بازرسی و داوری بازدارنده نیستند و ده‌ها خبر دیگر در کنار گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌هایی از طراحی‌های دشمنان بیرونی برای چالش‌آفرینی در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در کشورمان، ترجمان فضایی است که این روزها در جامعه ما موج می‌زند و اتمسفری از نگرانی، ناامیدی، هراس و نداشتن چشم‌انداز نسبت به آینده را القا و تصویر می‌‌کند.
ما‌ـ مردم ایران، رسانه‌ها و مسئولان‌ـ در این شرایط یا باید تسلیم این فضا بشویم یا مقابل آن بایستیم و این وضعیت را تغییر بدهیم! به طور مسلم و به هزاران دلیل، راه دوم راه عزت‌بخش ایران و ایرانی است؛ اما پرسش این است که چرا کسی برای تغییر اوضاع کاری نمی‌کند یا لااقل این گونه به نظر می‌رسد که اقدامات به نتیجه منتهی نمی‌شود یا اگر اقدامی صورت می‌گیرد، چرا رسانه‌های ما در تبیین نتایج آن برای مردم کم‌کار شده و عرصه در دست رسانه‌های «غیر» قرار گرفته و آنها موریانه‌وار در حال سایش ستون استوار سرمایه اجتماعی‌ـ اعتماد و اعتبار‌ـ نظام هستند؟!
این در حالی است که هم تجربه ما در طول چهل سال انقلاب و دفاع، هم دانش بی‌نظیر دانشمندان ما و هم باور و ایمان ما به ما می‌گویند که «ما می‌توانیم» و توان تغییر اوضاع را داریم، اما چند شرط دارد؛
شرط اول این است که تسلیم این فضای ترسیم و تصویر شده نشویم. در این راستا، صحبت‌های دیروز رئیس‌جمهور کشورمان برای پرده‌برداری از چهره نفاق، خدعه و عهدشکن آمریکایی‌ها و ضرورت ایستادگی تا آخر برای به شکست کشاندن آمریکا برای ملت ایران امیدبخش و برای دشمنان یأس‌آور بود.
شرط دوم، تغییر رویکرد و نگاه ما به مسائل و سیاست‌ها است. نکته کلیدی در فضای پر از مسئله امروز که امکان مهمی هم از بیرون برای حل آن متصور نیستیم، طبعاً حل مسائل با نگاه به داخل است.
شرط سوم، عزم و اراده ملی برای عبور از این شرایط با پرداختن به تولید و مصرف ایرانی است. بیایید در هر کار و موقعیتی که هستیم، سهم خودمان را پای کار کشور بیاوریم. خدا هم سهم خودش را می‌آورد. «إِن تَنصُرُوا اللهَ يَنصُركُم وَ يُثَبِّت أَقدامَكُم(محمد: ۷)
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات