صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۷۶۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 16 مرداد

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت واشنگتن از تلاش‌های اروپا در حمایت از شرکت‌های فعال خود در ایران در زمینه اعمال مجدد تحریم‌ها نگرانی ندارد. گفتنی است فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی با وزیران خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان، ضمن ابراز تأسف از بازگشت تحریم‌ها، از اجرایی شدن نسخه به‌روز شده قوانین مسدودساز تحریمی برای مقابله با این تحریم‌ها خبر داد و برجام را «عنصری کلیدی برای معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان» توصیف کرد.
سخنگوی جنبش انصارالله یمن، عربستان سعودي را جعبه سیاه توطئه‌هایی دانست که منطقه را به کام جنگ‌های بی‌نتیجه فرو برده است. محمد عبدالسلام در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان این مسئله، افزود: سعودي‌ها در طول چهار سال گذشته در یمن مرتکب جنایات فراواني شده‌اند. واشنگتن و جامعه جهانی نیز به جای محکوم کردن سیاست‌های خونبار ریاض، از جنایت‌هایش چشم‌پوشی و از آن حمایت می‌کند.
سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بنا نیست جز ما کسی درباره امنیت این منطقه صحبت کند، گفت: ای کاش سیاسیون به قدرت ارزشمند این نظام اعتماد داشته باشند و در برابر دشمن سر خم نکنند. وی افزود: برخی از سیاسیون می‌خواهند گردن خود را در برابر دشمن کج کنند و گردن مردم ما را زیر چکمه‌های دشمن ببرند؛ اما کسی به آنها این اجازه را نخواهد داد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر خود نوشت: «دولت آمریکا می‌خواهد به جهان بقبولاند که نگران مردم ایران است؛ اما با اعمال مجدد تحریم‌ها به بهانه‌های واهی، موجب لغو فروش 200 هواپیمای مسافربری به ایران شد که جان ایرانی‌ها را به خطر می‌اندازد. ریاکاری آمریکا حد و مرز نمی‌شناسد.»
وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرده است، این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا، به دادن ضمانت‌های سرمایه‌گذاری و صادراتی به شرکت‌های آلمانی طرف حساب ایران ادامه خواهد داد. وزارت اقتصاد آلمان گفته است، همزمان، درباره امکان معافیت شرکت‌های آلمانی از تحریم‌های آمریکا با این کشور مذاکره می‌کند.
یک منبع آگاه در دولت با بیان اینکه سخنگوی دولت هنوز مشخص نشده است، گفت: آقای جهانگیری و رحمانی‌فضلی از گزینه‌های احتمالی سمت سخنگویی دولت هستند، البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که هنوز نهایی نشده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات