حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۷۹
پیامهای انتصاب دریادار تنگسیری به فرماندهی نیروی دریایی سپاه

نیروی دریایی سپاه با استراتژی «دست بلند» کار می کند

عقل سلیم این را نمی‌گوید که ما فقط توان خود را در خلیج فارس ببینیم. حتما بایستی استراتژی «دست بلند» را کار کنیم که روی آن کار شده و صورت گرفته است.ما الان به گونه‌ای عمل می‌کنیم که همه جا هستیم و هیچ جا نیستیم یعنی در کل ساحل حضور داریم اما دشمن نمی‌داند که ما کجا هستیم.
پایگاه بصیرت / گروه دیدگاه/ علی فرجی
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری را به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دریادار پاسدار علی فدوی را به عنوان معاون هماهنگ کننده سپاه منصوب کردند.
متن احکام فرمانده کل قوا به این شرح است:


بسم الله الرّحمن الرّحیم
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری
بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.
بهره‌گیری از کارکنان متدین و انقلابی، ارتقاء آموزش و مهارت‌ها و تجهیزات و امکانات دریایی و اشراف اطلاعاتی توام با رشد روزافزون توان و آمادگی‌های رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی، توجه به نیازهای معیشتی با رویکرد ساخت نیروی دریایی متحرک و رو به رشد تراز انقلاب اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با خانواده بزرگ سپاه و بسیج و بخش‌های ذیربط لشکری و کشوری در امور دریای مورد انتظار است.
از تلاش‌ها و خدمات خالصانه دریادار پاسدار علی فدوی در طول دوره مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.
سید علی خامنه‌ای
۱ شهریورماه ۱۳۹۷

ویژگیهای استراتژی «دست بلند» در سخنان فرمانده نیروی دریایی سپاه

دشمن شناسی
دریادار تنگسیری : دشمن در خليج فارس دست از پا خطا کند و بخواهد حرمت منافع و مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را ناديده بگيرد، با سيلي سنگين و پشيمان کننده فرزندان پاسدار ملت در دريا مواجه خواهد شد. حافظه تاريخي نشان مي دهد کساني که نسبت به حريم ملت انقلابي ايران، تعرضي کردند هر کدام به عاقبتي سياه دچار شدند که صدام يکي از آنان بوده است. وي خاطرنشان کرد: دوراني که همه دولت ها و ملت ها را برده خود بخواهيد گذشته و در عصر حاضر دولت ها و ملت هاي فراواني هستند که ديگر نمي خواهند برده و فرمانبردار شما باشند.
اعتقاد به قدرت الهی مردم ایران
تنگسيري قدرت مردم و جوانان انقلابي ملت در نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را نشات گرفته از قدرت توکل و ايمان به خدا توصيف کرد و ادامه داد: دشمن ممکن است مدرن ترين ابزار جنگي را در اختيار داشته باشد، اما برابر اراده برگرفته از ايمان فرزندان اين ملت، چاره اي جز ترس، تمکين و ناکامي نداشته و ندارد.
برخورد سخت با هر متجاوز
آمريکايي ها، انگليسي ها، کانادايي ها و استراليايي ها هر کدام به گونه اي گوشمالي و تاوان ذلت باري از تجاوز به آب هاي ايران در خليج فارس را تجربه و پرداخت کرده اند.

تسلیح کل ساحل 
در بحث تجهیزات می‌دانیم که تجهیزات ما بومی است و این تجهیزات در تحریم کامل تولید می‌شود. از جمله شناورها، موشک‌ها، راکت‌اندازها و سلاح‌های جدید.
 ما بایستی از لحاظ کمیت این تجهیزات را روز به روز بیشتر و کل ساحل را مسلح کنیم که تقریبا این کار را کرده‌ایم.
 ما الان به گونه‌ای عمل می‌کنیم که همه جا هستیم و هیچ جا نیستیم یعنی در کل ساحل حضور داریم اما دشمن نمی‌داند که ما کجا هستیم.
 ما اعتقاد داریم که دشمن توانمندی این را دارد که پایگاه‌های ثابت را بزند لذا در کل خلیج فارس و دریای عمان گستردگی خود را ایجاد کردیم.
ما اعتقاد داریم که بایستی تجهیزات‌مان را به زیر زمین ببریم و این کار را کرده‌ایم. تونل‌هایی که ما ایجاد کرده‌ایم در کل جنوب و بسیار زیاد است که دشمن نمی‌تواند آن را تصور کند.
 این تونل‌ها می‌تواند هم موشک‌ها هم سلاح‌هایی مثل راکت‌اندازهای متحرک و هم شناورها را در خود جای دهد. دشمن هم می‌داند و به همین خاطر ترس و واهمه دارد. لذا ما اعتقاد داریم که رعب و وحشت را اینگونه در دشمن ایجاد کنیم.
تعقیب متجاوز حتی در مکزیک
تنگسیری پاسخ قاطع به دشمن را در خلیج فارس ناکافی می داند و می گوید:این صحبت حضرت امام (ره) است که فرمود اینطور نیست شما در خلیج فارس ناوها و هواپیماهای ما بزنید، فرزندان ما شما را رها نمی‌کند و حضرت آقا هم فرمودند اینطور نیست که دیگر بزنید و در بروید، فرزندان ما شما را تعقیب می‌کنند.من اعلام می‌کنم که اگر دشمن بخواهد درگیر شود حتی اگر شده تا خلیج مکزیک هم دنبالشان می‌رویم و این کار را می‌کنیم. غیرت ایرانی نه در شعار بلکه در عمل است.وی گفت: عقل سلیم این را نمی‌گوید که ما فقط توان خود را در خلیج فارس ببینیم. حتما بایستی استراتژی «دست بلند» را کار کنیم که روی آن کار شده و صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات