سیاسی >>  سیاسی >> پرسش سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۵۷

چرا آمریکا به صراحت از براندزی ایران سخن به میان می آورد؟

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی
سخن آمريکايي‌ها بحث جديدي نيست. از سال 1357، آمريکايي‌ها تلاش زيادي کردند تا جلوي پيروزي انقلاب را بگيرند و موفق نشدند و جمهوري اسلامي استقرار پيدا کرد. کاملاً آشکار بود که سياست آمريکايي‌ها از بدو انقلاب و استقرار نظام جمهوري اسلامي ساقط کردن جمهوري اسلامي بود؛ زيرا آمريکايي‌ها در انقلاب اسلامي مردم ايران بازنده اصلي‌ بودند، چون ايران را که کشوري با موقعيت ژئوپليتيک در منطقه غرب آسيا بود، از دست دادند. براي آمريکايي‌ها داشتن چنين موقعيتي در جهان به منظور بسط سلطه جهاني اهميت داشت و جمهوري اسلامي ايران در اين راه مانع اصلي آنها شد. آرزوي همه رؤساي جمهور آمريکا از ابتدا تا به امروز براندازي جمهوري اسلامي بوده تا اين مانع را از سر راه خود بردارند؛ ولي آنها به خوبي آگاهند که هر کاري در اين 40 سال انجام دادند، نتيجه‌اش تقويت جمهوري اسلامي ايران بوده است.
آمريکا در 17 سال گذشته، در منطقه غرب آسيا 7 هزار ميليارد دلار هزينه کرده‌ و دستاوردي نداشته است. دنبال چه چيزي بودند که اين مبلغ گزاف را هزينه کردند؟ افغانستان و عراق را اشغال کردند. بعد جنگ‌هاي لبنان و غزه را راه انداختند و در سوريه و عراق بحران‌آفريني کردند و با راه‌اندازي گروه‌هاي تکفيري مانند داعش فعاليت‌هايي کردند که هدف همه اين اقدامات اين بود که منطقه براي تسليم ايران مهيا شود تا از اين طريق بتوانند بر منطقه مسلط شوند. نتيجه همه هزينه‌هايي که آمريکايي‌ها کردند، تقويت جمهوري اسلامي بود.
امروز نفوذ راهبردي جمهوري اسلامي ايران در عراق، سوريه، يمن و لبنان دغدغه آمريکايي‌ها شده است. در واقع، آمريکايي‌ها 40 سال تلاش کردند جمهوري اسلامي را ساقط و تضعيف کنند؛ ولي ناموفق بودند. به طور قطعي رؤساي‌جمهور بعدي آمريکا هم اين آرزو را خواهند داشت، اما آنطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ترامپ آرزو به دل از کاخ سفيد خارج خواهد شد و خواسته‌اش تحقق پيدا نمي‌کند. اين وضعيت موجب عصبانيت روزافزون دشمن از جمهوري اسلامي شده است. 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات