کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۰۳

غدیر؛ بزرگترین درس تاریخی مسلمانان

امروز نیز هدف نفوذ، القای ناکارآمدی نظام امت و امامت و انداختن همه تقصیرها به گردن ولی زمان است.
پایگاه بصیرت / مهدی دلبند

پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در آخرین حج خود مأمور شد تا پیام الهی را به گوش مردم برساند. پیام عبارت بود از نصب و تعیین امام علی (ع) به عنوان وصی و جانشین پیامبر. پس از این معرفی بود که آیه اکمال دین و اتمام نعمت نازل شد.
درحقیقت واقعه غدیر تعیین تکلیف جامعه اسلامی پس از پیامبر بود. اما مهم ترین مسئله در تاریخ اسلام این است که چرا دستور پیامبر درباره خلافت علی (ع) اجرا نشد؟ برای یافتن پاسخی درست و صحیح باید معنا و مفهوم آیه نازل شده در غدیر را دریافت. خداوند در این آیه می فرماید: امروز کافران از دین شما مأیوس شدند و شما دیگر از جانب آن ها نگران نباشید و از این به بعد از من بترسید. شهید مطهری در تفسیر این آیه می گوید، منظور آن است که از جانب کفر که خارج از اسلام و دشمن بیرونی است، نگران نباشید، اما از ناحیه من یعنی از ناحیه مشیت من بترسید.
سنت الهی این است که خداوند نعمتی را که بر قومی عنایت می کند، از آنها نمی گیرد مگر آنکه قبلاً خود آن مردم قابلیت و صلاحیت داشتن این نعمت را از دست داده باشند. در اینجا نیز خداوند خطاب به مسلمین می گوید که من نعمتم را بر شما تمام کردم و از امروز هر آسیبی که به شما برسد از داخل جامعه اسلامی است نه بیرون.
تاریخ اسلام نشان می دهد که اسلام هیچ گاه از دشمن بیرونی شکست نخورده است. دشمنان همواره با کمک نفوذی ها و منافقین داخلی توانسته اند به اهداف شوم خود برسند.
حضرت امیر (ع) در فرمان خود به محمد بن ابی بکر به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره می نماید و می فرماید؛ پیامبر از ناحیه منافق ها و دو رو ها اظهار بیمناکی می کردند.
نتیجه آنکه این سرنوشت مخصوص زمان صدر اسلام نیست و در همه زمان ها صدق می کند. امروز نیز که جامعه اسلامی تحت لوای نائب امام و ولی فقیه اداره می شود شاهد هستیم که در طول تاریخ انقلاب دشمنان هیچ گاه نتوانسته اند ضربه ای بر پیکر انقلاب وارد کنند. در عوض بیشترین آسیب انقلاب از ناحیه نفوذی ها و منافقین و دگراندیشان و غرب پرستان بوده است. هم امام خمینی (ره) و هم امام خامنه ای همواره خطر اسلام آمریکایی را گوشزد نموده و بر لزوم افزایش بصیرت و آگاهی مردم در مقابل فتنه های خودی های غیر خودی تأکید نموده اند.
رهبر انقلاب در طول چند سال گذشته بیش از هفتاد بار واژه نفوذ را تکرار نمودند. به ویژه نفوذ فکری و جریانی که خطرناک ترین نوع نفوذ است. هدف اصلی این نفوذ دقیقاً همان هدفی است که پس از حادثه غدیر دنبال شد؛ یعنی ایجاد شکاف و جدایی بین مردم و امام جامعه و انحراف در خط اصیل ولایت. امروز نیز هدف نفوذ، القای ناکارآمدی نظام امت و امامت و انداختن همه تقصیرها به گردن ولی زمان است. استکبار جهانی امروز دریافته است که تنها از این طریق است که می تواند براندازی نظام را محقق کند. بنابر این خطر نفوذ همواره در کمین جامعه اسلامی بوده است و باید این صحنه بسیار جدی گرفته شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات