صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۱۹۸

اخبار کوتاه دوشنبه 19 شهریور

سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت پارلمانی ایران در سفر به اروپا گفت: در جریان این سفر بر نقش مثبت ایران در مبارزه با تروریسم تأکید کردیم و گفتیم حضور ایران در منطقه برای دفاع از مردم منطقه است؛ بهترین مثال حضور ایران در این زمینه و بحث مبارزه با تروریسم دفاع ایران از مردم منطقه در برابر داعش و به ویژه دفاع از ارامنه و آشوریان در عراق است و امروز تمامی ارامنه و آشوری‌های عراق و سوریه ممنون حمایت‌های سپاه و به ویژه سردار سلیمانی هستند.
با تصمیم دولت قرار بر این است که به‌ زودی ۹ میلیون نفر از افراد تحت‌ پوشش کمیته امداد و بهزیستی، به‌ ازای هر نفر ۳۵ هزار تومان کارت خرید کالا دریافت کند، اما طرح دیگر حمایتی دولت در دستور کار است. سرپرست وزارت تعاون گفت: توزیع مواد غذایی در ادامه سال‌های قبل است و ارزش ریالی این سبد 130 هزار تومان برای خانواده‌های کامل است که شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات و ماکارونی، لبنیات، روغن مایع و غیره می‌شود و افراد می‌توانند به‌ انتخاب خود از هر کالا به هر میزانی که می‌خواهند، دریافت کنند.
سیدمحمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 97 کل کشور، دولت مکلف شده است یارانه دهک‌های بالای جامعه را حذف کند، اظهار داشت: دولت نیز در این زمینه گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه داد که مشخص شد منابع مورد نیاز برای پرداخت یارانه‌ها به‌ درستی محقق نشده، شیوه توزیع منابع در تبصره 14 بودجه سال جاری مناسب نبوده و دولت برای حذف دهک‌های بالای جامعه اقدامی انجام نداده است.
حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی و دبیر شورای گسترش حوزه علمیه گفت: ما تقریباً بیش از شصت مورد کار ویژه‌ روحانیت داریم؛ از مدیر، مربی و مشاور مدرسه گرفته تا نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و نهادهای نظامی و... . اینها مناصبی است که در مجموع در سال ۱۴۱۴ باید بیش از ۳۰۰ هزار طلبه برای آنها داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته حدود ۱۹۰۰ دختر در معرض آسیب در کشور شناسایی شده و تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند که این دختران از طریق اورژانس اجتماعی، دادگستری یا به ‌صورت خود معرف به سازمان مراجعه کردند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات