صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۲۳۱۳

تلاش برای ایجاد پل هوایی برای کمک به بیماران سرطانی یمنی

وبا در یمن

نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن اعلام کرد سازمان ملل در تلاش است تا یک پل هوایی انسانی برای منتقل کردن بیماران سرطانی یمنی برای درمان به مراکز مجهز و مناسب ایجاد کند.

به گزارش بصیرت، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نویو زاگاریا، نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن گفت: هدف از این اقدام کمک به بیمارانی است که از سرطان، بیماری‌های مزمن و ناهنجاری‌های مادرزادی رنج می‌برند تا بتوانند درمانی را که لازم دارند دریافت کنند. درخصوص این هدف 12 شرایط مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: این بیماران شامل افراد مبتلا به سرطان خون (لوسمی)، سرطان دهانه رحم و سرطان تیروئید و همچنین بیمارانی است که به پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان نیاز دارند، است.

این مقام بدون اشاره به اینکه این بیماران برای درمان به کجا منتقل خواهند شد، تاکید کرد: این پل هوایی برای یک دوره آزمایشی اولیه شش ماهه فعالیت خواهد داشت.

زاگاریا افزود: 80 درصد از بیماران این پرواز زنان و کودکان هستند و این پل هوایی یکی از آخرین امیدهای آنها محسوب می‌شود. 22 میلیون تن یا سه نفر از هر چهار یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه در این کشور جنگ زده هستند.

مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در یمن روز یکشنبه وارد صنعاء شد.

وی پس از تلاش ناکام برای گردهم آوردن طرفین درگیر در اوایل ماه جاری میلادی در ژنو، هم اکنون تلاش خواهد کرد تا مذاکرات صلح جدیدی آغاز کند.

عربستان سعودی و متحدانش در سال 2015 میلادی ائتلافی را تشکیل دادند و به نفع عبدربه منصور هادی،‌ رئیس‌جمهور مستعفی یمن وارد این درگیری با حوثی‌ها شدند.

از آن زمان تاکنون نزدیک به 10 هزار تن در این درگیری‌ها کشته شده‌اند و یمن در حال حاضر در آستانه قحطی قرار دارد.

ایسنا

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات