صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۲۴۷۶

از پیمان عربی‌ـ آمریکایی تا تروریسم جهانی

1ـ مخالفت با آمریکا تنها گناه ایران است
روزنامه آمریکایی «بوستون‌گلوب» در تحلیلی از دوگانگی‌های سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران و سعودی انتقاد کرده و نوشته است: «در تمام مطالعات جدی در قرن ۲۱ درباره تروریسم جهانی این نتیجه حاصل شده که غالب پول‌های مصرف‌شده برای حمایت از القاعده، طالبان، داعش و دیگر گروه‌های تبهکار هم‌فکر آنها را عربستان تأمین می‌کند.» این روزنامه سپس به نقش شهروندان عربستان در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ اشاره کرده و نوشته است: «تصادفی نیست که اسامه‌بن‌لادن (سرکرده معدوم القاعده) و بیشتر هواپیماربایان ۱۱ سپتامبر تبعه عربستان بودند.» هیئت حاکمه آمریکا معمولاً سوابق عربستان در تأمین تروریسم را نادیده گرفته و در مقابل، بدون ارائه مستنداتی، تهران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند. این روزنامه همچنین تأکید می‌کند: «تنها راهی که می‌توان ایران را یک کشور تروریستی قلمداد کرد، این است که تروریسم را به عنوان مخالفت با قدرت آمریکا  تعریف کنیم. این تنها گناه ایران است.»

2ـ پیمانی که جهان عرب را نابود می‌کند
عبدالباری عطوان، سردبیر «رأی‌الیوم» می‌نویسد: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد که قصد دارد «ناتوی عربی‌ـ آمریکایی» تأسیس ‌کند. به دنبال این اعلام به نظر می‌رسد، این پیمان از مرحله پیشنهاد و ایده فراتر رفته و چه در شورای همکاری خلیج‌فارس یا خود آمریکا وارد مرحله عملی شده است... آیا این کشورها کاملاً از تقابل عربی‌ـ اسرائیلی خارج شده‌اند، آیا اسرائیل عضو پنهان این ائتلاف خواهد بود، چه زمانی عضویت آن علنی خواهد شد؟ ائتلافی که در حال قدرت گرفتن است و ما را یاد پیمان بدنام بغداد می‌اندازد. در صورت تشکیل، نابودی را برای منطقه و ملت ما به ارمغان خواهد آورد و در مرحله‌ای شکل می‌گیرد که ملت‌های عرب در مرحله ضعف و تقریباً فروپاشی قرار دارند و با ۴۰۰ میلیون عرب به گونه‌ای برخورد می‌شود که گویی وجود ندارند.»

3ـ 70 درصد مشکلات امروز به داخل بر می‌گردد
محمد باقر قالیباف گفت: رشد نقدینگی ‌ما در 50 سال گذشته دو رقمی بوده و یک فراز و نشیبی از 17 درصد تا 34 درصد داشته که 34 درصد در همین دولت رکورد زده شده است.  برخی سود 25 درصد و 28 درصد از بانک‌ها می‌گیرند، همچنین بیش از 50 درصد سود 300 هزار میلیارد تومانی در سال متعلق به 4 درصد از صاحبان سهام‌هاست. در این وضعیت به نظر شما تولید رونق خواهد گرفت؟ وی با بیان اینکه نظارتی بر بانک‌ها نیست و رشد نقدینگی در جهان سقفی دارد که زیر 10 درصد است، اظهار داشت: 70 درصد مشکلات ساختاری خودمان در حوزه پولی و مالی و 30 درصد تحریم‌ها مؤثر است. امروز برای ما بزرگ‌ترین فرصت است و باید به دولت کمک کنیم به شرط آنکه دولت هم وارد میدان شود و کاری بکند.

4ـ مهم‌ترین کالاهای وارداتی ایران در شش ماهه اول
بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست امسال، در این مدت حجم صادرات غیر نفتی ایران به 56 میلیون و 644 هزار تن رسید که ارزش آن رقمی برابر با 23 میلیارد و 123 میلیون دلار می‌شود. بر همین اساس، میزان واردات قطعی کالا به ایران 16 میلیون و 220 هزار تن به ارزش 22 میلیارد و 182 میلیون دلار بوده است. اقلام عمده وارداتی در شش ماهه نخست امسال، شامل قطعات منفصله خودرو به ارزش 978 میلیون دلار، برنج به ارزش 964 میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش 961 میلیون دلار، لوبیای سویا به ارزش 705 میلیون دلار و الکترود زغالی برای کوره‌ها به ارزش 287 میلیون دلار بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات