صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۰۹

گزارش/ نمایش اقتدار و آمادگی برای خدمت

رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با نام «سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله‌ ۲» از اوایل شهریور آغاز شد و در دو مرحله به اجرا درآمد[...]
یادداشت: رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج با نام «سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله‌ ۲» از اوایل شهریور آغاز شد و در دو مرحله به اجرا درآمد،‌ که در مرحله اول هزار گردان بیت‌المقدس به مدت یک ماه تمرینات رزمی را برگزار کردند؛ اما بخش مهم‌تر این رزمایش موضوع خدمت‌رسانی بود.
در این زمینه و در ابتدای رزمایش، هفت هزار و 14 گروه جهادی فعال شدند که در آخرین روز رزمایش شمار آنها به هشت هزار گروه نزدیک شد. 150 هزار نفر بسیجی در قالب این گروه‌ها سازماندهی شده و به صورت داوطلب، خدمت‌رسانی در مناطق محروم و کم برخوردار را انجام دادند. یک هزار و 973 پروژه عمرانی احداث، تکمیل یا بازسازی شد، 168 هزار نفر خدمت پزشکی دریافت کردند. 26 هزار عنوان برنامه فرهنگی اجرا شد. در یک هزار و 187 پروژه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در واحدهای کوچک تولیدی فعالیت شد. 362 هزار بسته معیشتی، نوشت‌افزار، اقلام بهداشتی و جهیزیه در بین نیازمندان توزیع شد. همچنین 327 تیم بسیج مهندسین کشاورزی در روستاها برای بهبود عملکرد و بهره‌وری کشاورزان حضور یافتند. در بسیج کارگری در 562 کارخانه 51 هزار نفر کارگر بسیجی 209 هزار ساعت در شیفت ایثار کار رایگان انجام دادند. در بسیج کارمندان در یک هزار و 87 محله و روستا میز خدمت دایر شد و مدیران و مشاوران به 42 هزار و 430 نفر از مراجعه‌کنندگان مشاوره داده یا مشکل‌شان را حل کرده‌اند. در بسیج اصناف نیز با طرح هر کاسب یک دانش‌آموز محروم، 53 هزار نفر از کسبه با مبلغی بالغ بر پنج میلیارد تومان از دانش‌آموزان بی‌بضاعت حمایت کردند.
مرحله دوم رزمایشی از جنس بیعت است، بیعت 700 هزار نفر از بسیجیان سازماندهی شده با امام خویش. این جماعت یک سخن با مولا و مقتدای خویش دارند و آن، اینکه در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی همیشه در صحنه حاضرند که این رزمایش نمایش بخشی از آمادگی آنان است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات