صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۵۵۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 15 مهر

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: امروز بازاریان حرف‌هایی برای گفتن دارند، از وضعیت گله‌مند هستند و معتقدند باید برنامه‌ای برای حرکت در مسیر تعادل و رونق در دستور کار قرار گیرد؛ اما نکته اینجاست که هر حرفی در این شرایط مورد سوءاستفاده ضد انقلاب قرار می‌گیرد. وی در ادامه افزود: حرف‌های‌مان را از طریق 8300 اتحادیه صنفی و اتاق‌های اصناف به دولت انتقال می‌دهیم و هیچ بنایی برای اعتصاب و بستن بازار میان بازاریان وجود ندارد.
«ورنر فاسلابند» رئیس مؤسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش با اشاره به وضعیت غرب آسیا و انتقاد از سیاست‌های واشنگتن و ریاض گفته است: «در حال حاضر آمریکا با بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان همکاری می‌کند و همه کمک‌ها را هم به بن‌سلمان می‌رساند. در این وضعیت هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست؛ اما باید از جنگ و درگیری بیشتر در منطقه جلوگیری کنیم؛ زیرا ثبات در خاورمیانه بدون ایران امکان‌پذیر نخواهد بود.»
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایالات متحده آمریکا مذاکره‌کننده قابل اعتمادی نیست. آنها می‌گویند خواهان یک معاهده با ایران هستند؛ اما به تازگی اعلام کردند از تنها معاهده‌ای که با ما دارند [معاهده مودت] خارج می‌شوند؛ چرا که دیوان بین‌المللی دادگستری علیه‌شان حکم داده است. این موضوع به شما می‌فهماند درباره هر چه با این رئیس‌جمهور و دولت او مذاکره کنند، آنها به آن پایبند نخواهند بود.
رئيس جريان صدر در عراق از عادل عبدالمهدي، که مأمور به تشکيل کابينه شده است، خواست اداره وزارتخانه‌هاي کشور و دفاع و همه سمت‌هاي امنيتي حساس کشور را خود به دست بگيرد. مقتدی صدر در توئيتي اعلام کرد، اين سمت‌ها بايد در اختيار يک فن‌سالار مستقل باشد و باقي سمت‌ها بايد بر اساس ضوابط قانوني تقسيم شود.
عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ما از کانال‌ها و پایگاه‌های اینترنتی خواستیم به التهاب ارز دامن نزنند و همان‌طور که هفته گذشته چند مورد از این پایگاه‌ها را بسته و احضار کردیم، حتماً پس از این هم سراغ پایگاه‌ها و کانال‌هایی که به التهاب ارز دامن می‌زنند، خواهیم رفت.
رکورد قیمتی سبد نفتی اوپک در سال جاری میلادی شکسته شد و این نوع نفت به 84/09 دلار در هر بشکه رسید. این قیمت بالاترین رقم در بیش از  چهار سال گذشته به شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات