صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۶۵

گزارش روز/ سریال خصومت‌های اروپا

روز گذشته مسئولان دانمارک بدون ارائه هیچ سندی ایران را به دست داشتن در حمله به یک فرد در دانمارک متهم کردند[...]
یادداشت: روز گذشته مسئولان دانمارک بدون ارائه هیچ سندی ایران را به دست داشتن در حمله به یک فرد در دانمارک متهم کردند. «آندره ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک در یک نشست خبری گفت: معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند. ساموئلسن افزوده است، دانمارک در تلاش خواهد بود تحریم‌های جدیدی در چارچوب اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کند. در همین راستا، سفیر ایران در دانمارک نیز به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شد.
چند ساعت پیش از آن «فین بورخ اندرسن»، رئيس سرویس اطلاعاتی و امنیتی دانمارک گفته بود، سرویس امنیتی دانمارک معتقد است، سرویس اطلاعاتی ایران به دنبال حمله به سه نفر از فعالان گروه الاحوازیه در دانمارک بوده است. 10 روز پیش هم یک نروژی ایرانی‌تبار در سوئد به اتهام جاسوسی برای ایران و طراحی حمله ادعایی بازداشت شد. این در حالی است که تنها چیزی که درباره وی گفته شده، این است که در حال گرفتن عکس از اعضای گروهک الاحوازیه در شهر دانمارکی رینگستد بوده که در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی کپنهاگ‌، پایتخت دانمارک‌ واقع است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با استقبال از این موضوع بلافاصله به دانمارک در این زمینه تبریک گفت که همین نشان از ساختگی بودن ماجرا دارد.
گفتنی است، به تازگی برخی کشورهای اروپایی با اتهام اقدامات تروریستی به ایران، سیاستی ضد ایرانی را در پیش گرفته‌اند. اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، دستگیری دیپلمات ایرانی در خاک آلمان و اخراج یک دیپلمات دیگر از فرانسه از جمله این اقدامات است. متأسفانه، مذاکرات وزارت خارجه با کشورهای اروپایی برای حفظ برجام سبب شده تهران هیچ‌گونه واکنش عملی به این اقدامات خصمانه نشان ندهد و این‌گونه اتهامات و اقدامات تشدید شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات