سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۹۳

13 آبان ديگري در راه است! ...

آغاز تحريم هاي ثانويه در حالي با 13 آبان همزمان شده است که کوس رسوایی و شکست اين سناريوي آمريکايي حتي از زبان نزديکان ترامپ هم شنيده مي‌شود. حضور باشکوه ملت در اين راهپيمايي فرصتي است تا در روز ملي مبارزه با استکبار جهاني ناکارآمدي تحريم‌ها فرياد زده شود و اثبات گردد که اين ابزار نخواهد توانست ملت ايران را در برابر آمريکا به زانو در آورد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / مهدی سعیدی

با مروري بر تقويم تاريخ ملت ايران، روزهايي به چشم مي‌خورد که آنها را "ايام الله" نام نهاده‌اند. روزهايي خدايي که حماسه اي بزرگ در آن شکل گرفته و حکايت از بزرگي و عظمت ملت ايران در تمسک به حق و صبر و ايستادگي بر صراط مستقيم دارد. در اين ميان روز "سيزدهم آبان" از ويژگي‌هايي برخوردار است که در ميان ايام الله نيز ممتاز گرديده است.

1- سيزدهم آبان تجلي سه پرده از داستان مبارزات ملت ايران و نهضت امام خميني(ره) است. اولين آن اشاره به مظلوميت بزرگ مرد تاريخ ايران زمين دارد که به دست دژخيم زمان به خارج از کشور تبعيد مي‌شود و رهبري مبارزه را در هجرت و غربت برعهده مي‌گيرد. در گام بعدي اوج مظلوميت و مقاومت ملت ايران در سال 57 را تداعي مي‌کند آنگاه که دانش آموزان وطن با خون خود نهال انقلاب اسلامي را سيراب کرده و ظلم و جور حکومت پهلوي را فرياد زند. و سرآخر يادآور حماسه بزرگ فتح لانه جاسوسي دشمن ديرينه ملت ايران بدست دانشجويان پيرو خط امام است، که مقتدايشان آن را انقلابي بزرگتر از انقلاب اول نام نهاد.

2- ويژگي ممتاز ديگر اين روز خدايي آن است که نقش تاريخي نسل جوان در پيشرفت و تعالي ملت ايران و در مبارزه با دشمنان وطن به عينه آشکار مي‌سازد. به واقع نام سيزدهم آبان با حماسه آفريني نسل جوان و دانش آموز و دانشجو کشور عجين شده است، نسلي که امروز نيز محوريت تعالي کشور در آستانه دهه پنجم و مقابله با تهديدات دشمن را برعهده دارد.

3- اين روز را مي‌توان روز تحقير استکبار جهاني و آمريکاي جنايتکار نام نهاد. در اين روز ابهت پوشالي آمريکا جنايتکار که تا آن زمان نامش لرزه بر اندام ملتهاي مستضعف جهان مي‌انداخت شکست شده و تجلي عيني اين شعار حضرت امام(ره) بود که "آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند."

4- سيزدهم آبان ماه را مي‌توان روز وحدت همه جناحهاي سياسي درون نظام در مبارزه با "شيطان بزرگ" نيز دانست. روزي که در آن جريان‌هاي سياسي ليبرال و علاقمندان و وابستگان به آمريکا در داخل کشور صفوف خود را از پيروان خط امام جدا کردند. بعد از گذشته چهار دهه از تسخير لانه جاسوسي هنوز اين روز مي‌تواند تجلي وحدت گروه‌هاي سياسي خط امام و رهبري و مرزبندي با جريان‌هاي سياسي منحرف و وابسته به بيگانه باشد.

با توجه به اين پيشينه، 13 آبان ماه امسال نيز فرصتي مجدد براي صف آرايي ملت ايران در برابر آمريکاي جنايتکار خواهد بود. در اين بين توجه به دو نکته زير ضروري است:

1- مساله جنگ تمام عيار اقتصادي و بکارگيري حداکثري سلاح تحريم، آخرين حربه‌اي است که استکبار جهاني به کار بسته است تا به خيال خام خود مقاومت ملت ايران را بشکند. آغاز تحريم هاي ثانويه در حالي با 13 آبان همزمان شده است که کوس رسوايي و شکست اين سناريوي آمريکايي حتي از زبان نزديکان ترامپ هم شنيده مي‌شود. حضور باشکوه ملت در اين راهپيمايي فرصتي است تا در روز ملي مبارزه با استکبار جهاني ناکارآمدي تحريم‌ها فرياد زده شود و اثبات گردد که اين ابزار نخواهد توانست ملت ايران را در برابر آمريکا به زانو در آورد.

2- همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامي در سالهاي پيش از اين هشدار دادند، برخي در تلاش بودند تا روز سيزدهم آبان ماه را به روز نرمش در مقابل آمريکا تبديل کنند، حرکت خائنانه‌اي که به خوبي ماهيت اين جريانات را آشکار مي‌سازد. راهپيمايي 13 آبان امسال مي‌تواند يکي از شاخصه‌هاي مهم براي واگرايي و مرزبندي نيروهاي خودي با جريانهاي استحاله شده غيرخودي بوده و تجلي همگرايي و وحدت گروههاي سياسي درون نظام باشد.

با توجه به موارد فوق بايد منتظر خلق حماسه بزرگ ديگري در کارنامه ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي باشيم. حماسه‌اي که نماد تجديد بيعت ملت ايران با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و انديشه هاي حضرت امام خميني(ره) و جانشين خلف ايشان حضرت آيت الله خامنه اي خواهد بود و نقشه‌هاي دشمن را نقش بر آب خواهد کرد. به همه دشمنان داخلي و خارجي انقلاب اسلامي انذار مي‌دهيم که 13 آبان ديگري در راه است!...


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
باسلام و سپاس.لطفا به کامنت مقاله آقای پریشان رجوع شود که 13 آبان یادآور 6 حادثه استکبار ستیزی است..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات