اقتصادی >>  اقتصادی >> مصاحبه اقتصادی
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۲۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

آمریکا در تحریم ایران موفق نخواهد بود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمریکا در تحریم جمهوری اسلامی ایران تنهاست. این کشور هرگز در این زمینه موفق نخواهد شد و این جمهوری اسلامی ایران است که یک بار دیگر شکست سنگینی را به آمریکایی ها متحل خواهد کرد. در واقع اگر آمریکا سابقه تحریم دارد جمهوری اسلامی ایران سابقه دور زدن تحریم ها را دارد.
پایگاه بصیرت / مصاحبه با دکترپورابراهیمی
محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت بصیرت درخصوص اجرایی شدن تحریم های یک جانبه آمریکا بر علیه کشورمان اظهار داشت: تحریم های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران موضوع جدیدی نیست، ایران از اوایل انقلاب تا الان درگیر تحریم بوده است و در این زمینه تجربه 40 ساله دارد.
وی در ادامه افزود: شاید سخت ترین شرایط تحریمی برای کشورمان سالهای 90 و 91 بوده باشد؛ به طوری که تحریم های آن زمان، تحریم های بین المللی بود که در آن جدا از محدودیت های ایالات متحده آمریکا، تحریم های سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا  نیز بر علیه کشورمان وضع شد.  از طرف دیگر اقتصاد ایران نسبت به قبل قویتر نیز شده؛ یعنی ایران در کیفیت اقتصادی نیز خیلی بهتر از قبل شده است. البته نابسامانی های اقتصادی امروز ناشی از مشکلات مدیریتی است نه اینکه تحریم ها اثر آنچنانی گذاشته باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مراودات و روابط بین المللی کشورمان نیز گفت: ارتباط گیری امروز کشور با کشورهای دیگر  نسبت سالهای گذشته بسیار خوب شده است که این نوعی پادزهر تحریم های یک جانبه آمریکا است.
وی در پاسخ به این سؤال که تحریم های که آمریکا 13 آبان ماه اجرایی کردچه نقش مخربی در اقتصاد ایران داشته باشد میتواند داشته باشد، گفت:  دولت و مجلس برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند به طوری که از چندین ماه قبل مجلس بسته پیشنهادی خود را به دولت ارائه داده که مربوط به بخش های مختلف کشور و شامل چگونگی به فروش رسیدن نفت و نحوه نقل و انتقال ارز حاصل از آن به بازار های مصرفی است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم ها در زمان اجرایی شدن آن تأثیر آنچنانی نخواهد گذاشت و اندک تأثیر آن نیز از قبل مشاهده شده بود. در واقع در زمان اجرای تحریم ها در آبان ماه هیچ تأتیر قابل ملاحظه ای در وضعیت اقتصادی کشور نخواهد داشت.
وی ادامه داد: آمریکاها با مطرح کردن زمان برای اجرای تحریم ها، به دنبال عملیات روانی بر روی مردم کشورمان هستند در حالی که تحریم های آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام آغاز و اجرا شده و اثرات خود را داشته است.
پورابراهیمی افزود: اینکه آمریکایی ها تصورمی کنند که می توانند فروش نفت ایران را به صفر برسانند، سخت در اشتباه اند. در دنیا روشهایی برای فروش نفت وجود دارد که این اجازه را به آمریکایی ها نمی دهد که فروش ایران را به صفر برسانند.





نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمدی
United States
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
امریکا دشمن دین خداست. ما همیشه با امریکا مشکل داریم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات