صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۲۸۵۶

از رونمایی معامله قرن تا نگاهی به وضعیت آمریکا

1ـ آخوندی با ابهامات مدیریتی مجبور به استعفا شد
قربانعلی قائمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری تهران گفت: در بحث انتخاب شهردار قاعدتاً باید شاخص‌ها و معیارهای مدیریتی ملاک قرار داده شود و مابقی مسائل، از جمله رفاقت‌ها، دوستی‌ها و طیف‌بندی‌های سیاسی کنار گذاشته شود. وی افزود: فردی می‌تواند مدیریت کلان‌شهر تهران را بر عهده بگیرد که علاوه بر تجربه بالا، از مقبولیت مردمی و مقبولیت در ارکان حاکمیتی برخوردار باشد، اما متأسفانه شاهد هستیم افراد محدودی در ارتباط با انتخاب شهردار دور هم جمع می‌شوند و بدون مشورت با صاحب‌نظران تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که به منافع شهروندان تهرانی آسیب می‌زند. این عضو سابق حزب اعتماد ملی درباره حضور آخوندی میان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران گفت: در صورتی که اعضای شورای شهر،‌ شخصی را که به‌ دلیل سؤالات و ابهامات مدیریتی، مجبور به استعفا از وزارت راه و شهرسازی شد به‌عنوان شهردار جدید تهران انتخاب کنند، قطعاً تخلفی بر تخلفات قبلی خود اضافه کرده‌اند.

2ـ رونمایی از معامله قرن تا چهار ماه آینده
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «جیسون گرینبلات»، نماینده ویژه کاخ سفید در مسائل غرب آسیا مدعی شده طرح دولت آمریکا برای سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین که به «معامله قرن» مشهور شده به زودی منتشر خواهد شد. گرینبلات این سخنان را در کنفرانسی در لندن مطرح کرده و شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی آن را به نقل از منابع حاضر در این کنفرانس گزارش داده است. براساس این گزارش، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در دیداری که ۲۶ سپتامبر با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک داشته گفته این طرح را بین دو تا چهار ماه آینده منتشر خواهد کرد. این به آن معناست که طرح معامله قرن، تا آغاز دسامبر منتشر خواهد شد. گفتنی است، معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه رژیم صهیونیستی با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی‌ـ صهیونیستی است.

3ـ نگاهی به وضعیت آمریکا بیندازید!
مت آگوریست، عضو سابق تفنگداران دریایی ارتش آمریکا و مأمور اطلاعاتی سابق «آژانس امنیت ملی» درباره اهمیت و تأثیرگذاری انتخابات در آمریکا در پایگاه تحلیلی «پروژه تفکر آزاد» نوشته است: حتی اگر رأی بدهید، یا ندهید و حزب شما پیروز شود، یا نشود، دولت پلیسی همچنان تداوم خواهد داشت. رأی دادن دائم به «بد»ها به شکل‌گیری چرخه اجتناب‌ناپذیری منجر شده است که در آن، دولت قدرتمندتر می‌شود و مردم فقیرتر می‌شوند. با این حال، لازم نیست [صرفاً] حرف من را در این‌باره باور کنید؛ بلکه کافی است نگاهی به وضعیت کنونی آمریکا بیندازید. «۵۰ درصد از کل کارگران آمریکایی کمتر از 30/533 دلار در سال درآمد دارند. این در حالی است که خواص سیاسی وصل به سیستم که یک درصد [از جمعیت] را تشکیل می‌دهند، طی سال گذشته، ثروت خود را بیش از یک تریلیون دلار افزایش داده‌اند.»

4ـ مهار رشد نقدینگی گام اول تقویت پول ملی
کامران ندری، عضو هیئت علمی پژوهشکده پولی و بانکی درباره راهکارهای تقویت ارزش پول ملی ایران گفت: کنترل رشد نقدینگی نخستین راهکار برای تقویت ارزش پول ملی است، وقتی بی‌محابا پول چاپ می‌شود، بدیهی است با افزایش عرضه اسکناس، ارزش پول با کاهش مواجه شود، بنابراین اولین قدم برای حفظ ارزش پول ملی مدیریت نقدینگی است و باید رشد نقدینگی از سوی ناظر بازار پولی کشور مدیریت و مهار شود. وی افزود: افزایش جاذبه‌های گردشگری در ایران و تقویت جذب توریست، مدیریت نقدینگی، تقویت اقتصاد کلان و افزایش تولید و فروش کالاهایی که قابلیت عرضه در جهان را داشته باشند، می‌توانند از جمله اهرم‌های لازم برای تقویت ارزش پول ملی مطرح شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات