صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۰۹

از عصبانیت نتانیاهو تا گزارش بی‌بی‌سی

1ـ اعتدالیون دیگر به اصلاحطلبان نیازی ندارند!
عبدالله ناصری، از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب گفت: برخلاف تصوری که معتقد است اصلاح‌طلبان بیشتر برای گسست ائتلاف با اعتدالیون لحظه‌شماری می‌کنند، این حزب اعتدال و توسعه است که دیگر به همراهی با اصلاح‌طلبان نیازی نمی‌بیند. وی همچنین درباره نگاه حزب اعتدال و توسعه به ائتلاف با جریان اصلاحات گفت: با اخبار و گزارش‌هایی که می‌رسد و نقل‌‌ قول‌هایی که از آقای واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور مطرح می‌شود، به نظر نمی‌آید نگاه تأییدی به ماندن در این ائتلاف داشته باشند. بنابراین در یازدهمین دوره انتخابات مجلس رویکرد دیگری را دنبال خواهند کرد. مشاور رئیس دولت اصلاحات در ادامه می‌افزاید: آقای واعظی سال 94 در دهمین دوره انتخابات مجلس نگاه محتاجانه و نیازمندی به اصلاح‌طلبان و جریان اصلاحات داشت؛ اما پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 که آقای روحانی 23 میلیون رأی کسب کرد، دیگر به آن شکل به همراهی با اصلاح‌طلبان احساس نیاز ندارد.

2ـ گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی از بازار تهران
خبرنگار ارشد مسائل دیپلماتیک شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با سفر به ایران و حضور در بازار تهران، نظر مردم را درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران جویا شده که در این گزارش ویدئویی مردم کشورمان بر ایستادگی در برابر تحریم‌ها تأکید کرده‌اند و نشانی از فشاری که آمریکا می‌کوشد با استفاده از تحریم‌ها بر مردم تحمیل کند، دیده نمی‌شود. خبرنگار بی‌بی‌سی از بازار تهران گزارش داده است: «در اینجا متوجه نمی‌شوید ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد.» یک مرد میانسالی به «جیمز لاندیل» خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی می‌گوید: «ما بیش از ۳۵ سال است که تحت تحریم قرار گرفته‌ایم.» فرد دیگری نیز معتقد است، این تحریم‌ها موضوع جدیدی نیست و چیزی تغییر نکرده است. این خبرنگار تجارت را در بازار تهران سرپا و سرزنده توصیف کرده و افزوده است، اینجا به نظر می‌رسد تجارت در حال رونق گرفتن است و متوجه نمی‌شوید این بخش از جهان تحت «شدیدترین تحریم‌های آمریکا» قرار دارد.

3ـ عصبانیت نتانیاهو از مواضع محکم رئیس‌جمهور
به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم‌پست»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سی‌ودومین نشست بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «قدس، محور وحدت امت» مدعی شد: «اسرائیل [رژیم صهیونیستی] به خوبی می‌داند که چگونه از خود برابر رژیم قاتل ایران دفاع کند»(!) نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در ادامه گفت: «سخنان نفرت‌برانگیز حسن روحانی درباره نابودی اسرائیل دوباره ثابت می‌کند که چرا کشورهای جهان باید در مسیر تحریم علیه رژیم تروریست ایران که آنها را نیز تهدید می‌کند، به هم بپیوندند.» حسن روحانی در این نشست گفته بود: «بعد از جنگ جهانی دوم غده سرطانی در منطقه به نام رژیم صهیونیستی تشکیل شد و تلاش کرده‌اند با این رژیم جعلی منافع‌شان را در منطقه تأمین کنند.»

4ـ افزایش قیمت اقلام خوراکی از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد
گزارش رسمی مرکز آمار ایران حاکی است، تورم نقطه‌ای اقلام خوراکی و آشامیدنی در آبان ماه امسال از ۴۰ تا 99/9 درصد در نوسان بوده است. مرکز آمار ایران در حالی تورم نقطه‌ای آبان ماه سال جاری در مقایسه با آبان سال گذشته را 34/9 درصد اعلام کرد که متوسط تورم در اقلام خوراکی و آشامیدنی در آبان ماه امسال به 48 درصد افزایش یافته است. بررسی جدول تورم نقطه‌ای اقلام خوراکی و آشامیدنی در گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، افزایش قیمت انواع گوشت بالای 50 درصد، ماهی‌ها بالای 60 درصد و میوه و خشکبار بالای 70 درصد بوده است. بر اساس این گزارش، نرخ تورم نقطه‌ای محصولات خوراکی طبقه‌بندی نشده هم به مرز 100 درصد رسیده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات