صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۱۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 6 آذر

به نوشته «واشنگتن‌پست» شرکت جنرال موتورز آمریکا از طرح خود برای تعطیلی چندین کارخانه تولیدی این شرکت در سراسر آمریکا و همچنین کاهش دستمزد کارگران و تعدادی از نیروی کار خود خبر داد. براساس این گزارش، این شرکت خودروساز بزرگ آمریکایی که در دیترویت مستقر است، قصد دارد خط تولید کادیلاک سی‌تی 6 و بیوک لاکراس در دیترویت، خط تولید شورولت کروز در اوهایو، همچنین کارخانه تولید شورولت ایمپالا در انتاریوی کانادا و دو کارخانه دیگر در میشیگان و بالتیمور را متوقف کند. این شرکت همچنین قصد دارد 15 درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد.
خلیل حمد‌ان، عضو شورای رهبری جنبش امل لبنان با بیان اینکه کنفرانس وحدت اسلامی بیان‌کننده اهمیت وحدت جهان اسلام در شرایطی است که دشمن صهیونیستی کشتار مسلمانان را افزایش داده است، ابراز داشت: مسئله فلسطین از دستور کار جهان عرب خارج شده و این در حالی است که امروز باید اتحاد خود در مقابل دشمن صهیونیستی را بیشتر کنیم؛ چرا که این رژیم روی دیگر جریان تکفیری است. وی همچنین خواستار ایستادگی جهان اسلام در برابر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران شد و افزود: ایران به علت حمایت از قدس تحریم شده است.
اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: با وجود شرایط سخت صادرات در تحریم‌ها و بخشنامه‌های اخیر دولت، 20 روز است که صادرات را تعطیل کرده و کاری انجام نمی‌دهیم. وی افزود: در هفته‌های اخیر، حداقل سه بار تقاضای دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شده؛ اما اعلام کرده‌اند برای ملاقات فرصت ندارند، وقتی برای صادرکننده فرصت ندارند پس بهتر است صادرکننده برود و استراحت کند.
به گزارش شبکه «روسیا الیوم» وعی لیوی، فرمانده «یگان ۳۰۰» در ارتش رژیم صهیونیستی خواستار ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان شد و گفت: شخصیت و تجارب نظامی سیدحسن نصرالله، او را به فرد مهمی تبدیل کرده است، در نتیجه هدف قرار دادن او به تمامی حزبش از بالاترین فرمانده تا کوچک‌ترین سرباز لطمه می‌زند و در نتیجه روحیه جنگی دشمن آسیب می‌بیند.
روزنامه‌ «وال‌استریت‌ژورنال» نوشت: کشورهای اروپایی قصد دارند به منظور جلوگیری از تحریم مستقیم کانال ویژه مبادلات مالی با ایران، مالکیت این ساختار را به طور مستقیم به دولت‌های اروپایی مشارکت‌کننده در این طرح واگذار کنند. دیپلمات‌ها می‌گویند فرانسه و آلمان قرار است میزبان نهادی شوند که وظیفه تسهیل مبادلات مالی با ایران را به عهده خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات