صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۳۰۷۲

اخبار کوتاه دوشنبه 12 آذر

بنیاد علوی بازوی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در راستای حمایت از مادران باردار کم‌برخوردار هر دو ماه ۱۱۰۷ سبد غذایی برای جلوگیری از سوء تغذیه مادران باردار و شیرده استان اردبیل توزیع می‌کند. این ‌بنیاد همچنین با هدف حمایت از خانواده‌های دارای چند معلول، با همکاری بهزیستی و بنیاد مسکن ۲۵ منزل مسکونی در شهرستان اردبیل به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان و ۳۴ منزل مسکونی به ارزش ۹۶۰ میلیون تومان در روستا‌های این شهرستان احداث کرده است.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به گزارش منتشر شده درباره انتقال تسلیحات غربی به گروه‌های تروریستی در یمن، نوشت: «واشنگتن به دنبال دائمی کردن بی‌ثباتی در منطقه است تا سیاست‌های شرارت‌بار خود را توجیه کند.» محمدجواد ظریف نوشت: «گویا مشارکت در جنایات جنگی سعودی و امارات از طریق حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیکی کافی نیست و ایالات متحده دارد تسلیحات پیشرفته را در اختیار افراط‌گرایانی چون القاعده و داعش هم قرار می‌دهد.»
طالبان با انتشار بیانیه‌ای ادعای آمریکا مبنی بر در اختیار گذاشتن تسلیحات نظامی از سوی ایران به این گروه برای انجام عملیات نظامی در افغانستان را تکذیب کرد. قاری محمدیوسف احمدی سخنگوی طالبان گفت: آمریکا با چنین ادعاهایی تنها به دنبال منحرف کردن اذهان عموم مردم آمریکا و جامعه بین‌الملل نسبت به شکست بزرگ خود در جنگ افغانستان است.
مصطفی کواکبیان در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از قوانین بسیار مهمی که مجلس دهم تصویب کرده قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است. برخی از مدیران نمی‌خواهند از صندلی‌شان جدا شوند و میدان را برای جوانان باز کنند و حتی این موضوع را به رهبری نسبت می‌دهند، تا جایی که بیت رهبری این موضوع را تکذیب می‌کند.
دادگاهی در آمریکا با ادعای نقش‌آفرینی ایران در مقابله گروه‌های عراقی با نیروهای آمریکایی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱، سند ۱۰۰۰ صفحه‌ای علیه ایران جمع‌آوری کرده است. طراحان این پرونده در تلاشند با مرتبط کردن ایران با این حوادث، ۱۰ میلیارد دلار غرامت از برخی بانک‌های طرف معامله با ایران غصب و به قربانیان خود در عراق پرداخت کنند.
بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور، مازاد تراز تجارت خارجی کشور تا پایان آبان ماه سال‌جاری ۲ میلیارد دلاری شد. صادرات غیر نفتی ایران نیز در هشت ماهه سال‌جاری از مرز 31 میلیارد دلار گذشت و به 31 میلیارد و 491 میلیون دلار رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات