صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۳۲۹۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 5 دی

مسعود لطیفیان، مدیرکل میوه‌های گرمسیری گفت: ۲۵ هزار و ۱۱۳ تن خرمای مضافتی به ارزش ۳۱ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۴۷ دلار طی شش ماه نخست امسال به صورت ساده یا خشک کرده از کشور صادر شده که بیشترین حجم صادرات را در میان انواع این محصول به خود اختصاص داده است. خرمای ایران به ۷۸ کشور جهان صادر می‌شود و هند با خرید بیش از ۱۱ میلیون دلار بزرگ‌ترین مشتری این محصول از ایران به شمار می‌رود. وی تصریح کرد: اتریش، آلمان، اندونزی، انگلستان، اوکراین، بلاروس، آمریکا، ایتالیا، ترکیه، کره، چین، دانمارک، ژاپن، شیلی، عراق و فرانسه از جمله مقاصد خرمای ایران هستند.
سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار «ژنرال ‏اسپینوف» معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با یادآوری شرایط بسیار حساس منطقه و جهان و ضرورت ایجاد پیوندهای همگرایی بین نیروهای مسلح ایران و روسیه علیه تروریسم، گفت: موفقیت نیروهای مسلح دو کشور در فرایند مقابله با تروریسم در سوریه و شکست تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها در منطقه، بیان‌کننده عزم و ظرفیت‌های ایران و روسیه برای مقابله با تهدیدات موجود است.
هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به محکومیت توتال در دادگاه فرانسه، گفت: در قراردادهای نفتی دوران مدیریتی آقای زنگنه با توتال، استات‌اویل و کرسنت، فساد اقتصادی رخ داده و این امر در دادگاه‌های خارجی اثبات شده است. برخی مقامات در دوره مدیریتی آقای زنگنه بر وزارت نفت، با دریافت رشوه قراردادهایی را به نفع کشورهای بیگانه منعقد کرده‌اند و از این‌ رو باید قوه ‌قضائیه این پرونده‌ها را بررسی کند.
اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در توئیتی از آغاز تحرکات گسترده برای تخریب مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در پی واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات خبر داد. نصراللهی نوشته است: «نه محل فعلی علوم تحقیقات را تیم جدید دانشگاه انتخاب کردند و نه  تأسیسات و جاده‌های آن را ساختند. رؤسای هیئت امنا و دانشگاه هم راننده و مسئول بازدید چرخ‌ها و ترمزهای اتوبوس‌ها نیستند.»
سیدرضا نورانی، رئیس انجمن ارگانیک ایران، درباره اقدامات انجمن ارگانیک برای جلوگیری از ورود محصولات تراریخته به کشور اظهار داشت: ما همه تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌ایم؛ اما نمی‌توانیم با وزارت جهاد کشاورزی که موافق این واردات است، مخالفت کنیم. ما نقش خود را ایفا کرده‌ایم و نقطه نظرات خود را هم ارائه داده‌ایم؛ اما صدای ما به جایی نمی‌رسد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات