صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۳۸۶۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 24 بهمن

نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» با اشاره به برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو، نوشت: تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت. جان بولتون و مایک پمپئو در حال کشاندن ترامپ به جاده شکست هستند. در حالی که جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به پایان رسیده، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی ترامپ مشغول جمع‌آوری ائتلافی ضد ایرانی در ورشو هستند! اما هیچ ابتکاری در طرح بولتون و پمپئو وجود ندارد. در واقع، واشنگتن پیش از این بارها و بارها این مسیر را پیموده و همواره نیز با شکست روبه‌رو شده است.
«کریس مورفی» نماینده مجلس سنای آمریکا به پیام اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که مدعی شده بود ایران به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است، پاسخ داد و نوشت: «در اینجا بولتون می‌گوید که ایران به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است. این حرف، به کلام ساده دروغ است. دستگاه‌های اطلاعاتی، نظرشان عکس این است و او این موضوع را می‌داند.»
معاون وزیر رفاه گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سامانه‌های اعلام شده، متقاضی دریافت بسته حمایتی بودند که طبق قانون (هر خانواده یک بسته حمایتی) به یک میلیون نفر از این افراد سبد تعلق خواهد گرفت. مدیری خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت واجد شرایط هستند اما سبد حمایتی را دریافت نکرده‌اند که آنها نیز جزء مشمولان هستند.
بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بخش پولی و بانکی کشور، کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تا پایان آذر ماه سال جاری به این صورت بوده است: تسهیلات قرض‌الحسنه 73/7 هزار میلیارد تومان، مشارکت مدنی ۴۰۳ هزار میلیارد تومان، فروش اقساطی ۳۲۳ هزار میلیارد تومان و مرابحه حدود ۱۱۳ هزار میلیارد تومان.
پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای ناجا نوشت: یگان تکاوری ۱۰۶ «قطار خنجک» زاهدان در تعقیب و گریز با خودروی قاچاقچیان دچار انحراف از جاده شده و در اثر این سانحه سرباز محمد حسینی به شهادت رسید. در این حادثه تعدادی دیگر از کارکنان این یگان دچار مصدومیت شدند که حال یکی از آنان وخیم است.
شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» گزارش داد: شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفتند تحت تأثیر صحبت‌های دونالد ترامپ علیه ایران قرار نگرفته‌اند. «فرد پلایتگن» خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: بسیاری از کسانی که در میان جمعیت بودند، آمریکا را به تمسخر می‌گرفتند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات