صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۴۱۹۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 21 اسفند

احمد خرم، وزیر اسبق راه و ترابری در اختتامیه جشنواره چهره سال ۹۷ راه و ساختمان با تأکید بر اینکه میان جامعه تحصیل‌کرده بی‌بهره‌ترین قشر جامعه مهندسی در هفت رشته ساختمان است، گفت: باید تأسف خورد که از بین ۶۰۰ هزار مهندس در هفت رشته مهندسی بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مهندسان در رشته خود فعالیت ندارند یا بیکار هستند. رئیس انجمن انبوه‌سازان هم با انتقاد از بی‌برنامگی دولت برای اشتغال جامعه مهندسان کشور، گفت: متأسفانه، دولت برنامه‌ای برای اشتغال مهندسان و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر ندارد.
وبگاه «دبکا فایل» وابسته به نهادهای اطلاعاتی‌ـ نظامی رژیم صهیونیستی، در گزارشی اعلام کرده است آمریکا نیروهای نظامی بیشتری را از طریق اسرائیل و خاک اردن به عراق می‌فرستد تا با نیروهای وابسته به ایران در نزدیکی مرز سوریه مقابله کنند. این در حالی است که دولت عراق بارها به درخواست آمریکا برای خلع سلاح نیروهای مردمی این کشور مخالفت کرده و به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها رأساً و بدون مشورت دولت عراق در حال اعزام نیرو به مرز عراق و سوریه هستند؛ مسئله‌ای که می‌تواند تنش‌های تازه‌ای در این کشور پدید آورد.
الیوت آبرامز، نماینده آمریکا در امور ونزوئلا در مصاحبه با «رویترز» گفت: واشنگتن هند را تحت فشار قرار داده است تا از دولت مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا نفت خریداری نکند. آبرامز افزود: دولت ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا این پیام را به دولت‌های دیگر و بانک‌ها و شرکت‌های خارجی که با ونزوئلا همکاری می‌کنند، رسانده است.
حسین عبده‌تبریزی، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه موافق مالیات عایدی سرمایه بخش زمین و مستغلات است، گفت: در حال حاضر 2/5 میلیون واحد خالی در کشور وجود دارد و برآورد می‌شود 120 میلیارد دلار سرمایه خوابیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات