سیاسی >>  سایر >> نبض سیاست
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۲۵۲

بانک انصار و پاسخ به تحریم مجدد

بانک انصار که از ابتدای اعمال تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در لیست تحریم های آمریکا قرار داشته است / هیچ تهدیدی مدیران و کارکنان بانک انصار را از مسیر خدمت به مردم عزیز کشورمان باز نمی دارد.
بانک انصار در پی تحریم مجدد و قرار گرفتن نام برخی از مدیران و تعدادی از شرکت‌های تابعه‌ این بانک در لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا بیانیه داد.
 در این بیانیه آمده است: در پی تحریم مجدد بانک انصار و قرار گرفتن نام برخی از مدیران و تعدادی از شرکت‌های تابعه‌ این بانک در لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا لازم است جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع برساند؛ بهانه‌های واهی ذکر شده از جمله ارتباط بانک انصار با شبکه‌های برون‌مرزی در ترکیه و امارات و ذکر نام برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نامرتبط، کذب محض بوده و موارد طرح شده تکذیب می‌شود.
این بیانیه می‌افزاید: بانک انصار که از ابتدای اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داشته است، تحریم مجدد و قرار دادن نام مدیران و شرکت‌های تابع این بانک را بر عملکرد خود بی‌تأثیر دانسته و اینگونه اقدامات را از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا از جمله‌ اقدامات مذبوحانه و به دنبال شکست‌های پی در پی آمریکا از مردم شریف ایران می‌داند و معتقد است هیچ تهدیدی مدیران و کارکنان بانک انصار را از مسیر خدمت به مردم عزیز کشورمان بازنمی‌دارد.
دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دیروز یک شبکه مالی مرتبط با ایران را تحریم کرد که مشتمل بر ۲۵ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی، ترک و اماراتی است. وزارت خزانه داری آمریکا مجدداً با ادعای اعمال فشار حداکثری بر ایران مدعی شده است که این شبکه در تأمین مالی سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نقش داشته است.
مهم‌ترین تحریم دیروز مربوط به بانک انصار و صرافی مرتبط با این بانک بود. وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرده است این بانک از طریق فعالیت‌های برون مرزی خود امکان دور زدن تحریم‌ها و دسترسی به دلار و یورو را فراهم کرده است.
با این حال بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که بانک انصار در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی نیز توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده بود و این تحریم‌ها مساله جدیدی نیست. این وزارت خانه در 21 دسامبر سال ۲۰۱۰ نام بانک انصار را در کنار بانک مهر، بیمه معلم، بنیاد تعاون سپاه و پرویز فتاح- رئیس این بنیاد در آن زمان، در فهرست تحریمی خود قرار داده بود.
برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفته است بانک انصار مسئول پرداخت حقوق کارکنان سپاه قدس است و به همین خاطر تحریم شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات