صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۴۴۵۰

سپاه پاسدار انقلاب است

دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(قدس‌الله نفسه الزکیه) است. سپاه هم مانند انقلاب چهل ساله شد و چهار دهه از عمر پرافتخار خود را با همه فراز و نشیب‌هایش پشت سر گذاشت. این در حالی است که دشمن بسیار تلاش کرد تا انقلاب اسلامی به چهل سالگی نرسد، اما ملت ایران جشن چهل سالگی انقلاب را با شکوه هرچه تمام برپا کرد.

سپاه پاسدار انقلاب است

دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(قدس‌الله نفسه الزکیه) است. سپاه هم مانند انقلاب چهل ساله شد و چهار دهه از عمر پرافتخار خود را با همه فراز و نشیب‌هایش پشت سر گذاشت. این در حالی است که دشمن بسیار تلاش کرد تا انقلاب اسلامی به چهل سالگی نرسد، اما ملت ایران جشن چهل سالگی انقلاب را با شکوه هرچه تمام برپا کرد. در چنین شرایطی بود که آمریکای ناکام و بهم ریخته و مستأصل به دلیل چهل سال شکست در برابر ملت ایران و جبهه انقلاب اسلامی، سپاه را به علت کارویژه‌هایش در این چهل سال، در کانون بغض و کینه خود قرار داد و آن را در فهرست سازما‌ن‌های تروریستی ادعایی‌اش وارد کرد. آمریکایی‌ها به رابطه معنادار بین چهل ساله شدن انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی‌های سپاه در مسیر حفظ و پیشبرد انقلاب در این چهل سال پی برده‌اند. پنداشت آمریکایی‌ها از این اقدام، آن است که می‌توانند با ایجاد اختلاف در ایران بخشی از مردم را نسبت به سپاه بدبین کرده و این نهاد انقلابی را عامل پدیدآیی مشکلات کشور معرفی ‌کنند.
اما چه زیبا و با سرعت، مردم، مسئولان و همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی با هر ابزار و امکانی، تصورات دشمن را فرو ریخته؛ سپاه را خط قرمز کشور، نظام و ملت معرفی کردند. در هنگامه‌ای که دشمن خبیث و کینه‌توز، با اقدام از سر استیصال و درماندگی تمامی نگاه‌ها را متوجه سپاه کرده، بازخوانی رسالت و مأموریت سپاه به ویژه برای نسل جوان در سالروز تأسیس ضروری می‌نماید. علت دشمنی آمریکا و متحدانش با سپاه، به فلسفه وجودی‌ این نهاد انقلابی برمی‌گردد. سپاه پاسدار چیست که آمریکایی‌ها این همه از آن کینه در دل دارند؟ فلسفه وجودی سپاه در نام آن آمده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یعنی نهادی که از یک طرف مولود انقلاب است و از طرف دیگر پدید آمده تا از انقلاب اسلامی پاسداری کند. چیستی پاسداری از انقلاب اسلامی را در چهل سالگی سپاه، باید برای نسل جوان تبیین کرد. سپاه از یک سو مظهر حقیقی و تجسم عینی همه شعارهای انقلاب اسلامی و از سوی دیگر پرچمدار این شعارها و جهادگری برای تحقق یافتن آنها است. به عبارت دیگر، سپاه مولود انقلاب اسلامی با هدف پاسداری از حرکت انقلابی ملت ایران، برای تحقق آرمان‌های والای این انقلاب است. بنابراین سپاه مظهر آزادی‌خواهی، عدالت‌خواهی، عزت‌طلبی، استقلال‌طلبی، پیشرفت، استکبارستیزی، حمایت از مستضعفین و مظلومان است. در یک کلام، سپاه پاسدار همه فضیلت‌هایی است که ملت ایران با انقلاب اسلامی خود بر اساس آموزه‌های دینی، در پی دستیابی به آنها است. سپاه با چنین نگاهی، بقای خود را در بقای انقلاب اسلامی با حفظ همه شعارها، آرمان‌ها و اهدافش به صورت حقیقی می‌داند و چنین انقلابی با آن شعارها که تماماً مظهر فضیلت‌ها است؛ دشمنان از جنس جن و انس را در برابر خود به صف‌آرایی و کنش وادار می‌کند. در این میان، سپاه باید از انقلاب اسلامی، در برابر همه توطئه‌ها، دسیسه‌ها، فتنه‌ها و کارشکنی‌های این دشمنان پاسداری کند.
در واقع سپاه پاسدار آزادی و آزاد بودن ملت ایران، پاسدار عدالت و عدالت‌خواهی ملت ایران، پاسدار عزت و عزت‌خواهی ملت ایران، پاسدار استقلال و استقلال‌طلبی ملت ایران است. سپاه پاسدار روح انقلابی و انقلابی‌گری ملت ایران و روحیه ایستادگی و مقاومت ایرانیان در برابر استکبار و همه زورگویان است. سپاه حامی و پشتیبان و مدافع مظلومان و ستمدیدگان است و چه خوب سپاه و پاسداران در این چهل سال، پایبندی، اعتقاد و ایستادگی خود بر این ارزش‌ها و فضلیت‌ها را به نمایش گذاشتند. اگر غیر از این بود، با این همه دشمنی‌ها و توطئه‌های جبهه استکبار انقلاب اسلامی و سپاه هیچ کدام چهل ساله نمی‌شدند. اکنون جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا، پریشان احوال، عصبانی و بهم ریخته است. این جبهه آینده خود را تیره و تار، نگران‌کننده و فاقد اعتبار و جایگاه در معادلات جهانی و عرصه بین‌الملل ارزیابی می‌کند.
بر همین اساس، دست و پا می‌زند و به هر کار غیر معمولی از جمله متهم کردن سپاه به تروریسم، برخلاف قوانین و عرف بین‌الملل دست می‌زند. او چنین کرد تا شاید سپاه از چشم مردم ایران بیفتد؛ اما غافل از اینکه سپاه در قلب مردم ایران جای دارد. چرا که سپاه از آن ملت، برای ملت و در کنار ملت است. سپاه پاسدار ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های الهی ملت ایران و در یک جمله کوتاه اما پرمغزانه رهبر معظم انقلاب «سپاه پاسدار انقلاب» است. در همه حوادث چهل سال گذشته، سپاه و پاسداران، صداقت خود را در پاسداری از اسلام، ایران و منافع و مصالح مردم به اثبات رساندند. آزمون سیل اخیر، عیار مردمی بودن و برای مردم بودن سپاه را نشان داد. به طور قطع چنین سپاهی که بازوی قدرتمند ولایت است؛ به دلیل اتصال به قدرت لایزال الهی، شکست‌ناپذیر بوده و هرگز در برابر دشمن قد خم نخواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات