فرهنگی >>  فرهنگی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۴۶۶۳

اصلاح طلبان در حق زنان بی معرفتی می کنند!

این جریان سعی کرده است برای کمرنگ کردن نقش خانواده و نزدیک نمودن زن آرمانی ایرانی به زن ایده آل غربی مرزهای اخلاق و اعتقادات را تضعیف نماید.

زهرا شجاعی فعال اصلاح طلب و رئیس امور مشارکت زنان ریاست‌جمهوری در دولت اصلاحات جملاتی راجع به استفاده ابزاری از زنان در اردوگاه اصلاح طلبان به زبان آورده است که بیان کننده استراتژی پنهان آنان در سالیان گذشته بوده است. وی معتقد است که اصلاح طلبان هنگام انتخابات به زنان نیاز دارند.سرکار خانم شجاعی گفته است:" رد لایحه افزایش تعداد زنان مجلس به‌خوبی نشان داد اصلاح‌طلبان هنگامی که به رأی زنان نیاز دارند دست کمک به‌سوی زنان دراز می‌کنند اما هنگامی که باید درباره وضعیت زنان اقدامات موثری انجام بدهند و از سرمایه زنان در مدیریت جامعه استفاده کنند بی‌معرفتی کرده و از این کار خودداری می‌کنند."

اصلاح طلبان در حق زنان بی معرفتی می کنند!

تحولات سالهای گذشته و ورود اصلاح طلبان به مباحثی مانند حجاب اجباری،حضور زنان در ورزشگاه ها، برابری جنسیتی،حقوق زنان (البته به شیوه غربی) ،توانمند سازی زنان(کشاندن زنان به تجربیات غرب و استفاده از الگوهای ترکیه و نروژ) حاکی از آن است که آنها نه تنها در صدد هستند شان و موقعیت ایرانی_اسلامی زنان را صرفا  برای کسب مدارج مدیریتی تنزل بدهند  بلکه با طرح چنین موضوعاتی در صدد به انحراف کشاندن نیمی از جمعیت جامعه و افرادی هستند که مردان از دامنشان به معراج می روند.

این جریان سعی کرده است برای کمرنگ کردن نقش خانواده و نزدیک نمودن زن آرمانی ایرانی به زن ایده آل غربی مرزهای اخلاق و اعتقادات را تضعیف نماید.
اصلاح طلبان در حق زنان بی معرفتی می کنند!

در همین راستا تلاش های زیادی در دو سال اخیر برای پیوستن به سند 2030 از طرف این جریان با ادعای کاهش آسیب های اجتماعی در حال انجام است ؛این در حالی است که با استناد مراکز معتبر تحقیقاتی همین برنامه های مدون فرهنگی غرب سرمنشاء بسیاری از آسیب ها در جوامع غربی شده است.

شعار برابری جنسیتی هم در برنامه های جریان غربگرای داخلی دیده می شود و هم در سند 2030 یونسکو به عنوان یک آرمان مورد تاکید است و اتفاقا این سند در بسیاری از کشورهای غربی در حال اجرا است اما در واقع شاهد افزایش چشمگیر و گسترده تعرض و تجاوزات جنسی در مراکز آموزشی و دانشگاهی غرب هستیم.مثلا در آوریل 2015 دانشگاه هاروارد،  یک نظر سنجی درمیان دانشجویان خود انجام داد که بخشی از پروژه پژوهشی بزرگی درباره تعرضات جنسی در 64 دانشگاه معتبر آمریکا و در میان 150 هزار دانشجوی آنها (اعم از فارغ التحصیل ویا مشغول به تحصیل) بود. نتیجه این پژوهش که در سپتامبر 2015 منتشر شد، بسیار تکان دهنده بود. نظر سنجی فوق نشان می داد که 2/72 درصد از دانشجویان دختر حاضر در این آمارگیری، در زمان حضورشان در دانشگاه هاروارد مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. این آمار رتبه دانشگاه هاروارد (به عنوان رتبه اول علمی دانشگاههای جهان) را در زمینه تعرضات و تجاوزات جنسی نیز بالاتر از سایر دانشگاهها قرار داد! این درحالی است که طبق همان گزارش حدود 80 درصد از دانشجویان دختر مورد تعرض قرار گرفته، هیچ گزارشی به مقامات دانشگاه ارائه نکرده بودند.

اصلاح طلبان در حق زنان بی معرفتی می کنند!

استاندارد سازی روسپیگری یکی از فعالیتهایی است که در آکادمی ها پژوهشی به آن می پردازند ؛ مهرماه سال 94 کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معاونت امور زنان  با مسوولیت خانم مولاوردی معاون سابق ریاست جمهوری نشستی در ارتباط با سلامت زنان و رفتارهای پر خطر با تأکید بر روسپی گری برگزار کرد،  اما به جای برنامه برای کاهش آن متولیان نشست فوق با برشمردن خصوصیات روسپیگری، این اصطلاح را به عنوان «انگ» و دارای بار منفی برای مرتکبان این جرم آشکار دانسته و پیشنهاد کردند که به جای آن از اصطلاح «کارگر جنسی» استفاده شود!

آری جمله سرکار خانم زهرا شجاعی  که"اصلاح طلبان در حق زنان بی معرفتی می کنند!" فقط بخشی از واقعیت است اما اگر دقیق تر بنگریم خواهیم فهمید که اصلاح طلبان در حق زنان ظلم می کنند ؛آنها در سالیان گذشته با راه اندازی انواع تشکل های رنگی در موضوع زنان همواره بحث هایی را برجسته کرده اند که نه تنها موضوع زن ایرانی نبوده است بلکه برنامه ای برای گسترش جهالت مدرن در میان این قشر از جامعه بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات