صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۴۷۰۷

به جهنم بروید و جای گرم برای خود پیدا کنید.

به جهنم بروید و جای گرم برای خود پیدا کنید.
روزنامه صنعت با تیتر «صحنه آرایی آمریکا» می نویسد: ( اکنون با درگیری‌های لفظی‌ای که بولتون به راه‌انداخته می‌توان مرحله جدیدی از تنش بین واشنگتن و تهران پیش‌بینی کرد‌. در این میان اگر اروپا، چین و روسیه نتوانند برجام را نجات دهند و ایران فعالت‌های غنی‌سازی خود را از سر بگیرد بعید نیست ادعاهای بولتون و پمپئو بعد عملیاتی به خود بگیرد‌. به‌خصوص آنکه ایران و مقامات نظامی‌اش بارها آمریکا را به بستن تنگه هرمز تهدید کردند؛ موضوعی که تنش میان دو کشور را بیش از قبل می‌کند‌. درهرحال اگر تهدیدهای دو طرف صرفا در ظاهر و برای ارعاب یکدیگر نباشد می‌توان گفت که آتش جنگ بزرگی در خاورمیانه شعله‌ور خواهد شد‌.)
1- متاسفانه منطق خود کم بینی و دیگر بزرگ بینی باعث شد تا  کشور در وضعیت بدی قرار گیرد. در حالی یک سال از خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپا می گذرد. دولت حداقل واکنشی را در برابر این اقدامات از خود نشان نداد. منطق دولتیان این است که آمریکا خود را آماده جنگ با ایران می کند، لذا با صبر و سکوت عملی منتظر انتخابات آمریکا شدند. غافل از آنکه سگ زرد برادر شغال است.
2- صبر و سکوت توام با ترس دولت باعث شد تا دشمن بدون هیچ دغدغه ای اقدامات خصمانه خود علیه ایران را تشدید کند و هم زمانی آن با ناکارامدی مقامات اجرائی منجر شد تا امروزه شاهد دلار پانزده هزار تومانی  و افزایش افسار گسیخته بسیاری از کالاهای ضروری باشیم.
3- حال که یک سال از خروج آمریکا از برجام می گذرد و اخباری مبنی بر تصمیم متقابل جمهوری اسلامی با استناد به مفاد بندهای 26، 36 و 37 توافق مطرح شد و احتمالا ایران برخی از تعهدات را کاهش  و بخشی دیگر را آغاز خواهد کرد. دوباره برخی از مدیران و رسانه های حامی، میدان جنگ را به اشتباه تبلیغ می کنند و سایه جنگ نظامی را پررنگ نشان می دهند. در حالی که جنگ اصلی مدتهاست در عرصه اقتصاد شروع شد و متولیان سایه جنگ بیشتر در آرزوی تحمیل برجام دیگر هستند تا ارائه تحلیل درست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات