صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۴۷۱۰

توضیحات پامپئو درباره انگیزه‌اش از سفر اعلام‌نشده به بغداد

وزیر خارجه آمریکا درباره سفر سرزده‌اش در شامگاه سه‌شنبه به بغداد توضیحاتی ارائه کرد. «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بعد از لغو ناگهانی سفرش به آلمان شامگاه سه‌شنبه در سفری سرزده وارد بغداد شد و با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر و «برهم صالح»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

توضیحات پامپئو درباره انگیزه‌اش از سفر اعلام‌نشده به بغداد

 

به نوشته «سی‌ان‌ان» پامپئو در مسیر سفر به بغداد درباره انگیزه‌های این سفر به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم با سران این کشور صحبت کنم تا به آنها اطمینان خاطر بدهم آماده‌ایم همچنان به آنها اطمینان بدهیم که عراق کشوری مستقل و با حاکمیت ملی باقی می‌ماند.»
وزیر خارجه آمریکا سوالات خبرنگاران را درباره دلایل تغییر ناگهانی برنامه سفرش بی‌پاسخ گذاشت. او علی‌رغم این، ادعاهای ثابت‌نشده درباره اینکه ایران قصد حمله به منافع آمریکا در عراق دارد را تکرار کرد و گفت که وقوع چنین اتفاقی بر عراق هم اثرخواهد گذاشت.
وی گفت: «مطمئناً اگر منافع آمریکا در عراق تهدید شود روی عراق هم اثر خواهد گذاشت.»
پامپئو، در توضیح بیشتر درباره ادعاهای مطرح‌شده در خصوص قصد ایران برای تهدید منافع آمریکا در عراق گفت: «تلاش‌هایی در جریان بودند تا نیروهای آمریکایی که مبارزه علیه داعش را ادامه می‌دهند از عراق بیرون رانده شوند. این برای دولت عراق اهمیت باورنکردنی دارد.»
وزیر خارجه آمریکا گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را از سفرهایش در شامگاه سه‌شنبه مطلع کرده و ترامپ از او خواسته چندین پیام [به مسئولان در عراق] برساند.
وی گفت: «پیام‌های اصلی اینها هستند: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم عراق در وضعیتی است که رابطه‌ای که ما با آنها تشکیل داده‌ایم و رابطه‌ای که متحدان ما در منطقه با آنها تشکیل داده‌اند مستحکم باقی می‌ماند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات